فرمانده مرزبانی ناجا ضمن تشریح اقدامات مرزبانان در ایام برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها از ناکام ماندن توطئه گروهک تروریستی جندالشیطان در مرز میرجاوه خبر داد. به گزارش پیارم به نقل از بصیرت، سردار حسین ذوالفقاری در نشست خبری روز یکشنبه خود با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط مرزبانی در ایام اجلاس جنبش غیرمتعهدها ...

فرمانده مرزبانی ناجا ضمن تشریح اقدامات مرزبانان در ایام برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها از ناکام ماندن توطئه گروهک تروریستی جندالشیطان در مرز میرجاوه خبر داد.

به گزارش پیارم به نقل از بصیرت، سردار حسین ذوالفقاری در نشست خبری روز یکشنبه خود با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط مرزبانی در ایام اجلاس جنبش غیرمتعهدها اظهار کرد: در این باره اقدامات و عملیات‌های مرزبانان از حدود یک ماه قبل از شروع اجلاس در مرز آغاز شد و تا حین و پس از آن نیز ادامه داشت.وی با بیان اینکه در این مدت اقدامات خوبی از سوی مرزبانان در تامین امنیت اجلاس و مرز صورت گرفت، گفت: در این باره ۱۲ هزار پرسنل مرزبانی از مراکز آموزشی مرزبانی به نقاط مختلف مرزی اعزام شدند. وی همچنین از دفع‌شدن توطئه گروهک تروریستی جندالشیطان در مرز میرجاوه در شرق کشور خبر داد و گفت: مرزبانان و تیم‌های اطلاعاتی کشور پس از اطلاع از تصمیم اعضای این گروهک تروریستی برای ایجاد ناامنی در کشور در زمان برگزاری اجلاس اقدامات خود را آغاز کردند و پس از انجام یک درگیری مسلحانه در این نقطه

۲ تن از آنان را به هلاکت رساندند. وی با بیان اینکه این عملیات حدود ۴ ساعت طول کشید، گفت: پس از روشن‌ شدن هوا جسد ۲ تن از اشرار که یکی از آنان دارای مدارک شناسایی بود در۱۹ مردادماه امسال کشف شد.

ذوالفقاری همچنین به ایجاد ۳ هزار و ۷۹۰ پست موقت در نوار مرزی و فعالیت‌های مرزبانی در طول برگزاری اجلاس غیرمتعهدها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ممکن بود عناصری از بیرون اقدامات خرابکارانه‌ای را از جمله ترور، انفجار و بمبگذاری در گوشه‌ای از کشور انجام دهند و اخباری را درباره تلاش معاندان برای ناامنی در کشور دریافت کرده بودیم، نیروهای خود را در مرز تقویت کردیم.فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به استفاده از گشت‌هوایی و پرنده‌های فوق‌سبک نوار مرزی، اظهار کرد: امکانات فنی همانند رادارها و سیستم‌های امنیتی را افزایش دادیم و ۳ هزار و ۷۰۰ نقطه مرز را با ایجاد استقرار موقت تحت پوشش قرار دادیم. همچنین در این مدت یکهزار و ۸۱۷ ایست بازرسی مرزی در کشور تشکیل شد.

ذوالفقاری با اشاره به کاهش صددرصدی آمار گروگانگیری در مرز خاطرنشان کرد: در این مدت درگیری با اشرار نیز ۲۲ درصد کاهش داشته است.به گفته فرمانده مرزبانی ناجا، شمار شهدای مرزی و جانبازان در مرز نیز به ترتیب با کاهشی ۵۲ و ۷۱ درصدی نسبت به ۶ ماه سال قبل روبه‌رو است.

درگیری یک و نیم ساعته با اشرار در سیستان و بلوچستان

فرمانده مرزبانی ناجا همچنین از درگیری یک و نیم ساعته مرزبانان با اشرار در مرزهای سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در این عملیات که اشرار قصد داشتند مواد مخدر را به کشور وارد کنند مرزبانان با انجام ۴۸ ساعت عملیات کمین سرانجام در یک درگیری مسلحانه با سلاح‌های نیمه سنگین، یک و نیم تن موادمخدر را از آنان کشف وضبط کردند.

به گفته وی، این عملیات در هفته گذشته رخ داده است. ذوالفقاری همچنین با اشاره به تصویب بودجه ۱۰۲ میلیاردی که برای انسداد مرزها و انجام عملیات‌های مرتبط با مرزبانی و دریابانی از سوی مجلس تصویب شده بود، اظهارکرد: تاکنون این بودجه پرداخت نشده است اما امیدواریم که در نیمه دوم امسال این بودجه به شکل صددرصدی پرداخت شود چراکه معتقدیم سرمایه‌گذاری در مرز در مدت کوتاهی هزینه‌های خرج شده را جبران می‌کند.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: صرف چنین بودجه‌هایی برای انسداد مرزها باعث می‌شود تا علاوه بر اینکه از قاچاق سوخت، کالا و… از کشور جلوگیری و به نوعی از خارج ‌شدن ارز از کشور جلوگیری شود باعث می‌شود تا مواردی نظیر ورود اسلحه و موادمحترقه از مرز به کشور نیز کاهش یابد که این ۲ موضوع سبب بالا رفتن امنیت اقتصادی و سیاسی در کشور می‌شود. فرمانده مرزبانی ناجا همچنین از تغییر در لباس دریابانان خبر داد و گفت:‌ لباسی برای دریابانان تصویب شده که در آینده نزدیک به مرحله اجرا درخواهد آمد. وی همچنین از تغییر لباس ستادی مرزبانان و نیروهای مرزی خبر داد و گفت: این موضوع نیز دستورش به ستاد کل رفته و منتظر تصویب هستیم.

ذوالفقاری همچنین در ادامه این نشست به رفع مشکلات در مرزهای افغانستان و عراق اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ اجلاس ملی و بین‌المللی مرتبط با مرز برگزار شده که ۷ مورد آن داخل و ۷ مورد دیگر نیز در کشورهای مرزی بود.

فرمانده مرزبانی ناجا از ۴۶۰ دیدار دیپلماتیک با مرزبانان و همتایان مرزبانی در ۱۵ کشور همسایه ایران خبر داد و گفت: عمده محورهای مطرح شده در این دیدارها پیرامون ایجاد امنیت در مرزها بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1708

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.