اکبرگنجی: «تعریفی که اصلاح طلبان از اصلاح طلبی دارند و به تبع آن روشی را که در پیش گرفته اند، آن ها را به انفعال کامل می کشاند.» پیارم به نقل از جام سیاسی؛ به بهانه انتشار مصاحبه اخیر «محمدرضا خاتمی» دبیرکل حزب منحله مشارکت، “رادیوفردا” (radiofarda) به سراغ «اکبر گنجی» رفت و نظر وی ...

اکبرگنجی: «تعریفی که اصلاح طلبان از اصلاح طلبی دارند و به تبع آن روشی را که در پیش گرفته اند، آن ها را به انفعال کامل می کشاند.»

پیارم به نقل از جام سیاسی؛ به بهانه انتشار مصاحبه اخیر «محمدرضا خاتمی» دبیرکل حزب منحله مشارکت، “رادیوفردا” (radiofarda) به سراغ «اکبر گنجی» رفت و نظر وی را جویا شد.

گنجی ضمن تأیید اظهارات محمدرضا خاتمی که گفته بود “اصلاح طلبان برانداز نیستند” ، گفت: «اصلاح طلبی اساسش همین است که مشروعیت نظام را می پذیرد و به دنبال اصلاح نظام است، یعنی ضعف ها و کارهای نادرست و سیاست های نادرست را اصلاح بکند؛ لذا براندازی اصلا با اصلاح طلبی تعارض دارد و سخنی را هم که آقای خاتمی گفتند، سخن درستی است.»

 

گنجی درباره قسمتی از سخنان محمدرضا خاتمی که سیاست اصلاح طلبان را “صبر و ایستادگی” دانسته بود، گفت: «نظام گروه مهمی از اینها را بازداشت و در زندان به عنوان براندازی و کودتای مخملی زندانی کرده و الان همه این آقایان زندانی هستند، احزابشان تعطیل شده، روزنامه هایشان تعطیل شده و راه های فعالیت برایشان بسته شده است. لذا اینها فعلا سیاست صبر و انتظار را پیش گرفته اند و هیچ عملی انجام نمی دهند.»

 

اکبر گنجی در ادامه با این جملات از اصلاح طلبان انتقاد کرد: «تعریفی که اصلاح طلبان از اصلاح طلبی دارند و به تبع آن روشی را که در پیش گرفته اند، آن ها را به انفعال کامل می کشاند. همانطور که شنیده اید می گویند: ما می نشینیم و منتظر می شویم تا نظام دریچه ها را باز کند و انتخابات آزاد برگزار شود تا ما نیز در انتخابات بیاییم و شرکت کنیم. و یا می گویند: ما برانداز نیستیم و اصلاح طلب هستیم. اینها نتیجه ای جز انفعال در پی ندارد.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1955

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.