پایگاه بصیرت:تأیید و تکذیب درباره یک نامه، سرانجام پرده از روی یک پنهان‌کاری چندش‌آور برداشت و حقیقت یک مقوله بحث‌برانگیز را آشکار ساخت. چند روز پیش، برخی از منابع صهیونیستی اعلام کردند: «عاطف سلام»، سفیر جدید مصر در سرزمین‌های اشغالی، نامه رئیس‌جمهور مصر را روز چهارشنبه ۲۶مهر در ضیافتی رسمی، در اقامتگاه پرز در بیت‌المقدس ...

پایگاه بصیرت:تأیید و تکذیب درباره یک نامه، سرانجام پرده از روی یک پنهان‌کاری چندش‌آور برداشت و حقیقت یک مقوله بحث‌برانگیز را آشکار ساخت.

چند روز پیش، برخی از منابع صهیونیستی اعلام کردند: «عاطف سلام»، سفیر جدید مصر در سرزمین‌های اشغالی، نامه رئیس‌جمهور مصر را روز چهارشنبه ۲۶مهر در ضیافتی رسمی، در اقامتگاه پرز در بیت‌المقدس به وی تحویل داده است. تاریخ این نامه به ۱۹جولای(۲۹تیر) باز می‌گردد. پس از این افشاگری عامدانه و هدفمند صهیونیست‌ها، دستگاه دیپلماسی مصر و حزب متبوع مرسی، دستپاچه شدند و دفتر ریاست‌جمهوری مصر و دفتر اخوان‌المسلمین، آن را تکذیب کردند؛ اما دیری نپایید که «یاسر علی»، سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر، صحت نامه محمد مرسی به پرز، رئیس رژیم صهیونیستی را تأیید کرد. این دومین‌بار است که مقامات رژیم‌ صهیونیستی هدفمند نامه مرسی به مقامات این رژیم نامشروع را علنی می‌کنند. درباره ارسال این نامه سه انتقاد جدی وجود دارد:

۱- چرا نامه با عبارت «دوست عزیز و بزرگوارم» آغاز شده و با عبارت «دوست وفادار شما» خاتمه یافته است. اینکه برخی از مقامات مصری در پاسخ به این انتقاد گفته‌اند قالب و شکل این نامه‌ها ثابت و برای همه یکسان است، توجیه قابل قبولی نیست؛ چراکه به‌راحتی می‌شد آن را حداقل برای رژیم صهیونیستی تغییر داد.

۲- در حالی‌که مردم مصر در شعارهایشان خواهان تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در مصر و قطع رابطه با این رژیم نامشروع هستند و هنوز مصر در بسیاری از کشورها سفیر و حتی کاردار هم ندارد، چه لزومی داشت تا این حد شتاب‌زده به این رژیم سفیر اعزام شود؟!

۳- نسبت این عمل با خواسته‌های اساسی مردم که منجر به سقوط حسنی مبارک شد، چیست؟! در پی این اقدام مرسی، برای مردم مسلمان و به‌ویژه ملت مصر پرسش‌های زیادی پیش آمده از جمله اینکه آقای مرسی اعلام کرد مسئله اصلی جهان اسلام، فلسطین است، چگونه می‌شود این شعار را با این عمل جمع کرد؟ حضور معترضان به این حرکت نسنجیده مرسی در میدان التحریر قاهره و سر دادن شعارهایی علیه وی، اولین زنگ خطر را برای مرسی به صدا درآورد، حال، او برای جلوگیری از تبدیل این اعتراض به فرایندی دنباله‌دار باید این خطا را جبران کند و راه جبران، بازگشت از راه طی شده است، یعنی نه گفتن به رژیم صهیونیستی و وفادار ماندن به شعار «فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2039

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.