پیارم به نقل از پایگاه بصیرت: خبر داد. به گزارش شبکه تلویزیونی العالم هنوز از عوامل ارسال این هواپیمای بدون خلبان به آسمان رژیم صهیونیستی گزارشی منتشر نشده است. از سوی دیگر ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ورود یک هواپیمای جاسوسی به حریم هوایی این رژیم را بسیار خطرناک دانست و هشدار داد به ...

پیارم به نقل از پایگاه بصیرت: خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم هنوز از عوامل ارسال این هواپیمای بدون خلبان به آسمان رژیم صهیونیستی گزارشی منتشر نشده است. از سوی دیگر ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ورود یک هواپیمای جاسوسی به حریم هوایی این رژیم را بسیار خطرناک دانست و هشدار داد به عوامل ارسال این هواپیما واکنش نشان خواهد داد.درباره دلایل انتشار این خبر چندسناریو مطرح است که بدان اشاره می گردد:

۱- تهدیدتراشی برای خود: پس از شکست سناریوی مقامات اسراییلی در باج‌گیری از آمریکا که در پوشش «تهدید به حمله نظامی به ایران» انجام شد، این بار رسانه‌های این رژیم با انتشار خبری مشکوک درباره «نفوذ یک هواپیمای بدون سرنشین به خاک اسراییل» در تلاشند با «تهدیدتراشی برای خود» گزاره‌هایی را درباره «تهدید امنیت اسراییل» برجسته نمایند. رژیم صهیونیستی از ماه‌ها پیش و در آستانه انتخابات آمریکا سناریویی رسانه‌ای را با محوریت «تهدید حمله نظامی به ایران» را کلید زد ه تا با تحت فشار گذاشتن «باراک اوباما» در رقابت‌های انتخاباتی امتیازات بیشتری را به نفع خود کسب نماید.

۲- بهره برداری سیاسی: ممکن است اعزام هواپیمای بودن سرنشین، کار خود اسرائیل برای بهره برداری سیاسی باشد. همیشه این احتمال هم وجود دارد که خود اسرائیلی ها این شی پرنده را به هوا فرستاده باشند و از آن به عنوان وسیله ای آزمایشی استفاده کنند یا حتی از آن بهره برداری سیاسی کنند یعنی به تنش ها در منطقه دامن بزنند. ممکن است اسرائیل بخواهد با این کار تنش در منطقه را افزایش داده و از آن به نفع خود بهره برداری کند.

۳- اعلام آمادگی دفاعی در اسرائیل: در اولین خبرهای منتشره در مورد این رویداد بر آمادگی دفاعی این رژیم و توان نظامی‌اش تاکید شده است. رسانه های صهیونیستی تاکید می کنند که این رخداد نشان داد که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی توان ردیابی و رهگیری هواپیماهای بدون سرنشین را در هر مرحله از پروازشان دارد.

۴- خروج اسرائیل از انزوای رسانه ای: در ماه‌های اخیر اسرائیل به یک انزوای رسانه‌ای تن داده است. پیشتر دو موضوع «پرونده هسته‌ای ایران» و «مسائل فلسطین» دستمایه‌هایی برای توجه رسانه‌ها به رژیم صهیونیستی بودند، اما به دلیل تحولات در کشورهای عربی و مسائل سوریه این دو موضوع تحت‌الشعاع قرار گرفته‌اند و در نتیجه اسراییل نیز از کانون توجه خارج شده است. از این رو یکی از انگیز‌ه‌های مقامات اسراییل برای طرح مسائل جنجالی، با هدف خروج از انزوای رسانه‌ای صورت می‌گیرد.

۵- کاهش اختلافات داخلی در اسرائیل: اختلافات داخلی شدیدی میان نتانیاهو و ایهود باراک وجود دارد و بزرگنمایی تهدید خارجی و همچنین بیان موفقیت نیروی هوایی صهیونیستی تنها گزینه ای است که صهیونیستها می کوشند با استفاده از آن وضعیت داخلی خود را ترمیم نمایند.در همین حال ایهود باراک سرنگون کردن این هواپیما را تمجید و تاکید کرد اسرائیل اهمیت زیادی در مورد تلاش برای نفوذ در حریم هوایی اش قائل است و پاسخ مناسب به این اقدام را بررسی می کند.

۶- جنگ روانی علیه حزب الله لبنان :انتساب این هواپیمای بدون سرنشین به حزب الله لبنان یکی از شگردهایی است که صهیونیستها می کوشندبه وسیله آن حزب الله لبنان تضعیف نمایند.آنها در این زمینه تبلیغ می کنند که حزب الله پیش از این یک هواپیمای بدون سرنشین را به طرف اسرائیل اعزام کرده بود. در سال ۲۰۱۰ هم هواپیمای اسرائیلی، بالنی را در صحرای نقب نزدیک رئاکتور هسته ای دیمونا سرنگون کرد.

۷- متهم کردن همه دشمنان رژیم صهیونیستی:ارتش اشغالگر اسرائیل فرضیه پرواز این هواپیما از نوار غزه یا جنوب لبنان و انتساب آن را به حزب الله لبنان،حماس و ایران همواره در خبرهای مختلف اعلام می کند ، گویا رژیم صهیونیستی در صدد است که با علام نام هرکدام از این گروهها به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابد.

۸- توجیه اقدامات تروریستی بعدی: رژیم صهیونیستی می کوشد که تجاوز این پهپاد را وسیله ای برای توجیه حملات و اقدامات تروریستی خود قلمداد نماید. ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل با صدور بیانیه ای نوشته است: اسرائیل تاکید کرده پاسخ مقتضی را به اعزام این پهباد به آسمانش خواهد داد.سناریوهای رژیم صهیونیستی برای سرنگونی یک پهپاد نشان دهنده آن است که امنیت پادگانی این رژیم تا چه حد شکننده و سست است که با پرواز یک پرنده بسیار کوچک اینگونه خدشه دار می شود که برای سرنگونی آن چهار فروند هواپیمای اف شانزده اقدام می کنند.

سناریوهای رژیم صهیونیستی برای سرنگونی یک پهپاد نشان دهنده آن است که امنیت پادگانی این رژیم تا چه حد شکننده و سست است که با پرواز یک پرنده بسیار کوچک اینگونه خدشه دار می شود که برای سرنگونی آن چهار فروند هواپیمای اف شانزده اقدام می کنند.فرهاد مهدوی

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1920

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.