اسدالله نیک‌نژاد کارگردان پروژه جنجالی«لاله» از ایران رفت. نیک‌نژاد چند روزی است که از ایران رفته و درباره دلایل سفرش صحبت‌های ضدونقیضی به گوش می‌رسد. از سویی گفته می‌شود نیک‌نژاد باتوجه به میزان مخالفت‌هایی که با تولید فیلم لاله صورت گرفته، تصمیم گرفته به آمریکا بازگردد و از ساخت فیلم در ایران منصرف شده است.این ...
اسدالله نیک‌نژاد کارگردان پروژه جنجالی«لاله» از ایران رفت.

نیک‌نژاد چند روزی است که از ایران رفته و درباره دلایل سفرش صحبت‌های ضدونقیضی به گوش می‌رسد. از سویی گفته می‌شود نیک‌نژاد باتوجه به میزان مخالفت‌هایی که با تولید فیلم لاله صورت گرفته، تصمیم گرفته به آمریکا بازگردد و از ساخت فیلم در ایران منصرف شده است.این در حالی است که برخی از عوامل تولید فیلم می‌گویند نیک‌نژاد اعلام کرده برای جذب سرمایه‌گذار از ایران می‌رود. پروژه میلیاردی لاله جزو آثارپرهزینه سینمای ایران است که ظاهرا سازمان سینمایی تنها بخشی از آن را تامین خواهد کرد و قرار است سرمایه‌گذار خارجی نیز در تولید این پروژه مشارکت داشته باشد.اسدالله نیک‌نژاد که در هالیوود « اسی نیک‌نژاد» نامیده می‌شود در دهه۶۰ و پس از کارگردانی سریال «پاییز صحرا» که پخش آن نیز در آن سال‌ها مخالفت‌هایی را برانگیخت ایران را به مقصد آمریکا ترک کرد. نیک‌نژاد به مرور توانست در استودیوهای هالیوود جایی برای خود دست‌وپا کند و به عنوان تهیه‌کننده اجرایی، مدیرتولید و مجری طرح به مشارکت در تولید آثاری بپردازد که درصد قابل‌توجهی از آنها را فیلم‌هایی مغایر با اصول اخلاقی تشکیل می‌دهند. تا چندسال پیش خبری از نیک نژاد نبود تا اینکه در دولت دهم همکاری‌هایی میان این کارگردان شاغل هالیوود و برخی از اعضای دولت صورت گرفت. نام اسدالله نیک‌نژاد در فهرست داوران بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر به چشم می‌خورد ولی وقتی برخی رسانه‌ها به ذکر سوابق این فیلمساز در هالیوود پرداختند، موج مخالفت‌هایی با حضور او در ترکیب هیات داوران جشنواره به راه انداخت که در نهایت به انصراف نیک نژاد منجر شد.پس از این ماجرا دیگر خبری از کارگردان پاییز صحرا نبود تا اینکه امسال اعلام شد قرار است پروژه فاخر لاله توسط این فیلمساز در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی جلوی دوربین برود. طبیعی بود که با اعلام این خبر دوباره سوابق هالیوودی نیک‌نژاد، مرور و با حضور او مخالفت شود و باتوجه به داستان داوری ناکام نیک‌نژاد در جشنواره بیست‌ونهم فجر، شمقدری و همراهانش قطعا پیش‌بینی این ماجرا را می‌کردند.

اما این‌بار سطح مخالفت‌ها از رسانه‌ها و اهالی سینما بالاتر رفت و پای مجلس شورای اسلامی هم به ماجرا باز شد. شمقدری به دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس رفت و کوشید خیال پارلمان‌نشینان را راحت کند. پیش از آن نیز رئیس سازمان سینمایی کشور به دفاع تمام قد از اسی نیک‌نژاد پرداخت و حتی کوشید سابقه حضور او در فیلم‌های غیراخلاقی هالیوود را نیز به نوعی توجیه کند. سیدمحمدحسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به دفاع از پروژه لاله پرداخت و اعلام کرد که اجازه بدهید فیلم ساخته شود، بعد درباره‌اش قضاوت کنید.در واقع مدیران ارشاد با وجود مخالفت‌هایی که هر روز هم بردامنه‌اش افزوده می‌شد به دفاع از این پروژه جنجالی پرداختند. در تاریخ سینمای ایران سابقه نداشته برای فیلمی که هنوز ساخته نشده این میزان جنجال و سروصدا به راه بیفتد و از این نظر اسی نیک‌نژاد صاحب رکوردی شده که شاید دیگر هیچ کارگردانی نتواند به آن دست یابد.حالا او در حالی ایران را ترک کرده که هنوز تکلیف این پروژه روشن نیست. آیا فیلم لاله سرانجام ساخته خواهد شد؟ نکته اینجاست که اگر هم این اتفاق رخ دهد، احتمالا مرحله آماده‌سازی فیلم برای اکران به زمانی خواهد رسید که عمر دولت دهم به پایان رسیده است. فعلا که نیک‌نژاد از ایران رفته و پشت سرش علامت سؤال‌های زیادی را به جا گذاشته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1780

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.