«دولت بوش در موارد بیشتری از نقض حقوق بشر دست داشت، به گونه‌ای که دولت آمریکا هم به این مسئله اقرار کرد. این موارد آغاز تحقیقی گسترده را موجب می‌شود.»   پیارم به نقل از جام سیاسی: طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر، در دوره ریاست جمهوری “جورج بوش” شماری از مخالفان اسلام گرای “معمر قذافی” ...

«دولت بوش در موارد بیشتری از نقض حقوق بشر دست داشت، به گونه‌ای که دولت آمریکا هم به این مسئله اقرار کرد. این موارد آغاز تحقیقی گسترده را موجب می‌شود.»

 

پیارم به نقل از جام سیاسی: طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر، در دوره ریاست جمهوری “جورج بوش” شماری از مخالفان اسلام گرای “معمر قذافی” توسط سازمان‌های امنیتی آمریکایی شکنجه و سپس به سازمان امنیتی کشورشان تحویل داده شدند.»

 

سایت رادیو فردا (radiofarda) در گزارشی از خبرگزاری فرانسه نوشت: «دیده‌بان حقوق بشر که مقرش در نیویورک واقع است، خاطرنشان کرده که یک زندانی سیاسی سابق لیبایی تاکید کرده که در معرض شکنجه با روشی غرق مصنوعی در زندان‌های آمریکایی قرار گرفته است. یک زندانی سیاسی پیشین دیگر لیبایی نیز از قرار گرفتن در معرض انواع شکنجه با آب خبر داده است.»

 

“لورا پیتر” مشاور دیده‌بان حقوق بشر در امور مبارزه با تروریسم گفته است: «آمریکا دشمنان قذافی را در ظرفی از نقره تحویل او نداده است. بلکه به نظر می‌رسید سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی‌ای) نخست، بسیاری از آنها را شکنجه کرده است.»

 

او افزود: «دولت بوش در موارد بیشتری از نقض حقوق بشر دست داشت، به گونه‌ای که دولت آمریکا هم به این مسئله اقرار کرد. او تاکید کرد که این موارد آغاز تحقیقی گسترده را موجب می‌شود.»

 

مشاور دیده‌بان حقوق بشر ادامه داد: «ایالات متحده نیازمند اعتراف و اقرار به گناه در صورت مرتکب شدن آن است «تا نشان دهد آنچه پیش آمده یک اشتباه بوده و تکرار نمی‌شود.»

 

این گزارش افزوده است افرادی از «گروه اسلامی لیبی» -گروهی که به اعتراض‌های منجر به سرنگونی نظام قذافی پیوست- پس از حملات ۱۱ سپتامبر بدون آنکه اتهامی به آنها تفهیم شود، دستگیر شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1693

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.