زاهدان – جامعه روحانیت اهل سنت زاهدان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حادثه تروریستی مسجد امام حسین (ع) چابهار یک بار دیگر نشان داد که استکبار جهانی از نماز، عبادت و مسجد به عنوان سنگر مسلمانان وحشت دارد. به گزارش خبرنگار پیارم به نقل از  ایرنا، جامعه روحانیت اهل سنت زاهدان شامگاه جمعه در ...

زاهدان – جامعه روحانیت اهل سنت زاهدان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حادثه تروریستی مسجد امام حسین (ع) چابهار یک بار دیگر نشان داد که استکبار جهانی از نماز، عبادت و مسجد به عنوان سنگر مسلمانان وحشت دارد.

به گزارش خبرنگار پیارم به نقل از  ایرنا، جامعه روحانیت اهل سنت زاهدان شامگاه جمعه در بیانیه ای با محکوم کردن این جنایت ددمنشانه متذکر شده است: استکبار جهانی همواره با کینه توزی تمام، برای حمله به نمازگزاران برنامه ریزی می کند.

این بیانیه می افزاید: اگر چه این بار نیز با هوشیاری بسیج و نیروی انتظامی، توطئه دشمن آن گونه که می خواست عملی نشد، اما با این وجود سبب شهادت دو نفر و مجروح شدن چند نفر دیگر از هموطنان شد.

جامعه روحانیت اهل سنت زاهدان ضمن محکوم کردن این عمل ننگین امید دارد که هر چه سریع تر برنامه ریزان این جنایت دستگیر و تحویل مقامات قضایی گردند تا به کیفر جنایت خویش برسند.

در این بیانیه از امت فهیم و شهید پرور استان در خواست شده با هوشیاری کامل و حفظ وحدت، توطئه دشمنان را خنثی کنند، همانگونه که در این حادثه خون سنی و شیعه در هم آمیخت و وحدتی دیگر آفرید.

به گزارش ایرنا، همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه های سیستان و بلوچستان و زابل با صدور بیانیه های جداگانه عملیات تروریستی و جنایتکارانه مزدوران استکبار مقابل مسجد امام حسین (ع) چابهار را که منجر به شهادت دو بسیجی و چهار نفر دیگر از جمله سه کودک و نوجوان شد، محکوم کردند.

بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان و شورای تبیین مواضع دانشجویی دانشگاه زابل برخورد قاطع با عوامل ناامنی و مزدوران استکبار را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار پیارم به نقل از  ایرنا از سرباز، فرمانداری و دستگاههای اجرایی شهرستان سرباز با صدور بیانیه های جداگانه ای عملیات تروریستی مزدوران استکبار در چابهار را که منجر به شهادت دو نفر و مجروح شدن چهار نفر از جمله سه کودک شد، محکوم کردند.

فرمانداری شهرستان سرباز در بیانیه ای اعلام کرد: یکبار دیگر دست مزدوران جیره خوار استکبار جهانی و فریب خوردگان سرسپرده آنها با هدف ایجاد تفرقه و افتراق در میان مردم مسلمان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان به خون عزیزترین فرزندان این مرز و بوم در مقابل مسجد امام حسین (ع) چابهار آغشته شد.

بیانیه فرمانداری می افزاید: این فریب خوردگان و درس آموختگان مکتب کفر و اربابان آنها در شرایط کنونی جامعه اسلامی از وحدت و انسجام، همبستگی، برادری، هوشیاری، بیداری و تبعیت و همراهی مردم این استان با نظام و اطاعت از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ولی امر مسلمین جهان (مدظله العالی) عصبانی بوده و مترصد فرصتند تا با انجام این اعمال تروریستی نظم و آرامش جامعه را بر هم بزنند و به اهداف شوم و شیطانی خود دست یابند.

همچنین ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی، تبلیغات اسلامی، شهرداری راسک، بخشداری سرباز، شورای اسلامی، ناحیه مقاومت بسیج و کانون بسیج هنرمندان شهرستان سرباز با صدور بیانیه های جداگانه ای اقدام تروریستی مزدوران جنایتکار استکبار در مقابل مسجد امام حسین (ع) شهرستان چابهار را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، یکی از تروریستهای مزدور استکبار مقارن ظهر روز جمعه هنگامی که قصد ورود به داخل مسجد امام حسین (ع) چابهار محل برگزاری نماز جمعه و انجام عملیات تروریستی داشت توسط نیروهای امنیتی و بسیج شناسایی و متواری شد که در جریان تعقیب و تیراندازی کمربند حاوی موادمنفجره این تروریست منفجر گردید.

در این حادثه ضمن به هلاکت رسیدن تروریست یادشده، دو نفر از بسیجیان سنی و شیعه پایگاه مسجد امام حسین (ع)شهید و چهار نفر از جمله سه کودک و نوجوان اهل سنت زخمی شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2020

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.