سه گزینه دربرابر اصلاح طلبان   * در روزهای گذشته اصلاح‌طلبان برای تصمیم‌گیری درباره انتخابات دور هم جمع شده‌اند که در این دیدارها، پیام‌هایی که از درون زندان! نیز فرستاده شده بررسی شده است. نتیجه‌ای که گفته می‌شود تا این لحظه درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گرفته شده این است که از میان سه گزینه راهبرد تحریم، مشارکت ...

سه گزینه دربرابر اصلاح طلبان

 

* در روزهای گذشته اصلاح‌طلبان برای تصمیم‌گیری درباره انتخابات دور هم جمع شده‌اند که در این دیدارها، پیام‌هایی که از درون زندان! نیز فرستاده شده بررسی شده است. نتیجه‌ای که گفته می‌شود تا این لحظه درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گرفته شده این است که از میان سه گزینه راهبرد تحریم، مشارکت فعال و مشارکت مشروط در انتخابات آتی، راه‌حل آخری ممکن‌ترین و بهترین گزینه است. بسیاری از چهره‌های شناخته شده این جریان سیاسی در جلسات محفلی خود تأکید دارند که در انتخابات ریاست‌جمهوری راه به جایی نمی‌برند و بهتر است روی انتخابات شورای شهر سرمایه‌گذاری کنند.

تاییدجنایت ضدبشری گروههای مسلح سوری

* سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی اذعان کرد: «مخالفان مسلح سوریه افراد بازداشت شده را شکنجه می‌کنند و در برخی مناطق به اعدام در ملأ عام رو می‌آورند. در ادامه این گزارش آمده است: مخالفان سوریه این اقدامات را در استان‌های حلب، لاذقیه و ادلب انجام داده‌اند. شکنجه و اعدام در ملأ‌ عام در چارچوب درگیری مسلحانه یک جنایت جنگی است و اگر به طور گسترده و برنامه‌ریزی شده انجام شود به مثابه جنایت ضدبشری محسوب می‌شود.»

سفرای اروپایی درفکر بازگشت «آبرومندانه» به دمشق

دولت‌های اروپایی که به امید تغییر نظام حاکم بر سوریه، سفرای خود در این کشور را فراخوانده و فعالیت سفارتخانه‌های خود را به حال تعلیق درآورده بودند، اکنون در فکر بازگشت «آبرومندانه» به دمشق هستند! روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن، به نقل از یک منبع مطلع در دولت سوریه نوشت: مقامات دمشق در روزهای اخیر، اخباری را از محافل دیپلماتیک اروپایی دریافت کرده‌اند که بر اساس آن، شماری از کشورهای اروپایی به فکر بازگشایی سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک خود در دمشق هستند.

آقامهدی از سرمایه‌های بزرگ کشور !

* به دنبال انتشار خبر بازگشت مهدی هاشمی، یکی از نزدیکان وی گفته است: ما قبلاً گفته بودیم آقا مهدی هرگاه صلاح بدانند به کشور برمی‌گردند و حالا هم تصمیم به بازگشت گرفته‌اند و ظرف یکی دو روز آینده تشریف می‌آورند. وی در پاسخ به علت بازگشت مهدی در مقطع فعلی گفته است: «افرادی همچون آقامهدی از سرمایه‌های بزرگ کشور هستند و می‌توانند کمک بزرگی به کشور باشند! مهدی هاشمی بعد از حوادث انتخابات سال ۸۸ در شهریورماه همان سال به بهانه رسیدگی به واحدهای دانشگاه آزاد و ادامه تحصیل از کشور خارج شد و اکنون حدود سه سال است که در لندن زندگی می‌کند.

مصاحبه ی خیالی العربیه با فرمانده سپاه قدس

* شبکه خبری عربستان سعودی(العربیه) در مصاحبه‌ای خیالی! مدعی شد که فرمانده سپاه قدس با این شبکه تماس گرفته و سخنان فرمانده سپاه را تکذیب کرده است! شبکه خبری العربیه روز گذشته در خبری، محتوای یک مصاحبه را منتشر کرد و مدعی شد، متن مصاحبه با «سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس» است. گفتنی است این شبکه در دروغ‌پردازی و ساخت اخبار و مصاحبه‌های جعلی ید طولانی دارد.

«صادق صبا»جیره خواری اش را تاییدکرد

* «صادق صبا» مدیر بخش تلویزیون فارسی شبکه سخن‌پراکنی بی‌بی‌سی درپاسخ به سوال خبرنگار این شبکه که پرسید سوء‌ظن زیادی در ایران در رابطه با کسانی که از خارج، برای ایران برنامه پخش می‌کنند وجود دارد، گفت: «به علت دخالت‌های انگلیس در امور داخلی ایران در تاریخ معاصر این کشور، طبیعی است ملت ایران، ما را ابزار دولت انگلیس بدانند! چرا که ما هم جیره خوار دولت انگلیس هستیم.»

ایران مرعوب تهدیدات نظامی غرب نمی‌شود 

عضو ارشد موسسه بروکینگز گفت: ‌هنگامی‌که صحبت از تهدیدات نظامی به میان می‌آید، ایران به سادگی مرعوب نمی‌شود. « بروس ریدل» کارشناس امنیت خاورمیانه، در توصیف رویکرد «رامنی» و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در قبال ایران، از خطر محکوم شدن به بی‌اعتنایی به دیپلماسی، ‌سخن گفت و خاطرنشان کرد که در کل چهار درس اصلی از جنگ ایران و عراق می‌توان گرفت که در همه آنها بر توجه دیپلماسی تاکید شده است.هنگامی که صحبت از تهدیدات نظامی به میان می‌آید، ایران به سادگی مرعوب نمی‌شود.اول؛ ‌با وجود استفاده از واژه شهادت، ایران کشوری متمایل به خودکشی و نابودی نیست بلکه حکومت ایران خواستار تداوم انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ است.دوم؛ ‌هنگامی که صحبت از تهدیدات نظامی به میان می‌آید، ایران به سادگی مرعوب نمی‌شود.سوم؛ ‌ایران دسترسی جهانی به اطلاعات و عناصر آن دارد . چهارم؛ زمانی که کمک و مداخلات نظامی به میان آید، ‌متحدان آمریکا در خاورمیانه منابع خوب مشاوره‌ای محسوب نمی‌شوند.ریدل تصریح کرد: غرب مجبور است با ایران زندگی کند (کنار بیاید) و بودن مسلمانان متوقف نخواهد شد.وی با بیان اینکه نیاز غرب فراتر از گزش‌های صدای سیاستمداران است، ‌بر نیاز غرب -به‌ ویژه آمریکا- به گفت‌وگوی سالم و صادق با در نظرگرفتن همه استراتژی‌های موجود برای حل و فصل تهدیدها تاکید کرد.

نقشه راه ایران برای حل بحران سوریه

 

وزیر امور خارجه کشورمان رویکرد و نقشه راه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران را برای برون رفت از بحران سوریه در نشست قاهره ارائه کرد. علی اکبر صالحی در این چارچوب، روز دوشنبه در قاهره، اعلام توقف درگیری و خشونت به طور همزمان توسط طرفین، تاکید برضرورت حل مسالمت آمیز بحران بدون دخالت خارجی، توقف هرگونه حمایت های مالی، نظامی و آموزشی از گروههای مسلح، آغاز گفتگو میان دولت سوریه و معارضه، تشکیل کمیته آشتی ملی با مشارکت همه جریانات و گروه ها، اعزام ناظرین از چهار کشور جهت نظارت بر روند توقف خشونت و انجام گفتگوها، تاکید بر لزوم حفظ یکپارچگی، وحدت ملی و وحدت ارضی سوریه و کمک به روند انجام اصلاحات ریشه ای و تحقق رویکرد مردمسالاری و دموکراتیک با محوریت سوری – سوری را جهت بحث و بررسی به نشست قاهره پیشنهاد نمود. صالحی با اشاره به ضرورت تداوم رایزنی حاضرین در نشست قاهره با جریانات و گروه های فعال در سوریه، افزود: این رایزنی ها می تواند افق جدیدی نه تنها برای تحولات سوریه بلکه برای بحران های جاری و آینده باز کند و از این زاویه جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا میزبان دور بعدی این نشست در تهران باشد.

 

بحران سوریه در مراحل پایانی است

 

نخست وزیر سوریه با اشاره به اینکه بحران این کشور در مراحل پایانی خود است، گفت که تحولات بی سابقه‌ای در مواضع حامیان گروه‌های تروریستی مسلح ایجاد شده است. «وائل‌الحلقی» نخست وزیر سوریه با تاکید بر اهمیت نقش کشاورزان در ساختن کشور و حمایت از اقتصاد ملی و ایجاد زمینه‌های امنیت غذایی در راستای تقویت پایداری سوریه ابراز داشت که این قشر همچنین در حمایت از تلاش‌ها برای حل مسالمت آمیز موضوع سوریه و آشتی ملی نیز سهیم است. الحلقی در مورد بحران در سوریه و اوضاع کنونی این کشور نیز گفت که بحران در مراحل پایانی خود است و الان در ۴ محور سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی برای مقابله با آن، فعالیت هایی صورت می گیرد تا به پایان خشونت ها در کشور و راه حل مسالمت آمیز برای تضمین امنیت و ثبات در سوریه برسیم. وی همچنین بر اهتمام دولت به وضعیت معیشتی شهروندان سوریه و تامین نیازهای اساسی آنها تاکید کرد و اطمینان داد که اقتصاد سوریه با وجود تمامی این شرایط و تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور، با ثبات و متوازن است.

 

مهمان‌پرست: تعیین حافظ منافع باید با توافق طرفین صورت گیرد

 

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره اعلام ایتالیا به عنوان حافظ منافع کانادا در تهران اظهار داشت: بحث تعیین حافظ منافع برای کشورها باید به طور رسمی و در گفت‌وگوهای دو طرفه و با توافق طرفین صورت گیرد که این مراحل در خصوص کانادا صورت نگرفته است. وی همچنین در واکنش به دوازدهمین قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه همکاری ایران با آژانس در بهترین شکل خود دنبال شده و بیشترین بازرسی‌ها از کشور ما صورت گرفته، تصریح کرد: تا الان نشانه‌ای از ادعاهایی که بدون سند توسط برخی کشورها مطرح شده مبنی بر احتمال نظامی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران به هیچ وجه تائید نشده و ما قبلا آمادگی خود را برای توافق کلی در یک چارچوب مورد توافق طرفین اعلام کرده بودیم. سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین تصریح کرد: بین ایران، مصر،‌ ترکیه و عربستان در خصوص سوریه دیدگاه‌های متناقض وجود ندارد و ممکن است اختلاف دیدگاه وجود داشته باشد.

 

آمانو: گفت وگو با ایران را ادامه می دهیم

 

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که به مذاکرات با ایران برای حل مسائل باقی مانده ادامه خواهیم داد. خبرگزاری رویترز از وین گزارش داد: یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گفت که آژانس با هدف روشن کردن نگرانی ها درباره برنامه هسته ای ایران گفت وگوهای بیشتری با ایران انجام خواهد داد. وی در برابر دولت های عضو آژانس در نشست سالانه کنفرانس عمومی دید بان هسته ای سازمان ملل در وین گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی به تشدید گفت وگوها با ایران «قاطعانه متعهد» است. آمانو به تاریخی برای دور جدید گفت وگوها با ایران که از ماه ژانویه میان دو طرف آغاز شد، اشاره ای نکرد. آخرین نشست دو طرف در ماه اوت برگزار شد. رویترز افزود: آژانس در تلاش بوده است با ایران به توافقی ساختاری دست یابد که به آژانس اجازه خواهد داد تحقیقاتش در ایران را از سر بگیرد. آمانو گفت: به مذاکرات با ایران درباره یک رویکرد ساختاری برای حل کلیه مسائل باقی مانده ادامه خواهیم داد.

 

سپاه، ضد ایرانی بودن آرما ۳ را تایید کرد

 

 

بازی رایانه ایArmaIII بدلیل متخاصم جلوه دادن نیروهای ایرانی غیر قانونی اعلام شد .به گزارش خبرآنلاین بنیاد ملی بازیهای رایانه ای پس از مکاتبه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد این بازی ضد ایرانی بوده و جلوی پخش آن گرفته خواهد شد .در این راستا معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفته با کمک نهادها و ارگانهای مربوطه از پخش بازی‌ آرما سه که با هدف تخریب افکار عمومی ساخته و با قصد سوء در بازار کشور توزیع شده، جلوگیری می شود. گفتنی است بازی رایانه‌یی Arma III با محوریت حمله به نیروهای دشمن در منطقه درگیر نیروهای ناتو، با داستانی ساختگی نقطه درگیری را نیروهای ایرانی مستقر در منطقه را معرفی می‌کند. در این بازی سعی شده تا نیروهای ایرانی را متخاصم معرفی و محوریت درگیری‌ها را بر آن اساس متمرکز کند.

 

سفیر ایران: سپاه در لبنان حضور ندارد

 

سفیر ایران در لبنان در ملاقات با میشل سلیمان ، رئیس جمهور لبنان، انتشار برخی اخبار در خصوص حضور اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لبنان را تکذیب کرد. در بیانیه ای که دفتر سلیمان منتشر کرده آمده است: غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در لبنان، اظهارات منسوب به  سردار جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص حضور سپاه قدس در لبنان و سوریه را رد کرده است . دیلی استار به نقل از این بیانیه گزارش داد: رکن آبادی در توضیح اظهارات سردار جعفری خاطرنشان کرده است که وی در مورد حضور سپاه قدس در سوریه سخن گفته است .به گزارش خبرگزاری فرانسه میشل سلیمان روز دوشنبه خواستار توضیح رسمی ایران در خصوص دلایل حضور سپاه در لبنان شده بود.

 

مخالفان مذاکره، دشمن سوریه هستند

 

نیروهای معارض تغییر مسالمت‌آمیز در نشستی با عنوان «به سوی کنفرانس فراگیر نیروهای معارض ملی»، کنفرانس مطبوعاتی را با مشارکت شماری از نیروهای معارض داخلی سوری برگزار کردند. در این نشست مطبوعاتی از تمام جریان‌ها و جناح‌های معارض داخلی دعوت شد تا در نشست سراسری نیروهای معارض ملی شرکت کنند. همچنین این نشست خواستار توقف خشونت‌ها از سوی تمام طرف‌ها و جناح‌ها و رد دخالت خارجی در امور داخلی سوریه شد و بر اهمیت یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه تاکید کرد. «ماهر کرم»، دبیرکل حزب «همبستگی عربی دمکراتیک» در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد که ما امیدواریم احزاب و نیروها و جناح‌های سیاسی اقداماتی در راستای اهداف خاص سیاسی یا خصوصی به عمل نیاورند، چون مهمترین هدف در حال حاضر توقف خونریزی‌هایی است که در سوریه جریان دارد و سرانجام اینکه همه فرزندان همین کشور هستیم. «عادل نعیسه»، سخنگوی «جبهه مردمی برای تغییر و آزادی» گفت: هدف این نشست دعوت از گروه‌های معارض است و امیدواریم دامنه و حضور در این نشست‌‌ها بیش از پیش افزایش یابد، چون هرچه بر دامنه و گستره گفت‌وگوهای سیاسی افزوده شود، دایره خشونت‌ها تنگ‌تر می‌شود. بی‌تردید صدای انفجارها هیچ‌گاه اجازه نخواهد داد که طرف‌ها صدای یکدیگر را برای مذاکره و گفت‌وگو بشنوند، به همین دلیل اولین شرط توقف خشونت‌هاست

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1773

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.