گروهی که در پس تبلیغات ایستگاه های مترو قرار داشت و به مسافران مترو تأکید می کرد «از اسرائیل حمایت» و «جهاد را شکست» بدهند قصد دارد تبلیغاتی با همین مضمون را روی اتوبوس های شهر نیویورک هم نصب کند. به نظر می رسد این دفعه مسئولان حمل و نقل شهر نیویورک با این اقدام ...

گروهی که در پس تبلیغات ایستگاه های مترو قرار داشت و به مسافران مترو تأکید می کرد «از اسرائیل حمایت» و «جهاد را شکست» بدهند قصد دارد تبلیغاتی با همین مضمون را روی اتوبوس های شهر نیویورک هم نصب کند.


به نظر می رسد این دفعه مسئولان حمل و نقل شهر نیویورک با این اقدام مخالفت نخواهند کرد.شرکت حمل و نقل شهر نیویورک یک هفته بعد از تغییر سیاست های تبلیغاتی خود به خاطر مناقشاتی که بر سر تبلیغات گروه «ابتکار دفاع از آزادی امریکایی» به وجود آمد، روز جمعه اعلام کرد با جدید ترین پیشنهاد تبلیغاتی این گروه مخالفت نخواهد کرد. ماه قبل اولین زنجیره تبلیغاتی این گروه در ۱۰ ایستگاه مترو شهر با این پیام نصب شد: «در هر جنگی که بین یک انسان متمدن و انسان وحشی درگرفت، از انسان متمدن حمایت کنید» و بعد هم بین دو ستاره داوود نوشته شده بود: «اسرائیل را حمایت و جهاد را شکست دهید.»اداره حمل و نقل نیویورک ابتدا با اشاره به لحن «تحقیرآمیز» این تبلیغات، با آن مخالفت کرد ولی گروه «ابتکار دفاع از آزادی امریکایی» در یک دادگاه شکایت کرد و ماه جولای توانست حکم (موافقت) یک دادگاه فدرال را بر اساس متمم اول (قانون اساسی) به دست بیاورد.

بر اساس دستورالعمل جدید تبلیغاتی که اداره حمل و نقل نیویورک هفته قبل تصویب کرد، لحن تحقیرآمیز یک تبلیغات، دیگر در رد کردن آن اثری ندارد. تغییرات جدید فقط در صورتی اجازه رد یک تبلیغات را می دهد که مقام های مسئول «به نحوی منطقی پیش بینی کنند» که آن تبلیغ می تواند «منجر یا محرک خشونت یا نقض فوری صلح شود.»آرون دوناوان، سخنگوی اداره حمل و نقل گفته است که این تغییرات جدید در این مورد قابل اعمال نیست و برای اجتناب از شکایت بیشتر اجازه خواهد داد تبلیغات (جدید هم) انجام شود. پالما گلر، مدیر اجرایی ابتکار دفاع از آزادی امریکایی هم گفته است مقامات مسئول تمایل ندارند «در دادگاه با یک شکست خیره کننده و شرم آور جدید روبه رو شوند.»آقای دوناوان گفته است طبق دستورالعمل جدید «تبلیغ اولیه که منجر به شکایت در دادگاه شد، قابل پذیرش است.» او به طور ضمنی به لحن جدید سایت تبلیغاتی اداره حمل و نقل اشاره کرد که طبق آن «تبلیغات آقای گلر موجب محرک خشونت نبوده است.»سیاست تبلیغاتی جدید اداره حمل و نقل نیویورک فرد یا گروه دخالت دهنده تبلیغات را ملزم به این می کند که در تبلیغات خود این را بیان کنند که این تبلیغات نشان دهنده تأیید محتوای تبلیغ از طرف مقام های مسئول نیست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1938

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.