نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، نشان می دهد که مصرف گوشت کباب شده، سوسیس کباب شده و یا مرغ بریان خطر ابتلا به دیابت نوع دو و چاقی را افزایش می دهد . به گزارش پیارم، کباب کردن از مدت ها پیش جایگزین سالمی برای غذاهای سرخ شده به شمار می ...

نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، نشان می دهد که مصرف گوشت کباب شده، سوسیس کباب شده و یا مرغ بریان خطر ابتلا به دیابت نوع دو و چاقی را افزایش می دهد .

به گزارش پیارم، کباب کردن از مدت ها پیش جایگزین سالمی برای غذاهای سرخ شده به شمار می رفت اما اکنون به نظر می رسد که مصرف غذاهای کباب شده خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.

به نوشته زی نیوز، محققان دانشگاه ˈمونت سینایˈ در نیویورک دریافتند زمانی که غذا در حرارت خشک پخته می شود مولفه ای تولید می شود که باعث افزایش قابل ملاحظه وزن، مقاومت نسبت به انسولین و ابتلا به دیابت نوع دو شود.

این در حالی است که نتایج مطالعاتی که پیش از این انجام شده بود ، نشان داد که مصرف تنها ۵۰ گرم گوشت قرمز فرآوری شده ( مثل سوسیس و کالباس) در روز، احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را ۵۱ درصد افزایش می دهد.

همچنین مشخص شده بود که گوشت قرمز پردازش نشده مانند استیک، خطر بزرگی در ابتلا به دیابت به شمار می رود به طوری که مصرف تنها ۱۰۰ گرم گوشت قرمز در روز خطر ابتلا به این بیماری را ۵۰ درصد افزایش می دهد.

در این میان روش پخت گوشت نیز یک عامل مهم است به طوری که روش کباب کردن به ویژه کباب کردن بر روی زغال خطرناک است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1675

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.