سخنان سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی نشست خبری روز یکشنبه بازتاب گسترده ای در رسانه های غربی و صهیونیستی در پی داشت. در همین زمینه، نیویورک پست با قاطع، کوبنده، و قوی خواندن اظهارات سرلشکر جعفری نوشت: اظهارات این ژنرال ایرانی در کنفرانس مطبوعاتی محکم و قوی بود.این روزنامه ...

سخنان سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی نشست خبری روز یکشنبه بازتاب گسترده ای در رسانه های غربی و صهیونیستی در پی داشت.


در همین زمینه، نیویورک پست با قاطع، کوبنده، و قوی خواندن اظهارات سرلشکر جعفری نوشت: اظهارات این ژنرال ایرانی در کنفرانس مطبوعاتی محکم و قوی بود.این روزنامه آمریکایی ادامه داد: فرمانده سپاه ایران حتی به ریز توانمندی های ایران برای اقدامات تلافی جویانه پرداخت.همچنین روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با پرداختن به اظهارات فرمانده سپاه نوشت: ایران تأکید کرده است در صورت حمله اسرائیل چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند.

خبرگزاری فرانسه نیز در انعکاس سخنان سردار جعفری نوشت: ایران گفت در صورت حمله، اسرائیل و پایگاه های آمریکا مورد هدف قرار خواهند گرفت.از سوی دیگر؛ تحریف و سپس بازتاب اظهارات فرمانده سپاه رویکرد دیگر رسانه های غربی در قبال مصاحبه مطبوعاتی سرلشکر جعفری بود. در حالی که سرلشکر جعفری در پاسخ به سؤالی مبنی بر حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه گفته است: «ما تنها کمک فکری و مستشاری و انتقال تجربه را دنبال کرده و در مقایسه با میزان حمایت و حضور نظامی کشورهای عربی از گروه های معارض سوریه اقدامی در آنجا انجام نداده ایم» رسانه های غربی از حضور نظامی ایران در سوریه خبر دادند!

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست با پرداختن به اظهارات فرمانده سپاه در این زمینه تلاش کرد اظهارات وی را تحریف کند.

رویترز نیز در تلاشی مشابه دست به تحریف سخنان فرمانده سپاه زد این خبرگزاری انگلیسی علی رغم سخنان صریح فرمانده سپاه مدعی شد: سخنان فرمانده سپاه تائید رسمی این مطلب است که ایران در سوریه حضور نظامی داشته است.

رویترز با رویکردی شیطنت آمیز سیاست ایران در قبال سوریه را حمایت از دمشق در مقابل اسرائیل و سنی ها دانست و با این اقدام تلاش کرد خط ایجاد شکاف و تفرقه مذهبی را دنبال کند.

الجزیره نیز رویکرد رسانه های غربی و عبری را در این زمینه دنبال کرده و از حضور و مشورت ایران به نظام سوریه خبر داد.

در حالی که فرمانده سپاه از حضور مشورتی سپاه در سوریه خبر داده است آسوشیتدپرس نیز با تحریف سخنان سرلشکر جعفری، از حضور نیروهای قدس در سوریه خبر داده و این حضور را نظامی قلمداد کرد.

رادیو فردا نیز در بازتاب سخنان فرمانده سپاه به واکنش ایران به تهدیدات اسرائیل پرداخت.

سرلشکر جعفری در سخنان یکشنبه خود با اشاره به اینکه اسرائیل به آخر خط رسیده است گفت: آمریکا آسیب پذیری بالایی دارد و پایگاه های آن در تیررس توان موشکی سپاه است.رادیو فردا در گزارش خود از سخنان فرمانده سپاه به این بخش توجه ویژه ای نشان داده است.

دویچه وله نیز به سخنان فرمانده سپاه در مورد امنیت تنگه هرمز پرداخت براساس گزارش دویچه وله سرلشکر جعفری تاکید کرده است: در صورت حمله اسرائیل امنیت تنگه هرمز و صدور انرژی دچار خدشه و مشکل خواهد شد.

رادیو فرانسه نیز گزارش داد: به گفته فرمانده سپاه ایران اسرائیل به آخر خط رسیده، رژیم صهیونیستی از شدت نگرانی تلاش می کند آمریکا را برای اقدام نظامی علیه ایران با خود همراه کند و برآورد ما این است که در این کار موفق نمی شود چون آمریکا آسیب پذیری های زیادی از جمله پایگاه ها و نیروهای انسانی در اطراف ایران دارد که در تیررس موشک های سپاه است و از طرفی حمایتی که مسلمانان جهان و منطقه از انقلاب اسلامی و ایران دارند آنها را به بازدارندگی وامی دارد.

رادیو فرانسه به این بخش از سخنان فرمانده سپاه نیز اشاره کرد که در صورت حمله به ایران چیزی از اسرائیل باقی نمی ماند و با توجه به وسعت کم و آسیب پذیری های رژیم صهیونیستی در مقابل انبوه موشک های ایران بعید است جایی در اسرائیل سالم بماند.

صدای آمریکا نیز با اشاره به سخنان فرمانده سپاه مبنی بر در تیررس بودن پایگاه های آمریکا بخشی از مصاحبه تلویزیونی نتانیاهو با شبکه آمریکایی ان بی سی را منتشر کرد که گفته است: ایالات متحده پیش از اینکه فرصت از دست برود باید جمهوری اسلامی را از عبور از خط قرمز بازدارد، خواسته ای که آمریکا از آن سرباز زده است.

نتانیاهو در بخش دیگری از مصاحبه تلویزیونی خود ادعاهای همیشگی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران را تکرار کرده و گفت: دولت ایران تا پیش از نیمه سال آینده میلادی بیش از ۹۰ درصد اورانیوم غنی شده برای تولید بمب اتمی را در اختیار خواهد داشت.

خاطرنشان می شود بسیاری دیگر از رسانه های غربی و صهیونیستی نیز با انعکاس نشست خبری فرمانده سپاه در جمع خبرنگاران، به قدرت دفاعی و توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران اذعان کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1782

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.