پیارم خبر: رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد از تاسیس هشت خانه قرآنی در این شهرستان خبرداد و گفت: این مرکز با هدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی راه اندازی شده اند. به گزارش خبر نگار پیارم, حجت الاسلام اسماعیل فوادیان، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی آباد گفت: هم اینک سه موسسه قرآنی و ...

پیارم خبر: رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد از تاسیس هشت خانه قرآنی در این شهرستان خبرداد و گفت: این مرکز با هدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی راه اندازی شده اند.

به گزارش خبر نگار پیارم, حجت الاسلام اسماعیل فوادیان، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی آباد گفت: هم اینک سه موسسه قرآنی و هشت خانه قرآن روستایی در این شهرستان راه اندازی و مجوز فعالیت های قرآنی آن نیز صادر شده است.

وی افزود: این خانه های قرآنی در روستاهای مازگرد احمدی، آبید کوشا، میمند، دهستان پائین، آشکارا، جائین، سیروئیه و طارم تاسیس و در حال فعالیت می باشند.

فوادیان، جذب جوانان و نوجوانان روستایی به فعالیت های قرآنی را از جمله وظایف روحانیان، مربیان و دست اندرکاران خانه های قرآنی دانست و اظهار داشت: در این خانه‌های قرآنی کلاس‌های قرآنی در زمینه‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید و مفاهیم ویژه تمامی سنین برگزار می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد افزود: با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های خوب این شهرستان، افق روشنی در برنامه های قرآنی این شهرستان و منطقه در پیش رو خواهیم داشت.

وی همچنین ازفعالان قرآنی در روستاها خواست مکانی را به عنوان محل خانه قرآن تعیین کنند و بعد از طی مراحل قانونی و اداری، سرپرستی خانه قرآن را به عهده گیرند و فعالیت های قرآنی خود را با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی ادامه دهند.

فوادیان بیان داشت: با توجه به طرح نهضت قرآن آموزی که در کشور در حال اجراست و نیز تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ قرآن و افزایش حافظان در سطح کشور، اجرای این طرح در این منطقه ضروری به نظر می رسد و طی جلساتی که با روحانیان، مربیان ودست اندر کاران برنامه های قرآنی موسسات صورت گرفته، امید است بتوانیم شاهد رشد و پویائی نوجوانان و جوانان در زمینه حفظ و قرائت صحیح قرآن در مرکز شهرستان و روستاهای تابعه باشیم.

وی افزود: خانه قرآن روستائی در حوزه امور قرآنی تابع سیاست ها، اهداف و برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی آباد، قرآن را مؤثرترین نسخه رسول‌گرامی‌اسلام‌(ص) برای نفوذ در دل‌های مشرکان دانست و گفت: دشمنان اسلام با شناختی که از تأثیرگذاری کلام‌ الله‌ مجید بر مردم داشتند مبارزه با قرآن را در صدر روش‌های مبارزه با پیامبر‌ اکرم‌(ص) قرار دادند.

وی افزود: حال که دنیای غرب با تمام توان برای مبارزه با دین اسلام و تعالیم قرآن کریم تلاش می‌کند و از انتشار هر نوع مقاله، کتاب و مطلبی در فضای مجازی کوتاهی نمی‌کند ما نیز باید با تلاش بیشتر درصدد ترویج بیش از پیش مفاهیم انسان‌ساز قرآن گام برداریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1982

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.