تهران – خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری شانزدهیمن اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها گفت: در برگزاری این اجلاس انصافا مردم ومسوولان و همه قوا بسیج شدند و باید هم از مردم و هم مسوولان قوا که در این کار شریک بودند تشکر کرد. به گزارش پیارم به نقل از ایرنا، ...

تهران – خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری شانزدهیمن اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها گفت: در برگزاری این اجلاس انصافا مردم ومسوولان و همه قوا بسیج شدند و باید هم از مردم و هم مسوولان قوا که در این کار شریک بودند تشکر کرد.

به گزارش پیارم به نقل از ایرنا، آیت الله سید ˈ احمد خاتمی ˈ در خطبه های دوم نماز جمعه تهران افزود:در خط مقدم این اجلاس رییس جمهوری، وزارت امور خارجه و دیگر همکاران ایشان بود و رسانه ملی و دیگر رسانه های نوشتاری نیز انصافا حق سخن را به خوبی ادا کردند.

وی ادامه داد: از مسوولان امنیتی، نظامی ، انتظامی و مجموعه عوامل خدماتی هم باید تشکر کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در برگزاری اجلاس عدم تعهد اطلاع رسانی خوبی شد، گفت : اگی کسی می خواهد اهمیت اجلاس را در تهران بفهمد نگاه کند به ناراحتی فوق العاده امریکا و رژیم صهیونیستی که از ماه ها قبل خود را کشتند که به سران کشورها بگویند در این اجلاس شرکت نکنند و یا در سطح پایین شرکت کنند اما به کوری چشمشان حضور ۱۲۰ کشور غیر متعهد و ۲۰ هیات بین المللی بی نظیر بود.

خاتمی با اشاره به اینکه مدت ها است رسانه های گروهی امریکا تبلیغ می کنند که جمهوری اسلامی ایران در جامعه جهانی منزوی است ، تصریح کرد: این اجلاس برکتی که داشت این بود که به دنیا فهماند ایران بزرگ منزوی نیست چرا که اجلاس غیر متعهد ها دو سوم سازمان ملل را تشکیل می دهد و آن که منزوی است آمریکا و رژیم صهیونیستی است .

وی تاکید کرد: استکبار جهانی با تطمیع ، تهدید ، التماس و تلاش دیپلماتیک سعی کرد اما نتواتنست به هدف خود برسد و ناکام ، ناکام ، ناکام ماند .

خطیب موقت جمعه تهران خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی خیلی تبلیغ کرده بودند وبرخی سران فکر می کردند با حضور در ایران با کشوری آشفته وبرهم ریخته و مردمی که از لحاظ تحریم دنبال رزق وروزی هستند روبرو خواهند شد و این دروغ ها را با گزارش نمی توانستیم بگوییم که دروغ است .

خاتمی افزود: سران کشورها با حضور در اجلاس و گشت وگذار در تهران با کشوری آرام و مردمی با وقار و متین روبرو شدند و واقعیت ها را دیدند و فهمیدند که آنچه امریکا ورژیم صهیونیستی گفته اند دروغ پردازی بوده است .

وی با اشاره به اینکه اعترافات دشمنان در این عرصه قابل توجه است ، افزود: سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل متحد معروف به ضدیت با ایران است با اشاره به اینکه برگزاری اجلاس غیر متعهدها پیروزی بزرگی برای ایران بود تاکید کرد که تحریم ها تاثیری بر فعالیت هسته ای ایران نداشته است و یکی از رسانه های استکباری نوشته که ایران با برگزاری اجلاس سیلی محکمی علیه تحریم ها زد.

خطیب موقت جمعه تهران خاطر نشان کرد : انصافا برگزاری اجلاس و پذیرایی هفت الی هشت هزار نفر با همه آداب و پروتکل های بین المللی کار بزرگی است .

خاتمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها گفت : منطق بلند ،مستدل و شجاعانه مقام معظم رهبری و مطرح کردن ۲۰ محور از جمله ضرورت تغییر در ساختار مدیریت سازمان ملل ، اینکه امریکا به هیچ کشوری جز رژیم صهیونیستی وفادار نیست و اینکه امریکا دشمن مشارکت وهمکاری کشورها است و ارایه راهکار های عملی برای حل مشکلات فلسطین سخنانی بود که از دل برخاست و بر جان ها نشست .

وی با اشاره به دیدارهای سران و روسای بین المللی با مقام معظم رهبری افزود: ۱۸ ملاقات صورت گرفت که ۹ ملاقات آن در یک روز بود و این نشان دهنده نشاط و سرزندگی مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان برای ابلاغ پیام جهانی انقلاب است .

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری با سران هر کشوری متناسب با روابط و تاریخ آن کشور مطالبی بیان می کرد که سران کشورها در بیاناتشان به این موضوع اذعان داشتند.

خاتمی خاطر نشان کرد : مقام معظم رهبری در اجلاس به صراحت و شفافیت امریکای مستکبر را به افتضاح کشید و مثل همیشه با صراحت و قاطعیت رژیم غاصب و جعلی اسرائیل را زیر سووال برد و رژیم صهیونیستی عصبانی است و می گوید چرا هیچ کس در حین سخنان ضد اسرائیلی تالار را ترک نکرد و معنی آن این است که شما منزوی ومنفور هستید .

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فردا روز آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه است ، گفت: حوزه ها پاسدار اساسی ترین سرمایه ملت که دین واعتقادات مردم است، هستند و سرمایه حوزه ها مراجع عظام تقلید هستند .

خطیب موقت جمعه تهران افزود: روز سه شنبه گذشته شورای عالی حوزه ، دیداری با مقام معظم رهبری داشتند که در این دیدار رهنمودهای سازنده ای به شورا اعلام کردند که پیگیری خواهند کرد.

خاتمی خاطرنشان کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری یک نکته مهم بود واینکه مبنای کار در حوزه ها تربیت فقیه است ودر کنار آن باید به فراگیری فلسفه وآموزش اهتمام شود وامیدواریم حوزه های علیمه روزبه روز شکوفا و شکوفاتر در خدمت اسلام باشد.

* وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دوازدهمین اجلاس خبرگان رهبری در تهران نیز گفت: این اجلاس به عنوان نماد اطمینان در ایران مطرح است و اجلاس مبارکی بود و مواضع آن در بیانیه ابراز شد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این اجلاس با متن وحاشیه هایی همراه بود، افزود: متن این اجلاس مربوط به انتخاب رهبر است که امیدواریم تا ده ها سال نیازی به این انتخاب نداشته باشیم و سایه رهبری بر سر ما و انقلاب تا ظهور حضرت مهدی(ع) مستدام باشد.

خاتمی موضوع ˈمراقبت از اینکه رهبر واجد شرایط بماندˈ را از دیگر موضوع های متن این اجلاس مطرح کرد و گفت: ولی اجلاس حواشی دارد که حواشی بیش از متن برای نظام موثراست و اعظام خبرگان مشکلات را مطرح می کنند و پیگیری می شود.

وی همچنین با اشاره به روز چهارشنبه بیست ودوم شهریور( سال جاری) مصادف با شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: تجلیل و تکریم از ایشان می تواند محور وحدت جهان اسلام باشد .

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه به امامت حضرت افتخار می کنیم و با صراحت می گوییم که شیعه جعفریه واثتی عشری هستیم ، افزود: مرجعیت علمی حضرت اختصاص به شیعه ندارد و جهان اسلام مدیون امام صادق است .

خاتمی با اشاره به اظهارات چهارتن از اهل سنت که به شخصیت علمی و برتر حضرت امام صادق (ع) اذعان داشته اند ، گفت: جا دارد در روز شهادت ایشان همه مسلمانان به میدان تجلیل بیایند و نمادی از نهادهای وحدت تقریب شیعه وسنی را به نمایش بگذارند .

وی افزود: یقین دارم مردم همانند همه عرصه های ولایی سنگ تمام خواهند گذاشت و تعطیلی این روز برای حضور در مجالس عزای ایشان است .

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین با اشاره به سالروز هفده شهربور خاطر نشان کرد : این روزی است که تهرانی ها شاهد پرپر شدن گل های معطرشان توسط رژیم سیاه ستم شاهی بودند و روزی که علاوه بر سر سپردگان شاه نیروهای ضد اختشاش اسرائیل هم به کمکشان آمدند وفرزندان این ملت را به خاک و خون کشیدند ولی در همان زمان که رژیم شاه این جنایت را می کرد گور خود را می کند .

خاتمی همچنین با اشاره به نوزدهم شهریور سالروز شهادت اولین امام جمعه تهران آیت الله ˈ سید محمود طالقانی ˈ گفت : در خصوص وی گفتنی ها زیاد است ولی زیباترین گفته همان فرمایش امام راحل است که فرمودند طالقانی برای اسلام به منزله حضرت ابوذر بود و زبان گویای او چون شمشیر مالک اشتر و مرگ او زودرس و عمر او پربرکت بود.

وی همچنین با اشاره به بیستم شهریور سالروز شهادت شهید محراب آیت الله سید اسداله مدنی، افزود: ایشان سنبل تقوا واخلاق بود ودر این فرصت کوتاه نمی توان حق سخن در مورد وی را ادا کرد ولی کلام امام راحل که فرمود سید بزرگوار ، عالم عالیقدر ، معلم اخلاق و معنویت و از چهره های کم نظیر که از علم وعمل و تعهد و زهد برخوردار بود جامع تر از این چه می خواهیم بگوییم .

سیام**۱۰۵۳**۱۵۴۲**

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1670

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.