«این شلیک از طرف دولت سوریه نبوده است. سوریه در این شرایط بحرانی نمی تواند وارد یک جنگ خارجی شود و مقامات این کشور هم این را می دانند. به نظر من این شلیک از طرف مخالفان دولت سوریه بوده است.» پیارم به نقل از جام بین الملل؛ شبکه تلویزیونی “سی. ان.ان ترک” (cnn turk) ...

«این شلیک از طرف دولت سوریه نبوده است. سوریه در این شرایط بحرانی نمی تواند وارد یک جنگ خارجی شود و مقامات این کشور هم این را می دانند. به نظر من این شلیک از طرف مخالفان دولت سوریه بوده است.»


پیارم به نقل از جام بین الملل؛ شبکه تلویزیونی “سی. ان.ان ترک” (cnn turk) در برنامه “سون دقیقه” به موضوع گلوله توپ شلیک شده از طرف سوریه به منطقه “آکچاکاله” ترکیه پرداخت.

“مسعود حاکیجاشین” کارشناس برنامه گفت: «تردی نیست این شلیک از طرف دولت سوریه نبوده است. سوریه در این شرایط بحرانی نمی تواند وارد یک جنگ خارجی شود و مقامات این کشور هم این را می دانند. به نظر من این شلیک از طرف مخالفان دولت سوریه بوده است.»

 

“یالیم ارالپ” دیگر کارشناس برنامه هم با تائید سخنان “حاکیجاشین” گفت: «من با ایشان موافق هستم این شلیک از طرف مخالفان دولت سوریه بوده است. چون آنها در شرایط بدی به سر می برند وخواسته اند به این طریق شرایط را به نفع خود تغییر دهند.»

 

“چینیرچتین” دیگر کارشناس شرکت کننده در این برنامه با تائید سخنان قبلی گفت: «مخالفان سوریه مجهز به سلاح سنگین هستند و احتمال اینکه این شلیک از طرف مخالفان سوری باشد، وجود دارد. اما اگر ترکیه بخواهد وارد جنگ شود شرایط برای این کشور بحرانی می شود. چون باید در آن واحد در دو جبهه جنگ کند. یک جنگ خارجی با دولت سوریه و یک جنگ چریکی سازماندهی شده با پ.ک.ک و این اصلا به نفع ترکیه نخواهد بود.»

 

” خدیجه دمیرجان” دیگر کارشناس شرکت کننده در این برنامه گفت: «قبل از این شلیک، ترکیه به بهانه اینکه در منطقه مرزی سوریه، تانک های سوری مستقر شده اند، ۱۷ بار آن منطقه را با گلوله های توپ هدف قرار داده است. پس ترکیه شروع کننده بوده است نه سوریه.»

 

گفتنی است مخالفان سوری که با شکست های پی درپی خود در مقابل ارتش سوریه، نقشه ترکیه و متحدانش را نقش بر آب کرده و این شلیک از طرف مخالفین سوری بهانه ای شده تا ترکیه بتواند مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دهد، تا مخالفان سوریه بتوانند راه گریزی از این باتلاق پیدا کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1904

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.