رئیس جمهور مصر در آستانه سفر خود به آمریکا به روزنامه نیویورک تایمز گفت که دوران جدیدی آغاز شده است و آمریکا باید به جهان عرب احترام بگذارد. به گزارش فارس در آستانه اولین سفر رئیس جمهور جدید مصر به آمریکا، «محمد مرسی» گفت که آمریکا نیاز دارد رویکردهای خود نسبت به جهان عرب را ...
رئیس جمهور مصر در آستانه سفر خود به آمریکا به روزنامه نیویورک تایمز گفت که دوران جدیدی آغاز شده است و آمریکا باید به جهان عرب احترام بگذارد.
به گزارش فارس در آستانه اولین سفر رئیس جمهور جدید مصر به آمریکا، «محمد مرسی» گفت که آمریکا نیاز دارد رویکردهای خود نسبت به جهان عرب را به طور اساسی تغییر دهد و احترام بیشتری به ارزش‌های جهان عرب بگذارد و به ساخت یک دولت فلسطینی کمک کند.

محمد مرسی که از رهبران پیشین حزب اخوان المسلمین و اولین رئیس جمهور دموکراتیک مصر است در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز به معرفی دیدگاه‌های خود برای افکار عمومی آمریکا و همچنین چشم انداز آینده مصر پرداخت.مرسی درباره چشم انداز پیمان «کمپ دیوید» با اسرائیل گفت: آمریکا باید به تعهدات خود در زمینه حاکمیت فلسطینی‌ها بر سرنوشت خود عمل کند.وی همچنین گفت: آمریکا باید به تاریخ و فرهنگ جهان عرب احترام بگذارد.رئیس جمهور مصر گفت: آمریکا نباید از مصر انتظار داشته باشد که بر اساس قوانین دیگران حکومت کند.

مرسی خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: اگر شما بخواهید عملکرد مردم مصر را بر اساس فرهنگ آلمان، چین و یا آمریکا بسنجید جایی برای قضاوت باقی نمی‌ماند.وی گفت: مصری‌ها هر وقت تصمیمی بگیرند آن را اجرا می‌کنند و این تصمیمات ممکن است با منافع آمریکا تناسب نداشته باشد چرا که آمریکا هم وقتی تصمیم می‌گیرد با توجه به اصول مردم خودش تصمیم می‌گیرد نه کشور دیگری.

وی گفت: مصر هیچ خصومتی با غرب ندارد اما انتظار دوران «حسنی مبارک» نیز انتظار بیهوده‌ای است.مرسی تاکید کرد که مصر اکنون بر اساس انتخاب‌های مردم خود عمل می‌کند نه هیچ چیز دیگر.رئیس جمهور مصر گفت: آمریکا در زمینه موضوع فلسطین مسئولیت ویژه ای دارد چرا که پیمان کمپ دیوید را امضا کرده است.براساس این توافق اسرائیل باید نیروهای نظامی خود را از کرانه باختری و غزه بیرون بکشد.

مرسی در زمینه روابط آینده خود با اخوان المسلمین گفت: من با اخوان المسلمین بزرگ شدم. من یک اخوانی هستم و سیاست را با اخوان المسلمین یاد گرفته ام. من یاد گرفتم کشورم را دوست داشته باشم.

وی گفت هیچ تضادی میان وفاداری من به اخوان المسلمین و وظایفم در ریاست جمهوری وجود ندارد اما من رئیس جمهور همه مردم مصر از جمله همه اقلیت‌ها هستم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1863

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.