بیانیه دفتر دکتر ولایتی در پاسخ به خبر بی‌بی‌سی دفتر دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پاسخ به مطلب منتشر شده در شبکه «بی‌بی‌سی» به نقل از «مارتین نسیرکی»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، بیانیه‌ای صادر کرد.به گزارش فارس، در بیانیه دفتر دکتر علی اکبر ولایتی که در اختیار این ...

بیانیه دفتر دکتر ولایتی در پاسخ به خبر بی‌بی‌سی

دفتر دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پاسخ به مطلب منتشر شده در شبکه «بی‌بی‌سی» به نقل از «مارتین نسیرکی»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، بیانیه‌ای صادر کرد.به گزارش فارس، در بیانیه دفتر دکتر علی اکبر ولایتی که در اختیار این خبرگزاری قرار داده شده، آمده است:

آنچه جناب آقای دکتر ولایتی از سخنان بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در جلسه‌ی دیدار وی با رهبر معظم انقلاب نقل کرده است، برگرفته از سخنان شخص آقای بان کی مون می‌باشد و طبیعتاً اسناد صوتی و تصویری این جلسه که با حضور خبرنگاران برگزار شد، موجود است. در آن جلسه دبیرکل سازمان ملل از حضرت آیت الله خامنه‌ای چنین یاد کرد:

«As a supreme leader and also religious leader of not only Iran, but also this region, you can play crucially important role.»

«به عنوان رهبر معظم و همچنین رهبر مذهبیِ نه تنها ایران بلکه این منطقه، شما می‌توانید نقش بسیار مهمی ایفا نمائید.»

در جای دیگر نیز دبیرکل اینگونه اظهار داشت:

«You have an important role to play; you have been playing in the situation in Lebanon, Iraq. I know you are very much concerned for situation in Bahrain.

These are all the areas that Iran has been playing and will continue to play an important role.

I like to focus on one area today, on Syria. One of my main purposes of coming to meet you is to ask you to exercise maximum influence in resolving this crisis in Syria.

I think in this region, only Iran can play this crucially important role…… »

«ایران دارای نقش مهمی است و شما این نقش را در ارتباط با وضعیت لبنان و عراق ایفا کرده‌اید و من معتقد هستم که شما بسیار نگران اوضاع بحرین می‌باشید.اینها موضوعاتی هستند که ایران تاکنون نقش مهمی ایفا نموده و در آینده نیز این نقش را ادامه خواهد داد.من مایلم امروز راجع به یک موضوع تأکید نمایم و آن موضوع سوریه است. یکی از اهداف ملاقات بنده با جنابعالی درخواست از شما برای بکارگیری حداکثر نفوذ خود جهت حل و فصل بحران در سوریه می‌باشد.من عقیده دارم که در این منطقه تنها ایران می‌تواند چنین نقش بسیار مهمی را ایفا نماید…….»

البته مناسب بود که مسئولان سازمان ملل متحد به اندرز رهبر معظم انقلاب مبنی بر شنیده نشدن سخن آمریکا از زبان آنان توجه نموده و چنین بیان آشکاری از دبیرکل را مورد انکار قرار نمی‌دادند.

***

دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل پس از برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، در گفت‌وگو یی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دبیرکل سازمان ملل گفت: دبیرکل سازمان ملل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را رهبر جهان اسلام خواند.

در همین حال رسانه دولتی انگلیس (بی‌بی‌سی) که چندان از برگزاری اجلاس نم در تهران خشنود به نظر نمی‌رسید و سیاست سانسور و به حاشیه کشاندن نشست تهران را در پیش گرفته بود، این بار روز یکشنبه پس از مصاحبه دکتر ولایتی با فارس درصدد تشکیک در حرف وی برآمد. رسانه‌های غربی وقتی نتوانستند مستقیما نشست تهران را زیر سوال ببرند با استفاده از حربه‌های رسانه‌‌ای سعی دارند تا اهمیت و فایده اجلاس نم و ریاست ایران بر این جنبش را کمتر نشان دهند، چرا که قرار گرفتن ایران در جایگاه فعلی‌اش، آن هم همزمان با کمپین سیاسی و اقتصادی غرب علیه ایران یک پیروزی دیپلماتیک تهران علیه طرح انزوای ایران است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1612

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.