بی بی سی * تاجر ایرانی در دبی: با وجود فشارهای دول غربی، ایران توانسته اوضاع را مدیریت کرده و خوب مقاومت کند و اگر هر دولت دیگری جای آن بود مطمئنا تاکنون از بین رفته بود. * مهرداد واعظی نژاد: اسرائیل در تلاش است با سخن گفتن از حمله به ایران، فشار بر آمریکا ...

بی بی سی

* تاجر ایرانی در دبی: با وجود فشارهای دول غربی، ایران توانسته اوضاع را مدیریت کرده و خوب مقاومت کند و اگر هر دولت دیگری جای آن بود مطمئنا تاکنون از بین رفته بود.

* مهرداد واعظی نژاد: اسرائیل در تلاش است با سخن گفتن از حمله به ایران، فشار بر آمریکا و اروپا را افزایش داده تا آنان را متقاعد بر افزایش تحریم ها کند.

* هیلاری کلینتون: علی رغم به سر آمدن صبر تل آویو، واشنگتن مایل به تعیین خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران نمی باشد.

* پل۷۰متری سانفرانسیسکوی ایالت کالیفرنیا با میانگین ۳۰ خودکشی در سال دارای رکوردی جهانی است.

* کلینتون: اسرائیلی‌ها برای واکنشی سریع مضطرب‌ترند زیرا احساس می‌کنند که نشانه‌گیری شده‌اند.

 

صدای آمریکا

* مرسی تاکنون برای بازگرداندن مصر به کانون دیپلماسی منطقه بدون ناراحت کردن آمریکا و کشورهای خلیج فارس مهارت نشان داده است و متحد ایران را در تهران مورد انتقاد قرار داده است.

* کارشناس صدای آمریکا: عربستان به دلیل دکترین وهابی و ترکیه به دلیل این که جانشین حکومت عثمانی است، موقعیت فرهنگی و روانی خوبی در کشورهای عرب(به خصوص در سوریه) ندارند.

* امیر طاهری (کارشناس مسائل مصر و جهان عرب): بهتر بود مرسی لحن معتدل تری در پیش می گرفت و اسامی خلفایی که در ایران مورد تنفر هستند، نمی برد.

* امیر طاهری (کارشناس مسائل مصر و جهان عرب): مرسی در سخنان خود در تهران یک کلمه از اسلام نگفت و بر دموکراسی تأکید داشت.

 

یورونیوز

* کمیسر عالی حقوق بشر: مخالفان سوری مرتکب جرایم جنگی شده اند.

 

رادیو فردا

* نادر وهابی جامعه شناس مقیم اروپا: اولین مقصد مهاجرت ایرانیان به هیچ وجه آمریکا نیست بلکه مهاجرت به کشورهای همجواری مثل ترکیه، دبی و عراق است.

 

هاآرتص

* انگلیس در نامه ای شدید الحن از اسرائیل خواسته است که در حال حاضر اقدام نظامی علیه ایران انجام ندهد.

* مقامات بلند پایه انگلیسی یک دیدار محرمانه با نخست وزیر اسرائیل داشتند که حامی هشدار مهم و جدی دیوید کامرون مبنی بر حمله یکجانبه اسرائیل به ایران بود.
* مقامات اسرائیل: رویکرد آمریکا در قبال ایران نه تنها باعث توقف برنامه هسته ای ایران نمی شود بلکه به ایران برای رسیدن به اهداف خود کمک نیز می شود.

 

الجزیره

* نمایندگان و هواداران مخالف آل الصباح در کویت اعلام کردند که دیگر تشکیل دولت توسط خاندان حاکم را نمی پذیرند.

* بیش از ۲۹ هزار معلم و کارمند حامی، برای دومین روز، به اعتصاب خود در شیکاگو ادامه دادند.

* فتحی شاذلی سفیر سابق مصر در عربستان و ترکیه: بی شک ایران مهمترین نقش در نشست چارگانه قاهره پیرامون حل بحران پرونده سوریه را دارد.

* محمد صالح صدقیان مدیر مرکز مطالعات ایرانی عربی: تازمانی که خشونت و خونرزی توسط حمایت مالی و تسلیحاتی ترکیه و عربستان وجود داشته باشد نشست چهار گانه قاهره به نتیجه نخواهد رسید.

* محمد صالح صدقیان مدیر مرکز مطالعات ایرانی عربی: ایران راهکارهای سیاسی مانند ماموریت اخضر الابراهیمی و نشست چهارگانه مصر را برای حل بحران سوریه را پیشنهاد و حمایت می کند  برخلاف بقرخی کشورها که راهکار نظامی در سوریه را حمایت می کنند.

 

العربیه

* میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه: ما ۵۰ سال است که با کشور و دولت سوریه که برایمان مهم و عزیز است همکاری و از آن حمایت می کنیم.

* دکتر عصام العریان سرپرست حزب آزادی و عدالت مصر: از متن سخنرانی محمد مرسی در تهران ابداً اطلاعی نداشتیم.
* دکتر عصام العریان سرپرست حزب آزادی و عدالت مصر: ممکن نیست محمد مرسی که از قلب یک انقلاب مردمی بیرون آمده و تنفر مردم کشورش از رژیم اسرائیل را می داند به اسرائیل سفر کند و یا با مسئولین آن در جایی دیدار کند.

 

المیادین

* داوود اغلو وقتی می گوید در فاصله ای مساوی بین مخالفان سوری چه سنی و چه مسیحی ایستاده دروغ می گوید و از گروه مخالفی حمایت می کند که منافعش را در آن ببیند.
* هیثم مناع مخالف نظام سوریه: شورای ملی سوریه (شورای مخالفان) با حمایت مالی ۴ موسسه آمریکایی تاسیس شد.

 

اندیشه

* محمد امینی (مجری): اندیشه چپ در دنیا ضربه خورده است، حال به دنبال محلی کردن این اندیشه افتاده اند، که مناطق ایران را جدا کنند.
* محمد امینی (مجری): اگر در ایران درگیری بوجود بیاد بیشترین استفاده را اسرائیل خواهد برد، زیرا دیگر کسی به فکر ملت فلسطین نمی باشد.

 

کانال یک

* شهرام همایون (مدیرو مجری): دیپلماتهای ایرانی در کانادا فعالیتهای اقتصادی بسیار گسترده ای را برای جمهوری اسلامی انجام می داده اند و از این طریق تحریم ها را دور می زده اند.

 

نیویورک تایمز

* فکر می‌کردیم با تشدید تحریم‌های بین‌المللی و چند حمله سایبری، می‌توان ایران را از ادامه اجرای برنامه هسته‌ای بازداشت اما این فقط یک خیال بود.

* دیدگاه غالب این است که ایران هسته‌ای را نمی‌توان به ‌راحتی مهار کرد، دیدگاهی که هم باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و هم میت رامنی، نامزد جمهوریخواه و رقیب او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با آن توافق دارند.

* با توجه به پیامدهای پس از جنگ عراق باید به اجبار خطرات ایران هسته‌ای را نسبت به قمار جنگ بازدارنده پذیرفت.

 

یونایتد پرس

* کارشناسان مصری: سخنان مرسی درباره مسائل منطقه ای همانند آسیابی است که می چرخد و آردی از آن بیرون نمی آید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1706

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.