پیارم به نقل از پایگاه بصیرت:اتحادیه اروپا در حالی بسته جدید تحریم ها علیه ایران را اعلام کرده که به تازگی این اتحادیه در میان بهت افکار عمومی دنیا و حتی خود اروپایی ها برنده جایزه صلح نوبل شده است، البته مقامات اروپایی و آمریکایی از جمله سخنگوی وزیرخارجه این کشور همواره تأکید می کنند ...

پیارم به نقل از پایگاه بصیرت:اتحادیه اروپا در حالی بسته جدید تحریم ها علیه ایران را اعلام کرده که به تازگی این اتحادیه در میان بهت افکار عمومی دنیا و حتی خود اروپایی ها برنده جایزه صلح نوبل شده است، البته مقامات اروپایی و آمریکایی از جمله سخنگوی وزیرخارجه این کشور همواره تأکید می کنند که تحریم های شان تنها نظام و دولت ایران را هدف گرفته تا رفتار هسته ای خود را تغییر دهد و هدف از این تحریم ها تحت فشار قرار دادن مردم ایران نیست. این در حالی است که شواهد و قرائن حاکی از واقعیت دیگری می باشد و آن، این است که تحریم های غرب علیه ایران، از تنبیه دولت و نظام سیاسی به دلیل دفاع از حقی مسلم فراتر رفته و مردم ایران را نشانه گرفته است. برای اثبات این حقیقت، مولفه های بسیاری در دست است؛ اما بی گمان، دردناک ترین آنها، هنگامی است که به مشقت های شش میلیون بیمار خاص کشور و به دنبال آن، خانواده های شان که از نزدیک با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند، دقت کنیم تا دست مان بیاید که ممکن نبودن واردات برخی اقلام دارویی و پزشکی در اثر تحریم های اقتصادی و فرا اقتصادی(!)، چه به حال و روزشان آورده است.

مطالعه تحریم های جدید که مبادله های مالی را با برخی ملاحظات هدف قرار داده، نشان می دهد که ملاحظه های ادعایی غرب در زمینه کمک های بشردوستانه، غذا و خرید دارو، تنها در حد حرف مستثنی می شوند، ولی در حیطه عمل، راهکاری برای جداسازی شان نبوده و دورنمای روشنی برای رفع توقیف شان به چشم نمی خورد و نیاز درمانی و ضروری بیش از شش میلیون بیمار خاص تحت الشعاع تسویه حساب های سیاسی غرب با جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است؛ بیمارانی که دارو برای شان به مثابه غذا بوده و مطابق با تمام کنوانسیون های حقوق بشری و معاهدات بین المللی ژنو تحت هیچ شرایطی نباید در دعواهای سیاسی از آنها گروکشی کرد.

دومینوی تحریم های ایران پس از نشانه گیری تحریم های نفتی و بانک مرکزی در اول ژوئیه۲۰۱۲ (۱۱تیرماه سال۱۳۹۱)، این بار نیاز ضروری شش میلیون بیمار خاص از جمعیت کشور را هدف گرفته است تا با پرده برداری از نفاق ریاکارانه غرب که مدعی بوده و هست که غرب به هیچ وجه نمی خواهد نیازهای دارویی ایران را مورد تحریم قرار دهد، چهره واقعی مدعیان حقوق بشر را عیان تر از همیشه به افکار عمومی دنیا نشان دهد. از سوی دیگر، شیفت تحریم های غیرقانونی غرب به سمت تحریم های غیرانسانی نشان داد کژراهه ای که غرب در پیش گرفته و به سرعت در آن جلو می رود، نه تنها چیزی از کرامت و شرافت انسانی برای آنها باقی نخواهد گذاشت، بلکه به زودی تمهیدات فروپاشی تمدنی غرب را نیز فراهم خواهد کرد. اما سوال این است که هدف اروپا وآمریکا از تنگ کردن حلقه محاصره سیاسی و اقتصادی ایران چیست که حتی حاضرند هزینه ای به قیمت رسوایی در افکار عمومی به دلیل تحریم نیازهای ضروری درمانی بیماران خاص را بپردازند؟

شکست الگوی ایران اسلامی در منظر تماشاگران بیرونی که امروز در جهان اسلام با تأسی از انقلاب امام(رحمه اله علیه)، عزم جزم کرده اند طومار استبداد داخلی شان را توأم با مداخله استعماری نظام سلطه غرب به هم بپیچند، قطعاً یکی از مهم ترین اهداف آنها در شرایط بیداری اسلامی در منطقه مهم غرب آسیا و شمال آفریقا محسوب می شود. رساندن مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران به آستانه تحمل ناپذیری شرایط برای کوتاه آمدن بر سر برنامه هسته ای که خود آغاز دومینوی عقب نشینی های دیگر خواهد بود، یکی دیگر از اهداف غرب از فشارهای تحریمی است. تأثیرگذاری بر انتخابات پیش روی ایران، شورانیدن مردم بر مسئولان به دلیل افزایش فشارهای اقتصادی، امیدوارسازی ایادی داخلی و باقی مانده های کم رمق فتنه و دگراندیشان برای بهره گیری از آنها در فتنه های جدیدتر پیش رو و … از دیگر اهداف غرب در راستای تشدید فشارها و تحریم ها محسوب می شود و البته همه آنها برای یک هدف مهم تر، یعنی تغییر محاسبات مسئولان ارشد نظام انجام می شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2038

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.