پکن – نمایشگاه گوانجو که بزرگترین رویداد بین المللی صادرات و واردات چین محسوب می شود، در مرحله نخست برگزاری با کاهش خریداران روبرو شد. به گزارش پیارم به نقل از  ایرنا، مرحله نخست صدو دوازدهمین دوره نمایشگاه گوانجو عصر دیروز خاتمه یافت. این مرحله از نمایشگاه که روز دوشنبه هفته قبل گشایش یافت در ...

پکن – نمایشگاه گوانجو که بزرگترین رویداد بین المللی صادرات و واردات چین محسوب می شود، در مرحله نخست برگزاری با کاهش خریداران روبرو شد.

به گزارش پیارم به نقل از  ایرنا، مرحله نخست صدو دوازدهمین دوره نمایشگاه گوانجو عصر دیروز خاتمه یافت.

این مرحله از نمایشگاه که روز دوشنبه هفته قبل گشایش یافت در زمینه های لوازم برقی، ماشین آلات و محصولات شیمیایی متمرکز بود.

منابع رسمی چین گزارش دادند، داده ها نشان می دهد تعداد خریداران نسبت به دور گذشته نمایشگاه ۴/۱۱ درصد کاهش یافته است.

این در حالیست که گفته می شود خریداران تمایل بیشتری به خرید نشان داده اند.

در مجموع ۹۳ هزار و ۵۲۹ خریدار در مرحله نخست نمایشگاه حضور یافتند. یکی از علت های کاهش خریداران حضور کم رنگ تجار و بازرگانان ژاپنی در این دوره از نمایشگاه گوانجو بوده است.

تیرگی روابط چین و ژاپن بر سر ادعای مالکیت بر جزایر ˈدیائو یوˈ در دریای شرقی طی هفته های اخیر به عرصه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور نیز کشیده شده است.

منابع چینی می گویند در مرحله نخست نمایشگاه گوانجو تعداد هزار و ۴۲۳خریدار ژاپنی حضور یافته اند که نسبت به دور قبل نمایشگاه ۴/۲۹ درصد کاهش نشان می دهد.

این دوره از نمایشگاه در حالی برگزار می شود که بحران بدهی و مالی در اروپا و آمریکا بر ارزش و رشد تجارت خارجی چین نیز سایه افکنده است.

این بحران در نمایشگاه قبلی نیز که در فروردین ماه امسال برگزار شد تاثیرگذار بود و آمارها حکایت از کاهش تراکنش مالی نمایشگاه داشت.

ارزش قراردادهای تجاری نمایشگاه قبلی ۳۶ میلیارد دلار برآورد شد.

مرحله دوم و سوم یکصدو دوازدهمین نمایشگاه بازرگانی گوانجو تا چهارم نوامبر ( ۱۵ آبان ماه ) ادامه می یابد.

شهر گوانجو مرکز استان گوانگ‌دونگ در جنوب چین است که بیشترین حجم تجاری را در بین تمامی استان‌های این کشور با رقمی معادل ۶۰۰ میلیارد دلار دارد.

گفته می شود ۳۴ درصد تجارت چین در این استان در جریان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2021

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.