وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با رادیو بلومبرگ گفته است که آمریکا قصد تعیین “ضرب الاجلی” برای ایران را ندارد و هنوز مذاکره را به فاصله زیاد از سایر گزینه‌ها بهترین راه برای جلوگیری از توسعه سلاح اتمی توسط ایران می‌داند.   پیارم به نقل از جام سیاسی؛ سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian) نوشت: ...

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با رادیو بلومبرگ گفته است که آمریکا قصد تعیین “ضرب الاجلی” برای ایران را ندارد و هنوز مذاکره را به فاصله زیاد از سایر گزینه‌ها بهترین راه برای جلوگیری از توسعه سلاح اتمی توسط ایران می‌داند.

 

پیارم به نقل از جام سیاسی؛ سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian) نوشت: «هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با رادیو بلومبرگ گفته است که آمریکا قصد تعیین “ضرب الاجلی” برای ایران را ندارد و هنوز مذاکره را به فاصله زیاد از سایر گزینه‌ها بهترین راه برای جلوگیری از توسعه سلاح اتمی توسط ایران می‌داند. کلینتون گفت: “ما به دقت مواظبیم که آنها چه می‌کنند، زیرا همیشه این مساله که آنها چه می‌کنند از اینکه چه می‌گویند مهم‌تر است.”»

 

این سایت ادامه داد: «بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اخیرا گفته بود که تحریم‌ها از سرعت پیشرفت برنامه اتمی ایران کم نکرده “زیرا این کشور شاهد خط قرمزی از سوی جامعه جهانی نیست.” بنیامین نتانیاهو و ایهود بارک وزیر دفاع اسرائیل اشاره کرده‌اند که با بی‌نتیجه ماندن مذاکرات با ایران و تحریم‌ها علیه این کشور، اسرائیل ممکن است چاره‌ای جز دست زدن به اقدام نظامی پیشگیرانه نداشته باشد.»

 

بنابر این گزارش، کلینتون گفت: «اسرائیلی‌ها برای واکنشی سریع مضطرب‌ترند زیرا احساس می‌کنند که نشانه‌گیری شده‌اند. اما ما قانع شده‌ایم که وقت بیشتری برای تمرکز بر این تحریم‌ها داریم، هر کاری بتوانیم می‌کنیم تا ایران پای مذاکراتی با حسن نیت بکشانیم. تلاش‌های مذاکره کنندگان بین المللی برای پی بردن به اینکه ایران دقیقا مایل است چه کار کند هنوز ادامه دارد و در ماه آینده نشست‌هایی در نیویورک و جاهای دیگر خواهیم داشت.»

 

در حالی که ایران تاکنون تمامی قوانین بین المللی را رعایت کرده و حتی در برخی موارد به بیشتر از قوانین هم تن داده است، کلینتون گفت: «تلاش برای راضی کردن آنها برای حرکت در جهت اجرای تعهدات بین المللی شان کار خیلی دشواری است اما ما معتقدیم که این هنوز به فاصله زیاد از سایر شیوه‌ها، بهترین رویکرد در زمان حاضر است.»

 

بنیامین نتانیاهو به تازگی در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌سی کانادا گفته است: «فکر می‌کنم مهم است تشخیص دهیم که ایران منصرف نمی‌شود مگر آنکه شاهد عزمی روشن از سوی کشورهای دموکراتیک جهان و یک خط قرمز مشخص باشد. ما اکنون درحال بحث در این باره با آمریکا هستیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1696

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.