به دنبال اعلام وخامت حال ملک عبدالله بن عبدالعزیز و زیر تیغ جراحی رفتن وی، آل‌سعود ضمن اعلام آماده‌ باش در عربستان، تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در این کشور اتخاذ کرد. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از هفته نامه فلسطینی المنار، به دنبال اعلام خبر زیر تیغ جراحی ...

به دنبال اعلام وخامت حال ملک عبدالله بن عبدالعزیز و زیر تیغ جراحی رفتن وی، آل‌سعود ضمن اعلام آماده‌ باش در عربستان، تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در این کشور اتخاذ کرد.

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از هفته نامه فلسطینی المنار، به دنبال اعلام خبر زیر تیغ جراحی رفتن ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در یکی از بیمارستان‌های نیویورک، تدابیر امنیتی ویژه‌ای در این کشور اتخاذ شد.

منابع سعودی و آمریکایی در این باره گفتند که وضع جسمانی ملک عبد الله بسیار وخیم است و این موضوع خاندان سعودی را واداشته تا تدابیر امنیتی خاصی را در کشور اتخاذ و نیروهای نظامی و امنیتی عربستان را به حالت آماده باش درآورند.

بر اساس این گزارش، شاه سعودی در حالی تحت عمل جراحی قرار گرفته است که در یک سال گذشته دو ولیعهد خود، سلطان بن عبدالعزیز و نایف بن عبدالعزیز را که هر دو برادران ناتنی‌اش بودند، به فاصله هشت ماه از دست داد.

اما در واشنگتن محافل سیاسی و امنیتی این کشور از وضعیت عبدالله بن عبدالعزیز بسیار نگران هستند، چون به خوبی می‌دانند مرگ پادشاه عربستان به معنای تشدید جنگ قدرت بین شاهزادگان سعودی است که منتظر یک جرقه برای شعله‌ور شدن است.

سخنان یک مقام بلندپایه آمریکا در وزارت امور خارجه که درباره عمل جراحی شاه سعودی که گفت با اینکه عمل موفقیت‌آمیز بوده است اما وی در صورت بهبودی نیز نمی‌تواند،به امور کشور رسیدگی کند، به این نگرانی‌ها دامن زده است.

عبدالله بن عبدالعزیز شاه بیمار سعودی، ۸۸ سال دارد و تاکنون تحت چندین عمل جراحی قرار گرفته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1637

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.