رویارویی امروز صهیونیست ها و همراهان غربی آنها با مسلمانان، تکرار جنگ های صلیبی است.دامن زدن به نفرت مذهبی و نژادی در دستور کار رسانه های غربی قرار گرفته و هر روز صدها شبکه ماهواره ای و هزاران فیلم سینمایی در اقصا نقاط جهان، مسیحیان را علیه مسلمان ها و مسلمانان را علیه غربی ها ...

رویارویی امروز صهیونیست ها و همراهان غربی آنها با مسلمانان، تکرار جنگ های صلیبی است.دامن زدن به نفرت مذهبی و نژادی در دستور کار رسانه های غربی قرار گرفته و هر روز صدها شبکه ماهواره ای و هزاران فیلم سینمایی در اقصا نقاط جهان، مسیحیان را علیه مسلمان ها و مسلمانان را علیه غربی ها به عنوان نماد مسیحیت به خشم و کینه توزی وا می دارند. به طور خاص اگر بخواهیم بررسی کنیم…

 

 

 

 

 

 

 

پیارم به نقل از اختصاصی بصیرت:اگرچه حدود دو هفته از انتشار فیلمی اهانت آمیز علیه اسلام و در وهن پیامبراعظم (صلوات الله علیه و آله) می گذرد، اما این اتفاق همچنان سرتاسر جهان، به ویژه کشورهای اسلامی را تحت الشعاع قرار داده است. اتفاق تلخی که نشانه های فراوانی را در نظام بین الملل آشکار کرده، اما حرکت جدید جریان صلیبی- صهیونی محارب با اسلام از چه جنسی است و چه زمینه ها و عواقبی دارد؟

مختصات کلی

درباره موضوع، داستان و مختصات کلی این فیلم به طور جزیی می توان گفت که نام این فیلم موهن (Innocence Of Muslims) است که برگردان آن «مظلومیت مسلمانان» می شود. اسم کارگردان این فیلم «سام باسیل» عنوان شده اما در این باره حرف و حدیث های فراوانی موجود است. از جمله اینکه، برخی منابع معتقدند که کارگردان واقعی این فیلم فرد دیگری است. برخی سایت های خبری گزارش داده اند که باسیل در واقع تهیه کننده این فیلم است و ساخت آن برعهده فرد دیگری با نام «آلن رابرتز» است؛ فیلمساز درجه سه ای که سابقه ساختن تعدادی فیلم مستهجن را در کارنامه خود دارد. این فیلم محصول کشور آمریکاست و حامیان آن «تری جونز» (کشیشی که اعمالی چون آتش زدن قرآن کریم و محاکمه نمادین حضرت محمد(ص) در سابقه او ثبت شده است)، «عصمت زقلمه» (رئیس هیئت عالی حکومت قبطیان مهاجر در آمریکا) و «موریس صادق» (وکیل قبطی دادگستری) هستند.

فیلم «مظلومیت مسلمانان» با هزینه پنج میلیون دلار ساخته شده و داستان آن با حمله یک گروه اسلامی تندرو به یک داروخانه متعلق به قبطیان مسیحی در مصر آغاز می شود. در ادامه، روایت فیلم به دوران صدر اسلام و زمان حیات پیامبر اعظم(صلوات الله علیه و آله) برمی گردد. در این مقطع است که بدون هیچ گونه استناد و صرفاً با تکیه بر تخیل، توهین هایی غیراخلاقی به رسول اکرم(صلوات الله علیه و آله) نسبت داده شده و مسلمانان افرادی متجاوز و جنایتکار نشان داده می شوند و آیات مبارک قرآن، نه نزول وحی، که ساخته ذهن حضرت محمد(صلوات الله علیه و آله) معرفی می شود!

این اثر از ویژگی های ساختاری یک فیلم نظیر بازیگری، دکوپاژ، میزانسن و از همه مهم تر، داستان محروم است و گویی یک سری تصویر در کنار هم چیده شده و به اسم فیلم روانه اینترنت شده است.

چرا صهیونیست ها چنین فیلمی ساختند؟

مهم ترین موضوعی که در جریان ساختن و نمایش این اثر سخیف خودنمایی کرد، این بود که بار دیگر مشخص شد جنگ امروز، جنگ رسانه ها است. فیلمی با کمترین هزینه ساخته و منتشر شده است. فیلمی که به هیچ وجه ارزش هنری ندارد و کاری کاملاً آماتور و زیر صفر محسوب می شود. اما همین اثر حدود دو هفته است که جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است!

از طرفی، فیلم موهن مذکور بار دیگر وحشت نظام سلطه از اسلام و مسلمانان را نشان داد. به خصوص در این دوره که حامیان و شرکای غرب در کشورهای اسلامی یک به یک در حال ساقط شدن هستند و «بیداری اسلامی» به معنای واقعی کلمه در جهان اسلام جریان یافته است. این نخستین بار نبود که رسانه های غربی به دین اسلام و پیامبر گرامی این دین توهین کردند، اما این ماجراجویی رسانه ای شدت تنفر از آمریکا را در میان مسلمانان بیش از پیش برملا کرد. در تاریخ معاصر جهان، نمی توان هیچ زمانی را یافت که اعتراض و مخالفت با ایالات متحده تا این حد اوج گرفته باشد. ضمن اینکه خود این اثر هم موجب دامن زدن به احساسات ضدآمریکایی نه فقط در بین پیروان دین اسلام که در میان همه آزادگان در دنیا شد.با توجه به اینکه این اتفاق موجب تخریب اعتبار حکومت آمریکا شده است و در شرایطی که سازندگان و حامیان این فیلم از پیش می دانستند فتنه جدید آنها موجب برافروخته شدن آتش نفرت برضد خودشان می شود، جای سوال است که چرا دست به چنین اقدامی زدند؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید گفت که ساخته شدن فیلم «مظلومیت مسلمانان» را نمی توان به عنوان جزیی مجزا از کل شناخت. یکی از قابلیت های تولیدات رسانه ای، به خصوص سینما این است که نمایانگر اوضاع و احوال جوامع تولیدکننده این آثار هستند. به همین دلیل نیز از رسانه هایی چون تلویزیون و سینما به عناوینی چون؛ جعبه و آینه جادو تعبیر می شود. در واقع، فیلم توهین آمیز اخیر که به انواع شاخص ها و ویژگی های منفی و سخیف و موهن، از ابتذال و استهجان گرفته تا بی مایگی، سطحی گرایی، عصبانیت، ضعف ساختاری و … مبتلا است، نمایان کننده رویاها و آرزوهای سازندگان و سفارش دهندگان این فیلم است. هم از این رو نیز نمی توان مسئله تولید این فیلم را بدون درنظر گرفتن وضع و موقعیت کنونی غرب سیاسی و ایدئولوژیک به سرکردگی سرمایه دارهای صهیونیست بررسی کرد.

نوع مواجهه آمریکا با اسلام و پیامبر خاتم(صلوات الله علیه و آله) از جمله در فیلم «مظلومیت مسلمانان» شباهت فراوانی با نوع برخورد جاهلیت عرب با این دین و نبی مکرم اسلام(صلوات الله علیه و آله) دارد. آنها قصد مقابله با اسلام و گسترش آن در جهان را دارند و به همین دلیل هم انواع و اقسام حیله ها را به کار می برند تا به هدف خود برسند. ایدئولوژی اصلی صهیونیست های حاکم بر غرب، آلوده به نوعی «نئوراسیسم» یا نژادپرستی مدرن است. در این نوع نژادپرستی مسلمانان جای رنگین پوست ها را گرفته اند و امروز در کشورهای غربی و به خصوص از سوی رژیم های غالب در غرب طوری با مسلمان ها برخورد و رفتار می شود که کاملاً یادآور سیاق رفتاری غربی ها با سیاه پوستان در قرون ۱۸ و ۱۹ میلادی است. اوج این نوع نژادپرستی را هم در حملات وحشیانه نظامیان غربی به کشورهای اسلامی فلسطین، لبنان، عراق و افغانستان می توان دید. آیا بمب باران منازل مسکونی مردم غیرنظامی افغانستان توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا یا انفجار کودکستان قانا در لبنان و یا قتل عام هزاران زن و کودک بی دفاع فلسطینی و کشتار بی رحمانه حدود یک ونیم میلیون عراقی در ۱۰ سال اخیر، نشانه هایی از نژادپرستی نیست؟!

سینمای آمریکا به عنوان یک ابزار تبلیغاتی بسیار قدرتمند هم از مروجان و توجیه گران اصلی نژادپرستی جدید است. نمایش چهره ای منفی و حقیر از مسلمان ها، عرب ها و ایرانیان در بسیاری از این فیلم ها چیزی جز زمینه سازی برای برخورد رفتارهای نژادپرستانه نیست. فیلم جدید اهانت بار نسبت به رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) نیز در همین راستا شناخته می شود.

ایجاد جنگ های مذهبی

بسیاری از کارشناسان و محققان سیاسی معتقدند که رویارویی امروز صهیونیست ها و همراهان غربی آنها با مسلمانان، تکرار جنگ های صلیبی است. نشانه آشکار این موضوع هم صحبت های جرج بوش پس از واقعه ۱۱سپتامبر بود که صراحتاً اعلام کرد جنگ صلیبی دوباره شروع شده است. سخنی که سرآغاز حمله نظامی به غرب آسیا (خاورمیانه) شد.اما نکته قابل تأمل، شباهت فراوان در عمل صلیبیون جدید با صلیبی های قرون وسطا است. سران هجوم نظامی به مسلمانان در هفت قرن پیش نیز، مسلمانان را موجوداتی شرور و خطرناک معرفی می کردند که مسیحیان وظیفه دارند تا زمین را از آنها پاک کنند. در واقع، اشرافیون اروپای قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی در تبلیغات خود سعی می کردند تا نفرت مسیحیان را نسبت به مسلمانان برانگیزند.

امروز هم صهیونیست ها که سرکردگی صلیبیون نوین را برعهده گرفته اند از همین راهکار برای پیشبرد اهداف جنگ طلبانه خود استفاده می کنند. دامن زدن به نفرت مذهبی و نژادی در دستور کار رسانه های غربی قرار گرفته و هر روز صدها شبکه ماهواره ای و هزاران فیلم سینمایی در اقصا نقاط جهان، مسیحیان را علیه مسلمان ها و مسلمانان را علیه غربی ها به عنوان نماد مسیحیت به خشم و کینه توزی وا می دارند. به طور خاص اگر بخواهیم بررسی کنیم، می بینیم که فیلم «مظلومیت مسلمانان» از یک طرف چهره دین اسلام و پیروان آن را نزد اقشار سطحی نگر و جاهل در غرب مخدوش می کند، از طرف دیگر، با توجه به اینکه این فیلم با حمایت یک کشیش مشهور و یک جریان مسیحی خاص ساخته شده است، دشمنی بخشی از مسلمانان را نسبت به مسیحیان بر می انگیزد. در این کارزار است که سران صلیبی- صهیونی غرب می توانند جنگ با اسلام، نسل کشی مسلمانان و اشغال کشورهای اسلامی را توجیه کرده و آن را عملی نیک و بشردوستانه! جلوه دهند.

آیا دولت آمریکا در ساختن این فیلم موهن شریک است؟

گرچه اداره کننده های کاخ سفید خود را از اتهام مشارکت یا حمایت از ساختن فیلم «مظلومیت مسلمانان» مبرا می دانند، اما این فیلم کاملاً در زمینه تهاجم رسانه ای آمریکا علیه اسلام ساخته شده است. جای تعجب است که سیاستمدارانی که صدها شبکه رادیویی و تلویزیونی و هزاران سایت برای تبلیغ اسلام هراسی راه اندازی کرده اند خود را جدا از این ماجرا می دانند. به ویژه اینکه، طی سال های اخیر، فیلم ها و سریال های ضداسلامی فراوانی با حمایت و طراحی اتاق های فکر کاخ سفید ساخته شده است. آثاری که بسیاری از آنها مانند فیلم توهین آمیز جدید، انواع و اقسام اتهامات و دروغ ها را به مسلمانان و دین اسلام نسبت می دهند. تنها تفاوت در این است که در فیلم های تولید شده از سوی هالیوود اهانت ها و تهمت ها در قالبی حرفه ای تر و با ظاهری محترمانه تر به خورد مخاطب داده می شوند.یکی از اهداف این گونه فیلم ها این است که وهن مقدسات اسلامی را به مرور زمان به امری عادی و عرفی تبدیل کنند، تاجایی که بتوانند به راحتی و بدون هیچ گونه مانعی دین ما را زیر سوال ببرند و رفته رفته آن را تضعیف کنند. چون در شرایط کنونی، هرگونه سخن، فیلم و اثر دیگری برای تخریب دین اسلام و اصول و ارزش های آن با خیزش و واکنش مسلمان ها روبه رو می شود. این درحالی است که اگر صهیونیست ها بتوانند زیر سوال بردن شریعت اسلامی را به یک موضوع متداول و عادی تبدیل کنند در آن صورت، راه برای رسیدن به اهداف شوم آنان هموارتر خواهد شد.

در این شرایط است که مسئولیت اهالی فرهنگ و هنرمندان مسلمان سنگین تر می شود. دیگر بر همه کس آشکار شده که حکومت های غربی درصدد از بین بردن دین اسلام هستند. بنابراین افرادی که استعداد و قدرت خلق آثار هنری را دارند باید این تهدیدها را تبدیل به یک فرصت کرده و فضای هنری ایران و جهان را از نسیم رهایی بخش اسلام معطر کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1864

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.