ارتش آمریکا توان ماجراجویی در ایران را ندارد   روزنامه لبنانی السفیر با اشاره به عدم توانایی آمریکا در حمله نظامی به ایران ، دلایل این موضوع را بیان کرد. السفیر نوشت: «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا پیش از این با هشدار به جمهوری خواهان و دموکرات‌های آمریکا گفت که ارتش این کشور توان هیچ ...

ارتش آمریکا توان ماجراجویی در ایران را ندارد

 


روزنامه لبنانی السفیر با اشاره به عدم توانایی آمریکا در حمله نظامی به ایران ، دلایل این موضوع را بیان کرد.

السفیر نوشت: «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا پیش از این با هشدار به جمهوری خواهان و دموکرات‌های آمریکا گفت که ارتش این کشور توان هیچ ماجراجویی نظامی را ندارد،علاوه بر مشکلات اقتصادی موجود در آمریکا، باید افزایش احساسات ضد آمریکایی در جهان را نیز بدین مسئله افزود. همچنین، هرگونه نبردی تهدیدی مستقیم بر علیه منافع راهبردی آمریکا است. نمایش یک فیلم ضد اسلامی کافی بود تا خشم مسلمانان در برخی کشورها نمایان شود. این موج اعتراض‌ها به لیبی رسید و نهایتاً باعث مرگ سفیر آمریکا و سه نفر آمریکایی دیگر در این کشور شد.به گزارش السفیر، در واقع وزیر دفاع آمریکا موافق حمله نظامی بر علیه ایران برای توقف برنامه‌های هسته‌ای این کشور نیست. این خود بیانگر تغییر در مواضع دولت آمریکا است که به درخواست‌های دولت بنیامین نتانیاهو توجهی نمی‌کند. نتانیاهو خواستار پایان برنامه‌های هسته‌ای ایران با اجماع جهانی جهت یک حمله نظامی است. این در حالی است که وزیر دفاع آمریکا به شخصه راجع به حمله نظامی بر علیه سوریه نیز هشدار داده است.

السفیر مطرح کرد:جزئیات تغییر مواضع ترکیه ،ایران و مصر در باره سوریه

روزنامه السفیر لبنان طی گزارشی به قلم «داوود رمال» در خصوص «آخرین تحولات در زمینه اوضاع سوریه» نوشت: با وجود جو شادی حاکم بر ائتلاف لبنانی ۱۴ مارس و نیز شادی ائتلاف ۸ مارس، به‌دنبال بیانیه صادره از سوی ارتش آزاد سوریه مبنی بر نقل مکان آن‌ها از ترکیه به سمت قلمرو آزادشده سوریه، اطلاعات اولیه حاکی از آن دارد که دلیل این تصمیم به واسطه پیام رسمی مقامات ترکیه به روسای ارتش آزاد سوریه در ترک قلمرو این کشور بود.

تغییر مواضع ترکیه

بر اساس این گزارش، این رویداد مصادف با گزارش‌های دیپلماتیکی شد که بر اساس آن آنکارا مدعی دور شدن از امور داخلی سوریه را دارد. این رویکرد به چند دلیل در حال شکل‌گیری است و مهم‌ترین دلیل نیز این است که در صورت وخیم‌تر شدن اوضاع سوریه، ترکیه نیز اوضاعش خراب‌تر می‌شود به ویژه آن‌که اگر این کشمکش منجر به جنگ داخلی شود.بنا بر برخی گزارش‌ها، چند عامل باعث شده‌اند تا حزب توسعه و عدالت ترکیه در شب جلسه خود در رویکردش در قبال بحران سوریه تجدید نظر کند. این عوامل شامل گسترش عملیات «پ‌ک‌ک » و تلاش‌های شکست خورده «داوود احمد اغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در محدود کردن قدرت و نفوذ کردها در کرکوک و واشنگتن است.به علاوه، وضعیت امنیتی در بخش علوی نشین‌های ترکیه در شمال مرزهای سوریه رو به وخامت نهاده است و مخالفت‌هایی نیز از درون ارتش ترکیه به گوش می‌رسد.به گزارش برخی منابع نزدیک به سران ائتلاف ۸ مارس، تغییر موضع ترکیه مصادف با تغییر مواضع ایران است و این امر به خاطر ملاقات بین وزرای خارجه گروه چهار جانبه تماس متشکل از ایران، ترکیه، مصر و عربستان سعودی ایجاد شده است. هرچند که «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان در نشست اخیر غایب بود.

تغییر مواضع ایران

تغییر موضع ایران طی پیامی از سوی «علی اکبر صالحی» وزیر خارجه این کشور به «بشار اسد» رییس جمهور سوریه گفته شد. صالحی به اسد گفت که وقت ابتکار فرا رسیده و او باید از این فرصت در اسرع وقت استفاده کند.برای ایران ارسال پیام مستقیم بر گرفته از نشست قاهره به اسد کافی نبود و به همین دلیل آن‌ها از روسیه و چین نیز درخواست کردند تا با تعامل با هم‌دیگر نشستی را بین مخالفان داخلی سوریه برپا دارند.در این میان ایران برای شرکت کنندگان در این نشست ضمانت امنیتی را فراهم ساخت و «محمد رضا شیبانی» سفیر ایران در دمشق در ردیف جلو کمیته هماهنگی ملی نشست. شیبانی با سفرای روسیه و چین به تشویق سخنرانان حاضر در جلسه که خواهان تغییرات و یافتن راه حل مسالمت آمیز برای خاتمه دادن به ناآرامی‌ها بودند پرداختند. این خود برای روسیه، چین و به ویژه ایران که البته درباره جزییات مخفیانه این نشست با هم هماهنگ بودند گامی بزرگ بود.

تغییر مواضع مصر

نکته قابل توجه در این مرحله اتخاذ لحن بی‌سابقه‌ مصر نسبت به ایران بود. دو روز پیش «محمد مرسی» رییس جمهور مصر گفت که ایران نقش مهمی را در منطقه دارد و می‌تواند نقش فعالی را در حمایت از یافتن راه حل برای پایان بحران در سوریه ایفا نماید. وی همچنین افزود که ارتباط بین دو کشور در حل این بحران بسیار مهم است.یک گزارش دیپلماتیک حکایت از آن دارد که با وجود سخنان برخی سران کشورها در اجلاس نم در ماه گذشته در تهران، به ویژه سخنرانی مرسی، پیش درآمد حل بحران سیاسی در سوریه با موضوع هسته‌ای ایران ارتباط دارد.این گزارش می‌افزاید، به دنبال جلسه گروه چهار جانبه تماس، مقامات ایرانی اعلام داشتند که سوریه بزودی بابت پیدا شدن راه حل برای برون رفت از بحران کنونی‌اش جشن خواهد گرفت. باید توجه داشت که در این زمینه هم کشورهای غربی و هم عربی بابت این بحران دچار مشکلات زیادی شده‌اند و همچنان مواضع اپوزیسیون سوریه در حالت وخیمی قرار گرفته است.از این گذشته، به دنبال قتل سفیر آمریکا در لیبی، دولت این کشور در حال بازنگری بابت نحوه تعامل خود با گروه‌های افراطی منطقه است.یک منبع دیپلماتیک اظهار داشت که رییس جمهور مصر از آغاز به کار گروه چهار جانبه تماس طی نشست شورای وزرای خارجه کشورهای عرب خبر داد. این گروه چهارجانبه پیش‌تر به دنبال هماهنگی بین عربستان، مصر و ترکیه شکل گرفت. بحران سوریه اثرات جدی مخربی را بر برخی از کشورها ایجاد کرده است به ویژه بعد از این‌که مشخص شد این بحران ابعاد بین‌المللی و منطقه‌ای دارد.این بحران عواقب وخیمی را هم برای کشورهایی که اپوزیسیون سوریه را حمایت تسلیحاتی می‌کنند و هم کشورهایی چون لبنان یا اردن که از مخالفان سوری فاصله گرفتند در بر دارد.این منبع مطلع در ادامه اظهار داشت: قبل از اجلاس نم در تهران، نشانه‌هایی از پیدا شدن راه حل بین‌المللی ـ منطقه‌ای در قبال سوریه مشاهده شد.

بی توجهی آمریکایی ها به تبلیغات ضد ایرانی

براساس نظرخواهی که اخیراً توسط شورای نظرسنجی شیکاگو انجام شد، اکثریت آمریکایی‌ها مخالف اقدام نظامی علیه ایران بودند، حتی اگر این امر با رضایت سازمان ملل صورت بگیرد. از این‌رو، بی‌زاری آمریکایی‌ها نسبت به جنگ با ایران از گذشته روشن‌تر شده است و هنگامی‌که در مورد سناریو‌ی حمله یکجانبه‌ آمریکا به ایران پرسش به عمل آمد، ٧٠درصد رأی منفی دادند. پنجاه و نه درصد از آمریکایی‌ها در یک نظرسنجی دیگر اعتقاد دارند که ایالات متحده باید از مداخله در جنگ احتمالی بین ایران و اسرائیل نیز خودداری کند و درصد شهروندانی که برنامه‌ هسته‌ای ایران را به عنوان یک خطر جدی تلقی می‌کنند، علی‌رغم توجه بی‌اندازه‌ای که رسانه‌ها و کنگره به این موضوع معطوف داشته‌اند، از سال ٢٠١٠ به این طرف ۴ درصد نزول کرده است.

مذاکره با شیطان ؟!

معاون راهبردی قوه قضائیه طرح مذاکره و رابطه با امریکا در شرایط فعلی جهان را نوعی کج سلیقگی سیاسی دانست که می‌تواند دارای آثار و پیامدهای خطرناک باشد.وی موضوع مذاکره و رابطه با آمریکا را نه یک موضوع و سیاست اجرائی که رئیس جمهور بتواند در آن مداخله کند، که یک سیاست کلان و راهبردی دانست که منحصراً رهبری باید در باب آن تصمیم گیری کند و امام راحل (ره ) و مقام معظم رهبری بارها و با صراحت درباره آن سخن گفته‌اند و سیاست نظام در این خصوص آشکارا اعلام شده است.ذوالقدر گفت: امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ قلمداد کردند، و هیچ کس به شیطان نزدیک نمی‌شود و با او مذاکره نمی‌کند، مقام معظم رهبری نیز بکرات و در مناسبت‌های مختلف رابطه با امریکا را با منطق قوی و غیر قابل خدشه مردود دانسته‌اند و آن‌را متضمن هیچ سودی برای ملت ایران ندانسته‌اند و بارها فرموده‌اند اگر در مذاکره و رابطه با امریکا مصلحتی و منفعتی وجود داشته باشد خود بدان مبادرت خواهند کرد.معاون راهبردی قوه قضاییه طرح بحث مذاکره و رابطه با امریکا را که در شرایط فعلی جهان که اقدام امریکائی‌ها در انتشار فیلم موهن علیه رسول گرامی اسلام، خود به یک جنبش جهانی علیه استکبار تبدیل شده است و همه مسلمانان انگشت اتهام را به سوی امریکا نشانه رفته‌اند و روزانه شاهد تظاهرات مردمی در اقصی نقاط دنیا علیه امریکا و سیاست های استکباری آن کشور هستیم و حمله به سفارتخانه ها و کنسولگری‌های امریکا و به آتش کشیدن پرچم آمریکا امری عادی شده است، برای جمهوری اسلامی ایران که کانون مبارزه ضد استکباری و ضد آمریکائی بوده و هست، به معنای مشروعیت بخشی به امریکا و خالی کردن پشت ملت‌های مسلمان و به‌پا خواسته‌ای است که جمهوری اسلامی ایران و ملت انقلابی ایران را الهام بخش و پشتیبان خود می‌دانند.

خاتمی به دنبال خواسته های موسوی

خاتمی باردیگر با یکی از مجرمان فتنه ۸۸ دیدار کرد.خاتمی ضمن حضور در منزل مسعود باستانی از مجرمان فتنه ۸۸

بیانیه شماره ۱۷ میرحسین موسوی را مورد تاکید قرار داده و خواستار محور قرارگرفتن آن شد.درهمین چارچوب و با توجه به اظهارات خاتمی می توان گفت که وی به دنبال پیگیری اهداف زیر بوده است:

۱- تاکید بر ضرورت مدیریت رفتاری سبزها و مصادره بدنه اجتماعی آن

۲- ایجاد حوزه گفتمانی مشترک با سبزها براساس بیانیه ۱۷ میرحسین موسوی

۳- ایجاد فصل مشترک در حوزه علمیات با سبزها و خارج ساختن آنان از فضای رخوت و فعال ساختن آنان در فضای انتخابات با محورهای مزبور

۴- طرح غیر مستقیم خواست ها و مطالبات سبزها

۵- ایجاد موضع بالا دستی برای جریان اصلاحات و سبزها با توجه به فحوای بیانیه ۱۷ میرحسین موسوی

۶- کنترل فضای انتقادهای درونی مبنی بر عقب نشینی های پیاپی وی

تشکر تروریست ها از تروریست ها

آسوشیتدپرس نوشت : منافقین با صدور بیانیه ای در پاریس اعلام کرد:‌ مریم رجوی از تصمیم هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا ابراز خرسندی کرد.در این بیانیه ادعا شده است: ما امیدواریم بتوانیم هدف خودمان را بیشتر و بهتر بشناسانیم.از سوی دیگر، رجوی نیز در مصاحبه با این خبرگزاری (آسوشیتدپرس) ابراز امیدواری کرد این کار آمریکا زمینه را برای پذیرش اعضای این جنبش که در عراق زندگی می کنند، در کشور ثالث فراهم کند.مریم رجوی سرکرده گروهک منافقین خروج این گروه از لیست گروههای تروریستی بوسیله دولت آمریکا را اقدامی قانونی و درست توصیف کرد.رجوی گفت:من اقدام شجاعانه(!) هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا را در خروج ما از لیست گروههای تروریستی استقبال می کنم و این تصمیم یک تصمیم درست و قانونی و براساس منطق بود.

سرکرده گروهک تروریستی منافقین مدعی شد پیش بینی می شود این گروه بتواند با این کار نقش بیشتری در مسائل سیاسی، جمع آوری کمک های مالی داشته باشد و فعالیت های خود را برضد ایران افزایش دهد.مریم رجوی گفت امیدوار است گروه وی اکنون بتواند از کمک ها برای تقویت تلاش هایش به منظور ضربه زدن به ایران برخوردار شود.وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد هیلاری کلینتون تصمیم گرفته است بر اساس قانون(!) ، نام منافقین اعضای آن را از فهرست سازمان های تروریستی خارجی حذف کند. دادگستری آمریکا از این وزارتخانه خواسته بود قبل از اول اکتبر در این زمینه تصمیم گیری کند.آمریکا از سال ۱۹۹۷ منافقین را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده بود. این گروهک در جنگ عراق – ایران ( ۸۸-۱۹۸۰ ) در عراق مستقر بود و با حمایت ازرژیم صدام دیکتاتور سابق عراق اقدامات مسلحانه علیه ایران انجام می داد.

اتهام اصلی «بشار اسد» از زبان ولایتی

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری گفت: اتهام اصلی بشار اسد این است که در برابر صهیونیست ها ایستاده و متحد ایران به عنوان محور مقاومت است. علی اکبر ولایتی، دبیرکل دبیرخانه بیداری اسلامی در نشست خبری در دیدار هیئت پارلمانی سوریه در محل دبیرخانه با بیان اینکه معتقدیم دولت و مردم سوریه در یک سال و نیم گذشته در معرض آزمایش مهمی قرار گرفته اند، یادآور شد: با همت مردم سوریه توطئه ها به نتیجه نرسید و ملت و دولت این کشور استوارتر از هر زمان دیگری بر جای هستند و تمامیت ارضی سوریه همچنان پابرجاست.

دشمن از بعد فرهنگی سپاه می ترسد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار سید «پرویز فتاح» رئیس بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما حوزویان ارتباط نزدیکی بین خود و سپاه می بینیم و واقعاً سپاه را گرامی می داریم، منتهی برای اینکه سپاه قدرت و سوابق نیک خود را کاملاً حفظ کند باید جهاتی را رعایت کنید.آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: نخستین مسئله این است که با توجه به اینکه سپاهیان جدید دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند، باید تجارب ارزنده و ارزشمند دوران دفاع مقدس را برای نسل جدید سپاه بیان کنید تا آنها بدانند این عظمت ارزان به دست نیامده است که ارزان از دست برود.آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: سپاه پیش از اینکه یک مجموعه نظامی باشد، یک مجموعه فرهنگی است و این مهم باید ادامه یابد، چراکه تداوم این فرهنگ بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن از اسم سپاه هم وحشت می کند، ابراز داشت: آنها به خوبی می دانند فرهنگی بر سپاه و پاسداران حاکم است که در مقابل دشمن از هیچ چیز فروگذار نخواهند کرد، بنابراین آموزش های فرهنگی آموزنده باید به صورت مستمر و مداوم وجود داشته باشد.

ایران در سرما پاسخ گستاخی ها را می دهد.با اوج گرفتن تقاضا برای خرید نفت در زمستان، ایران به کشورهایی که در تحریم های نفتی علیه کشور نقش داشته اند، نفت نمی فروشد. مجلس شورای اسلامی ایران تصمیم دارد با تصویب طرحی مانع صادرات نفت خام به کشورهایی که در تحریم صادرات نفت ایران شرکت داشته اند، شود. با توجه به بحران اقتصادی اروپا و نزدیک بود فصل سرما توقف صادرات نفت ایران می تواند پاسخ مناسبی به فشارهای تحریم کنندگان باشد.

حکام عرب به نوامیس مردم سوریه رحم نمی کنند!

خانم «جواهر بنت نایف» از شاهزادگان آل سعود طی اظهاراتی از خرید و فروش دختران سوری موجود در اردوگاه های آوارگان در اردن و ترکیه، توسط ثروتمندان و حکام عرب، به ویژه ثروتمندان عربستانی پرده برداشت.

وارد کردن آیات انجیل در کتب درسی مصر!

وزارت آموزش و پرورش مصر در یکی از کتاب های درسی پایه دبیرستان، آیات «انجیل» کتاب مقدس مسیحیان را وارد کرده است. گفته می شود این آیات در فصلی تحت عنوان «حقوق بشر» وارد شده است. در این فصل از کتاب درسی دانش آموزان مصری، آیاتی از کتاب انجیل استفاده شده تا مسئله «حقوق بشر» ثابت شود. عکس روی جلد این کتاب هم، جوانی را نشان می دهد که در یک دست روزنامه و در دست دیگر خود یک صلیب دارد و در تظاهرات ژانویه که به سقوط رژیم «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق مصر منجر شد، شرکت کرده است.

هدف برخورد با هاشمی است!

در حالی که قوه قضائیه بر اساس وظیفه قانونی خود مهدی و فائزه هاشمی را به دلیل اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و بازداشت کرد، اینک در نبود این دو، فاطمه هاشمی، دیگر فرزند آقای هاشمی وارد معرکه شده است. فاطمه هاشمی به گفت وگو با سایت ضدانقلابی «روز آنلاین» پرداخته و علیه نهادها و افراد دخیل در بازداشت مهدی و فائزه، اتهاماتی را وارد کرده است. فاطمه هاشمی در مورد وضعیت فائزه می گوید: «فائزه در بند زنان زندان اوین است و از آنجا هم راضی است.» فاطمه هاشمی در پاسخ به این سوال روزآنلاین که علت این برخوردها با اعضای خانواده تان چیست، می گوید: «هدف برخورد با آقای هاشمی است. این جریان از پیش از انقلاب بوده و هنوز هم ادامه دارد و می خواهند آقای هاشمی را حذف کنند.»!

من کشاورز بودم، وزیر شدم

حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این جمله که «عنوان شده است آموزش و پرورش در برخی موارد نیروهای خدماتی را به عنوان معلم به کار گرفته است»، اظهار داشت: ممکن است یک کسی راننده بوده، اما معلم شده است، چون توانایی داشته است، آیا باید بگوییم نمی شود؟ من کشاورز بودم، اکنون وزیر هستم.

مردم ما را به چشم کلاه بردار نگاه می کنند!

علیرضا نوری زاده عنصر ضدانقلابی که در اکثر تلویزیون های ضدانقلاب فعالیت می کند ضمن بیان تاریخچه ای از شبکه های ماهواره ای ضدانقلاب گفت: «وقتی اولین شبکه سیاسی شروع به کار کرد مردم به این تلویزیون به عنوان یک کلید آزادی نگاه می کردند و تصور می کردند که این شبکه آمده است نجات شان دهد. متأسفانه تعدد تلویزیون های ماهواره ای اپوزیسیون به جای گفت وگو برای آزادی ایران، فضا را طوری کردند که مردم فکر می کنند کسی قصد آن دارد که کلاه سرشان بگذارد.» وی در ادامه این گفت وگو با اقرار به ناکارآمدی شبکه های سیاسی افزود: «من تلویزیون هایی که با عنوان سرگرمی آمده اند را از تلویزیون های سیاسی اپوزیسیون موفق تر می دانم، چون مردم وقتی آنها را می بینند خیال شان جمع است که کسی نمی خواهد سرشان کلاه بگذارد.»

حلقه انحرافی به دنبال شکست سوریه

دبیر سابق پدافند غیرعامل با بیان اینکه حلقه انحرافی در حمایت از جایگاه سیاسی پیشین غرب برای ماندگاری خود و موروثی کردن انقلاب برای خود حرکت می کند، گفت: جریان انحرافی منافقینی هستند که توبه تاکتیکی کرده و پس از چند سال در سیستم نفوذ کردند. داود احمدی نژاد با بیان اینکه مأموریت ما نفی، دفع و طرد مجموعه انحرافی است، اضافه کرد: فتنه در این مقطع از تاریخ انقلاب این است که راه را برای فتنه گری آمریکا در شکست سوریه باز کند.

تمجید BBC از فائزه هاشمی

سایت بی بی سی فارسی در یادداشتی به قلم «علی افشاری» که وی را فعال سیاسی ساکن آمریکا معرفی می کند، به بهانه اجرای حکم محکومیت خانم «فائزه هاشمی» از وی تمجید کرد.علی افشاری وی را «در بین نیروهای معتدل و اصلاح طلب نظام» قرار می دهد و شجاعتش را ایستادگی مقابل «ولی فقیه» می داند. در ادامه این یادداشت آمده است: «فائزه اذعان می کند که در دوران نوجوانی و دانش آموزی پیش از انقلاب هوادار رهبران سازمان مجاهدین خلق بوده است.»

ترس صهیونیست ها از جنگ با ایران

«هاآرتص» نوشت: نظرسنجی ها نشان می دهد که مردم اسرائیل از مسئله جنگ با ایران بسیار ترسیده اند. روزنامه «الحیات» نوشت: طبق نظرسنجی صورت گرفته از مردم اسرائیل مشخص شد که بیش از نیمی از آنان معتقدند بعد از جنگ اسرائیل با ایران، اسرائیلی وجود نخواهد داشت و این رژیم نابود می شود!روزنامه «هاآرتص» با انتشار گزیده ای از نتیجه این نظرسنجی نوشت: ۵۰ درصد از مردم اسرائیل بر این باورند که پس از جنگ با ایران، اسرائیلی باقی نخواهد ماند و آنان از این مسئله بسیار در هراسند.

بینی ها هم فتوشاپی شده اند

گزارش های رسیده از برخی از مراکز جراحی زیبایی حاکی است که بعضی از پزشکان با استفاده از نرم افزارهای رایانه ای و فتوشاپی اقدام به شبیه سازی بینی برای بیماران کرده و این تصور را در افراد ایجاد می کنند که می توان هر شکلی را به هر بینی ای داد، این در حالی است که جراح در اتاق عمل با چاقو، گوشت، پوست و استخوان غضروف سر و کار دارد نه با رایانه و نرم افزار طراحی صورت!

عکس های خندان رهبر ایران در عراق

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نوشت: در حالی که نفوذ ایران در سال های اخیر گسترش یافته، اکنون نشانه های جدیدی در این مورد به چشم می خورد. هزاران تصویر رهبر جمهوری اسلامی ایران در حالی که لبخند به لب دارد، در خیابان های کشوری نصب شده که روزگاری با ایران در جنگ بودند. اکنون همزمان با عقب نشینی نیروهای ایالات متحده از عراق، ایران به قدرتمندترین کشور منطقه بدل شده است. گزارشگر آسوشیتدپرس خاطرنشان کرد: پوسترهای آیت الله علی خامنه ای اولین بار در برخی محلات بغداد و نیز در سراسر مناطق جنوبی عراق از جمله بصره که اکثریت مردم آنها شیعه هستند، دیده می شود.

خط آهن مکه – مدینه در دست صهیونیست ها

خط آهن مکه – مدینه توسط یک شرکت صهیونیستی به مبلغ ۳۶۷ میلیون دلار ساخته می شود. شرکت صهیونیستی «راکافیت» علاوه بر ساخت قطارهای این خط آهن، نگهداری و تأمین لوازم و قطعات یدکی آنها را نیز به مدت دوازده سال بر عهده خواهد داشت! لازم به ذکر است که در سراسر کشور پهناور عربستان، تنها دو خط آهن وجود دارد که یکی از آنها ریاض را به دمام وصل می کند و دیگری خط آهن موسوم به «قطار مشاعر مقدسه» است که حجاج را از مکه به عرفات و منی منتقل می کند.

طرح تبدیل مسجدی در قدس به معبد!

موسسه اوقاف و میراث «الاقصی» در بیانیه ای هشدار داد، افزایش حفاری رژیم اشغالگر در بخش های باقی مانده از مسجدالاقصی، با هدف تبدیل اجزای باقی مانده از مسجدی تاریخی در این منطقه به یک معبد یهودی است. در این بیانیه آمده است، این حفاری ها به صورت ۲۴ ساعته ادامه دارد و بیشتر تمرکز در این اقدامات بر آثار تاریخی باقی مانده اسلامی است.

استفاده عربستان از سلفی ها برای مقابله با شیعیان

پایگاه خبری شبکه «فرانس ۲۴» در گزارشی، با اشاره به اینکه «جریان سلفی» امروز به رکنی در سیاست خارجی عربستان تبدیل شده است، هدف رژیم عربستان از گسترش جریان سلفی را مقابله با مشکلات بزرگی مانند مطالبات مشروع عربستانی ها، مسئله ایران، تشیع و اخوان المسلمین عنوان کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1886

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.