چینی ها حلال خور شدند پایگاه بصیرت:بر اساس آخرین آمارهای رسانه های چینی، افزایش گرایش چینیها به غذاهای اسلامی و حلال در این کشور بسیار قابل توجه است. کیفیت عالی و سلامت بالای سفره اسلامی سبب شده است تا غذاهای اسلامی در چین بر سر سفره بسیاری از چینی ها از جمله غیرمسلمانان دیده شود.بازار ...

چینی ها حلال خور شدند

پایگاه بصیرت:بر اساس آخرین آمارهای رسانه های چینی، افزایش گرایش چینیها به غذاهای اسلامی و حلال در این کشور بسیار قابل توجه است. کیفیت عالی و سلامت بالای سفره اسلامی سبب شده است تا غذاهای اسلامی در چین بر سر سفره بسیاری از چینی ها از جمله غیرمسلمانان دیده شود.بازار غذاهای اسلامی در چین از بازارهای پررونق در این کشور به شمار می آید که نشان دهنده امکان استفاده از این قابلیت برای معرفی دیگر جاذبه های اسلام به صدها میلیون نفر از مردم این کشور است.

طرح خطرناک غرب برای انتقال بحران از سوریه به عراق

همزمان با نمایان شدن شاخص های توطئه چینی های غربی و عربی در سوریه و عقب رانده شدن مخالفان مسلح از کانون های استقرار خود، غرب به دنبال گسترده تر کردن بحران و ناامنی در منطقه است تا شاید از مرزهای خارجی بتواند سوریه را هدف قرار دهد. در همین راستا انتقال بحران به همسایه های سوریه بویژه لبنان و عراق در دوره اخیر در دستور کار گروه های مداخله جو و ائتلاف سلطه طلب صهیونیستی-آمریکایی قرار داشته است. در عراق نیز با وجود گروه های بنیادگرای افراطی و سلفی های مدعی جهاد گرایی با حمایت برخی کشورهای خارجی مبارزه با دولت شیعی در این کشور را در صدر اهداف خود قرار داده اند.

شهرهای شیعه‌نشین شام در محاصره وهابیون

ساکنان شهرهای «الزهراء» و «نبل» در اطراف حلب که ساکنان آنها شیعیان دوازده‌امامی هستند به‌شدت در محاصره قرار دارند. در ظاهر دلایل این محاصره طایفه ای است، ولی واقعیت آن است که این دوشهر بزرگترین مانع در برابر ایجاد منطقه حائل در مناطق مرزی ترکیه هستند. مجموع ساکنان این دو شهر حدود ۶۰ هزار نفر است که همگی شیعه اثنا عشری هستند. کنون ساکنان این دو شهر به شدت تحت محاصره قرار دارند؛ و هر کسی که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم قصد ارسال کالا به این دو شهر را داشت، تهدید به مرگ شده است.محاصره شهرهای نبل و الزهراء اکنون موجب بحران های بسیاری از جمله بحران نان به دلیل نبود آرد و مواد اولیه شده؛ و علاوه بر این کالاهای اساسی، دارو و مورد نیاز روزانه مردم تقریبا نایاب شده است. درکنار نایاب شدن کالاهای اساسی و دارو، ساکنان این دو شهر به صورت روزمره با تهدیدهایی از سوی عناصر و گروه های مسلح مبنی بر تصمیم آنها برای حمله گسترده و پاکسازی کامل این دو شهر از شیعیان مواجه هستند.

مشکلات اعمال تحریم علیه ایران

اندیشکده “چتم هاوس” با برگزاری نشستی به بررسی تاثیر تحریم‌های سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا علیه ایران پرداخت و اذعان نمود که اعمال این تحریم ها بسیار دشوار است . این اندیشکده در بخشی از گزارش خود نوشت:‌ مشکل دیگری که در زمینه اعمال تحریم‌ها وجود دارد این است که اجرای آنها آسان نیست چرا که میزان آنها مشخص و واضح نیست. این موضوع بسیار مهم است به ویژه وقتی شرکت‌ها در حال بررسی تحریم‌ها هستند تا میزان این تحریم‌ها و نحوه فعالیت در چارچوب آنها را درک کنند. اما اجرای این تحریم‌ها به دلیل فقدان راهنما دشوار است چرا که راهنمای اجرای این تحریم‌ها در سراسر اتحادیه اروپا نیز با یکدیگر همخوانی ندارد. به علاوه، قانون تحریم‌ها فاقد شفافیت است. درباره نحوه تدوین تحریم‌ها نیز شفافیت وجود ندارد و همین موجب ایجاد مشکل برای اجرای آنها شده است. طبق گزارش چتم هاوس، همین امر موجب درخواست‌های غیررسمی و یا رسمی از مقامات برای دریافت معافیت می‌شود. با توجه به بروکراسی موجود برای دریافت معافیت از تحریم‌های سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا،‌ تعداد فزاینده درخواست‌ها به معنای تاخیر چشمگیر خواهد بود. به علت گستردگی و پیچیدگی تحریم‌ها، شرکت‌های اروپایی باید زمان و هزینه بیشتری را برای بررسی انطباق فعالیت‌های خود با تحریم‌های سازمان‌ملل و اتحادیه اروپا صرف کنند و همین امر موجب مختل شدن فعالیت‌های آنها شده است.

نیجر ۵ میلیون شیعه مقلد رهبر انقلاب دارد

سیداحمد علم‌الهدی در حرم مطهر رضوی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در گسترش مکتب جعفری با اشاره به دیدار یکی از رهبران نیجر بیان داشت: ‌از این رهبر شیعه پرسیدند در نیجر چند نفر شیعه وجود دارد گفت در قبل از انقلاب فقط دو قبیله محب اهل بیت بودند که به دو هزار نفر هم نمی‌رسیدند اما بعد از انقلاب اسلامی ۵ میلیون شیعه در نیجر وجوددارد که همه مقلد مقام معظم رهبری هستند این توسعه مکتب جعفر بن محمد (ع) در جهان است.

ایران دو کشور جدید را پیدا کرد

معاون آسیا اقیانوسیه وزارت امور خارجه که دستاوردهای شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد را بر می شمرد گفت : برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ایران سبب شد تا ظرفیت‌های جدیدی را در روابط دو جانبه با سایر کشورها کشف کنیم به گونه‌ای که به تعبیر برخی دوستان، ۲ کشور نپال و مغولستان را مجددا کشف کردیم.عراقچی افزود: مغولستان کشوری منزوی بود که هم‌اکنون برای گام برداشتن در مسیر پیشرفت تلاش می‌کند و ابراز علاقه بسیار شدیدی برای برقراری روابط دو جانبه با ایران می‌کرد.وی با اشاره به از بین رفتن تمام اسناد تاریخی کشور مغولستان در طول زمان، ابراز داشت که این کشور در تلاش برای تدوین و بازنویسی تاریخش است که در این رابطه نیز از ایران درخواست کمک کرده است. گنبد سلطانیه در زنجان یکی از آثار به جای مانده از دوران مغول‌ها در ایران است که رئیس جمهور این کشور از این بنا بازدید کرد.

رشوه صنایع نظامی آمریکا به رئیس جمهور آینده

براساس روش های انتخاباتی در آمریکا که مورد انتقاد گسترده گروههای مردمی و مستقل قرار دارد، تشکل های لابی کننده سیاسی، مالی و اجتماعی که بیشتر دربرگیرنده شرکت های بزرگ صنعتی و گروههای بزرگ سرمایه داران بویژه در حوزه صنایع تسلیحاتی هستند، به نامزدهای ریاست جمهوری کمکهایی را پرداخت می کنند و براساس این حمایتها رئیس جمهور آینده آن کمک ها را در طول دوران ریاست جمهوری جبران می کند. در این راستا گروه انتخاباتی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به عنوان نامزد حزب دموکرات، ماه اوت توانست حدود ۱۱۴ میلیون دلار کمک مالی جمع آوری کند.و ستاد انتخابات میت رامنی از حزب جمهوریخواه درهمین زمان توانست ۱۱۱ میلیون دلار کمک کسب کند که با توجه به اختلاف سه میلیون دلاری با گروه نامزد رقیب خود می تواند نشانه نزدیک بودن جایگاه سیاسی دو نامزد باشد.

حمایت رسانه های غربی از فیلم موهن

واکنش های مسلمانان به ساخت و انتشار فیلم حاوی توهین به پیامبر اسلام، رسانه های غربی را برآن داشت تا این اقدام را در راستای آزادی بیان غربی نشان دهند و چنین القاء کنند که اساسا توهینی در فیلم صورت نگرفته و این مسلمانان هستند که اینگونه برداشتی داشته اند و سازنده گان فیلم تنها می خواسته اند نظر خود را درباره اسلام ابراز کنند.بی بی سی با اشاره به خشم و اعتراض مسلمانان نسبت به انتشار فیلم موهن نوشت: «این حملات در پی انتشار فیلمی که گفته می شود! در آن به پیامبر اسلام توهین شده، صورت گرفته است.»سایت دویچه وله هم در این راستا نوشت:«این تنش‌ها نتیجه پخش فیلمی است که از دید اسلامگرایان! به پیامبر آن‌ها توهین کرده است.»این سایت گرچه تائید کرد که افراد سازنده و منتشر کننده فیلم نسبت به اسلام کینه عمیق داشته اند، با این حال افزود: «سام باسیل برای ساختن این فیلم از حدود صد پشتیبان یهودی، نزدیک به ۵ میلیون دلار کمک دریافت کرده است. او در مصاحبه تلفنی با نیویورک تایمز گفته است که قصد داشته دیدگاه خود را درباره اسلام که دینی سرشار از نفرت و مثل سرطان است، بیان کند.» یورو نیوز نیز همین خط و ربط را پیگری کرده و چنین وانمود کرد که چنین مساله ای در غرب عادی است.

دعوای ” خط قرمز” بین آمریکا و اسراییل بر سر ایران

پس از اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که واشنگتن و تل آویو در حال رایزنی بر سر تعیین یک خط قرمز مشخص برای حکومت ایران درباره برنامه هسته ای هستند ، اظهارات هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا تعیین خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران را لازم و مفید نمی داند ، آب پاکی را روی دست مقامات تل آویو ریخت. پس از اظهارات کلینتون ، ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید و تکرار موضع وزیر خارجه در این باره نشان داد که ظاهرا دستگاه سیاست خارجی دولت اوباما روی این موضوع مصمم است که تعیین خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران نه تنها مفید نیست بلکه می تواند تاثیرات مخربی در مذاکرات مرتبط با برنامه هسته ای ایران داشته باشد. مقامات در تل آویو از این اظهارات کلینتون خشمگین هستند و با وجودی که تلاش دارند بدون اظهار نظر صریح از عمق اختلاف نظر واشنگتن و تل آویو در برابر ایران پرده برداری نشود ، اما یک مقام اسراییلی در گفتگو با روزنامه جروزالم پست با انتقاد از این موضعگیری وزیر خارجه آمریکا در قبال ایران گفت : این نوع اظهارات حرکت سانتریفیوژ های ایران را متوقف نمی کند بلکه به چرخش آنها بیشتر کمک می کند . این اظهارات جلوی ایران را نمی گیرد بلکه راه آن را هموارتر می کند.”

خانواده ای که ۲۵۰ سال است حکومت می کنند

هفته گذشته مخالفان در کویت با برگزاری تجمعی خواستار کاهش قدرت و دخالت خانواده حاکم در امور اجرایی کشور شدند.در کویت براساس قانون نانوشته ای، حداقل، مسؤولیت وزارتخانه های کلیدی (نفت، کشور، خارجه، اقتصاد و دفاع) به افرادی از خانواده الصباح سپرده می شود. خانواده الصباح از ۲۵۰ سال پیش تاکنون قدرت را در کویت در دست دارند. امیر و ولیعهد کویت به صورت وراثتی از خانواده الصباح و در رایزنی دورن خانوادگی انتخاب می شوند. کویت دارای یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت است که تنها ۴۰ درصد از آنها کویتی و بقیه اتباع دیگر کشورها هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1752

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.