تهران – فوتبال ایران در چند سال اخیر، سیر قهقرایی و عقب گرد را طی کرده و ریشه ضعف و سیر نزولی آن را بیشتر از هر چیز باید در ضعف و ناتوانی مسوولان ناکارآمد و غیر فنی دانست. به گزارش پیارم به نقل از ایرنا، در شرایطی که کاروان های ورزش ایران در بازی ...

تهران – فوتبال ایران در چند سال اخیر، سیر قهقرایی و عقب گرد را طی کرده و ریشه ضعف و سیر نزولی آن را بیشتر از هر چیز باید در ضعف و ناتوانی مسوولان ناکارآمد و غیر فنی دانست.

به گزارش پیارم به نقل از ایرنا، در شرایطی که کاروان های ورزش ایران در بازی های المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن با برجای گذاشتن عملکردی مطلوب و تحسین برانگیز، با دست پر به میهن بازگشتند، تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه شب در مصاف با لبنان یکی از ضعیف ترین تیم های فوتبال منطقه غرب آسیا، یکی از ضعیف ترین بازی های خود را به نمایش گذاشت و نتیجه را به این تیم بی عنوان حتی در غرب آسیا واگذار کرد.

در شرایطی که فوتبال ایران در مقایسه با سایر رشته ها، همیشه و همواره هزینه های هنگفتی را صرف خود کرده است، اما کمترین بازدهی را در عرصه های بین المللی و خارجی داشته تا جایی که این احساس را در نزد همگان بوجود آورده که فوتبال و فوتبالیست ها، حق و حقوق سایر ورزش ها و ورزشکاران را تضییع کرده و همه چیز را به نفع خود قبضه کرده اند.

فوتبال ایران که روزگاری سرآمد تیم های آسیایی بود، پس از آنکه در ۳۰ سال اخیر جایگاه و قدرت خود را در قاره کهن و پهناور آسیا و در مصاف با تیم های شرق این قاره همچون کره جنوبی و ژاپن از دست داد، در چند سال اخیر تا جایی افت کرد که حتی میدان و رقابت را در مصاف با تیم های بی نام و نشان در فوتبال منطقه غرب آسیا و کشورهای ضعیف عربی نیز می بازد که آخرین آن سه شنبه شب در بیروت و در مصاف با تیم لبنان اتفاق افتاد و تیم ایران نخستین شکست خود را در برابر این تیم تجربه کرد!

پیش از لبنان، فوتبال ایران در سال های گذشته شکست را برابر تیم هایی همچون عربستان سعودی، قطر، بحرین، امارات، یمن و … تجربه کرده بود و تا قبل از سه شنبه شب فقط لبنان بود که در برتری داشتن مقابل ایران، داعیه ای نداشت.

در هر صورت، شکست تلخ و ناباورانه ایران مقابل لبنان، به زعم خیلی ها، بر نتایج درخشان ورزش ایران در بازی های المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، سایه افکند و به خوشی های ورزش کشورمان در این دو میدان بسیار مهم پایان داد.

اما نکته مهم که باید به آن اشاره داشت، برخورد غیرحرفه ای مدیران فوتبال در مواجهه با شکست های این ورزش است.

در شرایطی که مدیران و مسوولان فوتبال را باید از مقصران اصلی شکست های تیم ملی فوتبال قلمداد کرد، گویا آنان تحمل شکست ها را نداشته و همچنان کم جنبه و کم ظرفیت نشان می دهند.

پس از بازگشت ورزشکاران موفق کشورمان از بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن، ملی پوشان فوتبال در جواب به این مساله که نتوانسته اند همپای سایر ورزشکاران برای کشورمان افتخار کسب کنند، از گفت و گو با رسانه ها و پاسخ دادن به سوالات آنها طفره رفته و به اصطلاح دست پیش گرفتند!

در حالیکه انتظار می رفت حداقل مسوولان فدراسیون فوتبال به عنوان بزرگترهای بازیکنان، این واقعیت را قبول کنند، اما درگیری و تنشی که سه شنبه شب در پایان بازی تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان در شهر بیروت بین دبیرکل فدراسیون فوتبال با برخی از خبرنگاران بوجود آمد، نشان داد که ریشه برخورد ملی پوشان فوتبال بارسانه ها به کجا باز می گردد.

درگیری و تنش سه شنبه شب در بیروت، دلیلی بر کم جنبه بودن و غیرحرفه ای عمل کردن این قبیل مدیران است که در مواجه با شکست ها، حرفی برای گفتن ندارند و به تنش و درگیری لفظی و یا حتی فیزیکی پناه می برند!

در حالیکه منطق حکم می کند، حداقل مسوولان فدراسیون فوتبال، به صورت حرفه ای عوامل شکست را جستجو کرده و مرد و مردانه دلایل شکست ها را برای افکار عمومی روشن سازند، نه آنکه دست نمایندگان رسانه های گروهی که به واقع نمایندگان افکار عمومی و مردم هستند را پس بزنند!

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1731

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.