بی بی سی: «اخضر ابراهیمی فرستاده جدید سازمان ملل متحد در امور سوریه در مجمع عمومی این سازمان، شمار کشته‌شدگان در سوریه را “تکان دهنده” و تخریب‌ها در این کشور را “فاجعه بار” خواند.»   پیارم به نقل از جام سیاسی؛ بی بی سی فارسی(BBC Persian) نوشت: «اخضر ابراهیمی فرستاده جدید سازمان ملل متحد در ...
بی بی سی: «اخضر ابراهیمی فرستاده جدید سازمان ملل متحد در امور سوریه در مجمع عمومی این سازمان، شمار کشته‌شدگان در سوریه را “تکان دهنده” و تخریب‌ها در این کشور را “فاجعه بار” خواند.»

 

پیارم به نقل از جام سیاسی؛ بی بی سی فارسی(BBC Persian) نوشت: «اخضر ابراهیمی فرستاده جدید سازمان ملل متحد در امور سوریه در مجمع عمومی این سازمان، شمار کشته‌شدگان در سوریه را “تکان دهنده” و تخریب‌ها در این کشور را “فاجعه بار” خواند. از زمانی که آقای ابراهیمی مسئولیت فرستادگی ویژه سازمان ملل متحد در حل بحران سوریه را بر عهده گرفته است، این نخستین سخنان رسمی وی در مجمع عمومی این سازمان است. آقای ابراهیمی در سخنان خود خواست که همه برای حل بحران در سوریه با یکدیگر متحد شوند. او گفت در طی چند روز آینده به سوریه سفر خواهد کرد و به کمک سازمان ملل متحد در برداشتن قدم‌های بعدی احتیاج خواهد داشت.»

 

این سایت ادامه داد: «همزمان، سفیر دولت سوریه در سازمان ملل متحد از آمادگی کشورش برای همکاری با آقای ابراهیمی خبر داد. آقای ابراهیمی در سخنان کوتاه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت وضعیت در سوریه “رو به بدتر شدن” است و مردم در این کشور “رنج زیادی را متحمل شده اند”. وی در ادامه سخنانش گفت: “آینده سوریه تنها به دست مردم این کشور ساخته خواهد شد”. همزمان فرستاده ویژه سازمان ملل، بر حمایت جامعه بین المللی در حل بحران سوریه تاکید کرد و نیاز به آنرا “فوری” دانست. وی در ادامه گفت راه حل تنها زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که همه با هم کمک کنند.»

 

بی بی سی افزود: «طرح صلح کوفی عنان، فرستاده پیشین سازمان ملل برای حل بحران در سوریه به نتیجه نرسید و در نهایت وی از سمت خود استعفا داد. بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، ماموریت آقای ابراهیمی را “بسیار دشوار، اما قابل انجام” خواند. آقای بان در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت وضعیت در سوریه “به سوی خشونت بیشتر” پیش می رود. او استفاده بیشتر از اسلحه را “بسیار خطرناک و تاثرآور” دانست. قرار است اخضر ابراهیمی در سفر خود به سوریه برای اولین بار با بشار اسد دیدار و گفتگو کند. آقای ابراهیمی روز دوشنبه (۱۳ شهریور) به بی‌بی‌سی گفت که ماموریت برقراری صلح در سوریه ماموریتی “تقریبا ناممکن” است.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1628

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.