درخشش ورزشکاران ایران در پارالمپیک کاروان پارالمپیکی ایران در ادامه بازی‌های پارالمپیک لندن در شرایطی شمار طلاهای خود را به‌عدد شش رساند که زهرا نعمتی، ملی پوش تیراندازی با کسب مدال زرین بازی‌ها، تنها بانوی تاریخ ورزش ایران لقب گرفت که در آوردگاه پارالمپیک طلایی شده است.ورزشکاران ایران در ادامه بازی‌های لندن دوشنبه‌شب و دیروز ...

درخشش ورزشکاران ایران در پارالمپیک

کاروان پارالمپیکی ایران در ادامه بازی‌های پارالمپیک لندن در شرایطی شمار طلاهای خود را به‌عدد شش رساند که زهرا نعمتی، ملی پوش تیراندازی با کسب مدال زرین بازی‌ها، تنها بانوی تاریخ ورزش ایران لقب گرفت که در آوردگاه پارالمپیک طلایی شده است.ورزشکاران ایران در ادامه بازی‌های لندن دوشنبه‌شب و دیروز موجی از شور و نشاط را در بین ایرانیان حاضر در ورزشگاه‌های اکسل، المپیک پارک و رویال لندن ایجاد کردند، طوری که با کسب مدال توسط ملی‌پوشان وزنه‌برداری، دوومیدانی، تیراندازی با کمان و پیروزی قاطع تیم ملی فوتبال هفت نفره، همه تماشاگران به وجد آمدند.

نعمتی: توانایی زن ایرانی را نشان دادم

صبح روز سه شنبه تراکم و همزمانی رقابت‌های ورزشکاران کشورمان در سه نقطه شهر لندن، به‌کسب افتخار در هر سه نقطه منتهی شد. زهرا نعمتی در ورزشگاه رویال لندن در دیدار فینال رقابت‌های تیراندازی با کمان با نتیجه ۶ بر ۳ از سد حریف ایتالیایی خود گذشت و با شایستگی به مدال طلا رسید. نعمتی پس از این رقابت تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید تا به حال هیچ ورزشکار زن ایرانی نتوانسته بود به مدال طلا در رقابت‌های پارالمپیک و حتی المپیک دست یابد. من با هدف شکستن این تابو به لندن آمدم و خوشحالم که توانستم این سد را بشکنم. وی با اشاره به تمرینات و اردوهای شبانه‌روزی که پشت سر گذاشته است، گفت: امروز روز خاصی در زندگی من است چون به همه ایرانیان نشان دادم که خواستن توانستن است و زن معلول ایرانی می‌تواند بر بلندای قهرمانی بایستد. بنابراین این مدال را به تک‌تک هموطنانم تقدیم می‌کنم.

خداحافظی باشکوه کاپیتان وزنه‌برداری

دوشنبه‌شب و ساعاتی پس از آن‌که تیم ملی فوتبال هفت نفره طی یک بازی خیره‌کننده آرژانتین را با نتیجه قاطع ۸ بر یک شکست داد، علی حسینی وزنه بردار دسته ۷۵ کیلو و کاپیتان تیم ملی در شبی به یادماندنی در مجموعه ورزشی اکسل و در‌حالی که بیش از هر مسابقه دیگری ایرانیان در سالن غوغا به پا کرده بودند، با دستان پرتوان خود همچون پارالمپیک‌های گذشته، افتخار آفرین شد و با کسب مدال طلای این دسته همه حاضران در سالن را به تشویق واداشت. حسینی در این رقابت نزدیک موفق شد ۲۲۵ کیلو را مهار کرده و رقیب سرسخت خود از مصر را پشت سر بگذارد. وزنه‌بردار مصری با ۲۱۹‌کیلو در جایگاه دوم قرار گرفت و شرکت‌کننده چینی سوم شد.پس از این رقابت علی حسینی به جام‌جم گفت: پس از چندماه تلاش و تمرین خوشحالم که امروز با کسب مدال طلا این همه ایرانی حاضر در سالن و ایرانیان سراسر دنیا را خوشحال کردم. واقعیت این است که من با هدف کسب مدال طلا و همچنین ثبت یک رکورد به لندن آمده بودم، اما متاسفانه نتوانستم رکورد بزنم.وی با اشاره به سال‌ها حضورش در تیم ملی و سابقه شرکت در سه دوره بازی‌های پارالمپیک افزود: دیگر وقت آن رسیده است که جای خودم را به جوانان بدهم و به زندگی شخصی خود بپردازم، این آخرین حضور من در دنیای قهرمانی بود.اما حسینی در حالی با اعلام خداحافظی از دنیای قهرمانی هم‌تیمی‌هایش را شوکه کرد که رواسی سرمربی تیم ملی با اشاره به توانایی وی تصریح کرد که اجازه خداحافظی به او نخواهد داد.

طلای شماره ۶ بر سینه فرزین

اما دیروز وزنه‌برداری باز به طلایی دیگر رسید. مجید فرزین وزنه بردار شایسته دسته ۵/۸۲ کیلو در حالی که با رقیبان سرسختی از مصر، هند و چین رقابت می‌کرد، موفق شد با حد نصاب۲۳۷ کیلو قهرمان شود. وزنه‌بردار چینی با ۲۲۸ کیلو دوم شد و شرکت‌کننده مصری با ۲۲۷ کیلو در رده سوم قرار گرفت. این در حالی بود که فرزین به رکورد پارالمپیک هم حمله کرد و با وجود مهار وزنه ۲۴۴ کیلویی از داوران دو چراغ قرمز گرفت تا تشویق تماشاگران خیلی زود فروکش کرده و این رکورد ثبت نشود. به این ترتیب کاروان ایران با کسب ششمین مدال طلای این رقابت‌ها به رده نهم جدول توزیع مدال‌ها صعود کرد. این در حالی است که در پکن کاروان ایرانی پنج طلا کسب کرده بود.

پرچمدار ایران، نقره گرفت

اما در ورزشگاه المپیک پارک لندن، محل برگزاری رقابت‌های دوومیدانی، عبدالرضا جوکار پرچمدار کاروان ورزش کشورمان در ماده پرتاب نیزه با پرتابی به میزان ۲۰ متر و ۷۲ سانتی متر به مدال نقره دست یافت. در این ماده شرکت‌کننده‌ای از جاماییکا با ۲۱ متر و ۸۴ سانتی متر طلا گرفت و پرتابگر مکزیکی برنز گرفت.جوکار پس از کسب این مدال در جمع خبرنگاران گفت: از مردم و مربیانم عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم طلا بگیرم،اما تمارض حریفم و قرار گرفتنش در یک کلاس پزشکی دیگر در عدم کسب طلای من تاثیر داشت. به هر ترتیب پارالمپیک میدان بزرگی است و خوشحالم که در پنجمین حضورم در این بازی‌ها همچون چهار دوره گذشته مدال گرفتم.وی ضمن این‌که مدالش را به شهدای هسته‌ای تقدیم کرد، افزود: من در پکن رکورد ۲۲ متر و ۸سانتی متری را به ثبت رسانده بودم، اگر امروز آن رکورد را تکرار می‌کردم، طلا مال من بود که متاسفانه نشد و نقره گرفتم.

ذوالفقارنسب: شانس مسلم قهرمانی هستیم

اما پس از برتری قاطع هشت بر یک تیم فوتبال هفت نفره ایران مقابل آرژانتین، بیژن ذوالفقارنسب، مدیر فنی این تیم به جام‌جم گفت: تیم ما فوق‌العاده پرقدرت است و همه دیدند که در دیدار با آرژانتین چگونه با نمایش تاکتیکی و تکنیکی زیبای خود حریف را مغلوب کردیم. واقعا باید به این جوانان شایسته و مربیان زحمتکش تیم دست مریزاد گفت که تیم را به این سطح از آمادگی رسانده‌اند.ذوالفقار نسب تیم‌های روسیه و اکراین را حریفان جدی تیم کشورمان در ادامه رقابت‌ها دانست و گفت: با وجود این دو حریف تراز اول، ما به کسب عنوان قهرمانی بسیار امیدوار هستیم.

بازگشت اولین گروه پارالمپیکی‌ها

نخستین گروه از ورزشکاران جانباز و معلول اعزامی به چهاردهمین دوره بازی‎های پارالمپیک، بامداد امروز به کشور باز گشتند. ورزشکاران تیم‏های تیراندازی، جودو، تنیس روی میز، تنیس با ویلچر و تعدادی از ملی‌پوشان دو و میدانی در این گروه حضور داشتند که ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد در میان استقبال جمعی از مسئولان ورزش کشور و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین به کشور باز گشتند.‌

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1638

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.