بنا به گفته مقامات استرالیایی، دوستی با سربازان خارجی در فیس بوک، شگرد تازه طالبان برای کسب اطلاعات نظامی است. البته طالبان این ادعاها را رد کرده است.   پیارم به نقل از جام سیاسی؛ شبکه بی بی سی فارسی (BBCPersian) امروز خبر داد: «بررسی تازه وزارت دفاع استرالیا نشان می دهد، طالبان با استفاده ...

بنا به گفته مقامات استرالیایی، دوستی با سربازان خارجی در فیس بوک، شگرد تازه طالبان برای کسب اطلاعات نظامی است. البته طالبان این ادعاها را رد کرده است.

 

پیارم به نقل از جام سیاسی؛ شبکه بی بی سی فارسی (BBCPersian) امروز خبر داد: «بررسی تازه وزارت دفاع استرالیا نشان می دهد، طالبان با استفاده از نام و تصاویر جعلی دختران در شبکه های اجتماعی از سربازان خارجی افغانستان اطلاعات می گیرد. البته طالبان این ادعاها را رد کرده است.»

گزارشگر بی بی سی در کابل اظهار داشت: «صفحات اجتماعی به عرصه جنگ جدیدی برای طالبان تبدیل شده است. طالبان در پشت عکس های دختران زیبا رو پنهان می شوند تا اطلاعات بگیرند، آن هم بیشتر از سربازان خارجی مستقر در افغانستان. علیرغم اینکه طالبان در زمان حکومتشان در افغانستان انتشار هرگونه عکس و ویدیو را ممنوع می دانستند اما اکنون چند سال است که از اینترنت و شبکه های اجتماعی مثل یوتیوب و فیس بوک برای انتشار کلیپ ها و تبلیغات خود استفاده می کنند.»

 

بی بی سی افزود: «به نظر می رسد طالبان به این نتیجه رسیده است که باید با استفاده از امکانات مدرن دنیای مجازی، به جنگ تکنولوژی دنیای غرب برود. در همین زمینه دولت استرالیا به نیروهایش در افغانستان هشدار داده بیشتر مواظب شناسه های جعلی در فیس بوک باشند. با این اقدامات، به نظر می رسد که طالبان مصمم است در جنگ تکنولوژی عقب نماند.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1689

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.