سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری  نفت (شانا )با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران عنوان کرد: وزارت نفت از فرصت به دست آمده در اجلاس نم به خوبی استفاده کرد. حسین امیری خامکانی به تعداد و ترکیب اعضای جنبش ...

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری  نفت (شانا )با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران عنوان کرد: وزارت نفت از فرصت به دست آمده در اجلاس نم به خوبی استفاده کرد.

حسین امیری خامکانی به تعداد و ترکیب اعضای جنبش غیرمتعهدها اشاره کرد و گفت: در میان اعضای جنبش غیرمتعهد، کشورهای عضو اوپک و پیرامون جغرافیایی ایران و برخی دیگر از کشورها بودند که مقام های نفتی ایران با تعدادی از آنان گفت و گو کردند. این عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: با پایان یافتن تعطیلات مجلس و آغاز نشست های کمیسیون انرژی، بیشتر در جریان نتایج گفت و گو ها قرار خواهیم گرفت. پیش تر عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدارهای مهندس رستم قاسمی، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه نشست وزیران خارجه درباره اهمیت نشست «نم» در حوزه بازار انرژی گفت: تشکیل چنین اجلاسی در تهران امتیازی بسیار بزرگ برای کشور و امتیاز منفی برای کشورهای غربی است. وی تصریح کرد: بسیاری از کشورهای حاضر در اجلاس غیرمتعهدها خریداران نفتی هستند که برقراری ارتباطات اقتصادی با این کشورها فرصت مناسبی برای کشور پدید می‌آورد. مهندس رستم قاسمی، بعدازظهر روز (جمعه دهم شهریور) درباره نتایج دیدارها و توافقنامه با همتایان خود در اجلاس غیرمتعهدها گفت: این اجلاس، ظرفیت بسیار خوبی برای کشورمان بود؛ به خصوص به علت شمار زیاد شرکت کننده ها و تنوع آنها. وزیر نفت با بیان این که بخشی از طرف های مذاکره، کشورهای همسایه هستند، افزود: برای مثال با پاکستان درباره انتقال گاز ایران به پاکستان و نهایی شدن خط لوله انتقال، همچنین با عراق مذاکره کردیم که امیدواریم تا سال آینده خط انتقال گاز را به عراق وصل کنیم. قاسمی همچنین از همکاری نفتی با کشورهای ترکیه، ترکمنستان، ارمنستان و کشورهای آفریقایی خبرداد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1617

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.