صهیونیست ها که همواره از سیاست تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می کردند، بار دیگر سیاست جدیدی را در پیش گرفته اند و آن، طرح ادعای لزوم تعیین خطوط قرمز برای ایران است. آنها بر این ادعایند که به دنبال تعیین خط قرمزی از سوی به اصطلاح جامعه جهانی برای ایران هستند تا … ...

صهیونیست ها که همواره از سیاست تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می کردند، بار دیگر سیاست جدیدی را در پیش گرفته اند و آن، طرح ادعای لزوم تعیین خطوط قرمز برای ایران است. آنها بر این ادعایند که به دنبال تعیین خط قرمزی از سوی به اصطلاح جامعه جهانی برای ایران هستند تا …

پیارم به نقل از پایگاه بصیرت:صهیونیست ها که همواره از سیاست تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می کردند، بار دیگر سیاست جدیدی را در پیش گرفته اند و آن، طرح ادعای لزوم تعیین خطوط قرمز برای ایران است. آنها بر این ادعایند که به دنبال تعیین خط قرمزی از سوی به اصطلاح جامعه جهانی برای ایران هستند تا در صورت خروج ایران از این چارچوب، اقدام عملی علیه تهران صورت گیرد. این ادعا در حالی مطرح شده که مقامات آمریکا به شدت با این امر مخالفت کرده اند چنانکه اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز به صراحت اعلام کرده است خط قرمزی در قبال ایران نمی توان ترسیم کرد. وی اذعان کرده است که شرایط به گونه ای است که نه آمریکا و نه حتی تل آویو نمی توانند برای ایران خط قرمز ترسیم کنند. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه و پانه تا، وزیر دفاع آمریکا نیز صراحتاً اعلام کرده اند که طرحی برای تعیین خط قرمز برای ایران وجود ندارد. با توجه به اینکه آمریکایی ها همواره سیاست های ضد ایرانی را در دستور کار داشته اند این سوال مطرح است که چرا آمریکا این گزینه را مردود دانسته و حتی به صهیونیست ها نیز هشدار می دهد؟

در پاسخ به این پرسش دو نکته اساسی قابل توجه است:

نخست آنکه جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران همواره اثبات کرده اند که پذیرنده هیچ تهدیدی نیستند و با تمام قوا با وحدت در برابر آن ایستادگی می کنند. پاسخ ایران به تهدیدات از جمله تعیین خط قرمز ها، حرکت سریع تر به سوی پیشرفت و توسعه است چنانکه زمانی غرب داشتن حتی یک سانتریفیوژ برای ایران را جرم عنوان می ترد در حالی ته امروز ایران غنی سازی ۲۰ درصد را به صورت بومی انجام می دهد. در سایر ارکان اقتصادی و علمی نیز این روند را می توان مشاهده کرد. آمریکا می داند که ایران هرگز حاضر به تسلیم شدن نیست و با نیست خود پاسخی قاطع به خطوط قرمز می دهد.

دوم آنکه، آمریکا می داند جهانیان حتی متحدان این کشور، حاضر به اجرای خطوط قرمز در قبال ایران نیستند، چنانکه نمود آن را در همراهی نتردن کشورها با آمریکا برای تحریم نفت ایران می توان مشاهده کرد.

این امر چنان بوده که حتی آمریکا مجبور شد معافیت ۱۱ کشور از جمله ۱۰ کشور اروپایی و ژاپن را برای شش ماه دیگر تمدید کند؛ کشورهایی که از متحدان اصلی آمریکا هستند، اما درباره تحریم ایران در کنار آمریکا قرار نگرفته اند.

محافل اقتصادی آمریکا تأکید دارند که جامعه جهانی توان تحریم ایران را ندارد و عملاً آمریکا با انزوا در برابر ایران مواجه شده است. آنها تأکید دارند که تحریم آمریکا برای انزوای ایران امری شکست خورده است و واشنگتن برای خروج از این مسئله توانایی چندانی ندارد. این امر چنان بوده است که چندی پیش حتی باراک اوباما صراحتاً اذعان کرد که افزایش بهای نفت و بنزین در آمریکا به دلیل تهدیدات علیه ایران است لذا باید به این لفاظی ها پایان داد.

با توجه به این شرایط می توان گفت که تأکید آمریکا مبنی بر عدم اعلام خط قرمز برای ایران آن است که آمریکا می داند اجرای این طرح نه تنها شکست مستقیم در برابر ایران است بلکه در عرصه جهانی نیز آمریکا را با شکست و ناکامی جدیدی مواجه می سازد؛ چرا که تجربه ثابت کرده که کشورها حاضر به پذیرش طرح های آمریکا در قبال ایران نیستند و به هر نحوی شده با آن مقابله خواهند کرد. بر این اساس، آمریکا از ترس شکست در برابر ایران و جامعه جهانی از پذیرش خواست صهیونیست ها خودداری کرده و بر عدم تعیین خط قرمز تأکید می کند.

به هر تقدیر عملکردهای آمریکا نشان می دهد که این کشور به رغم ادعاهای تند و تهدیدآمیز، بر ناکارآمدی تهدیدات علیه ایران آگاه است و صرفاً برای حفظ آبرو و تأکید بر حمایت از صهیونیست ها به تکرار تهدیدات و ادعاهای واهی در قبال ایران می پردازد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1871

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.