صفار هرندی در جمع دانشجویان طرح ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین به تشریح آرایش سیاسی انتخابات سال ۹۲ پرداخت. به گزارش پیارم به نقل از فارس، محمد حسین صفار هرندی عصردیروزدر جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت بسیج دانشجویی استان قزوین، در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با تمجید از عملکرد ناحیه ...
صفار هرندی در جمع دانشجویان طرح ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین به تشریح آرایش سیاسی انتخابات سال ۹۲ پرداخت.

به گزارش پیارم به نقل از فارس، محمد حسین صفار هرندی عصردیروزدر جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت بسیج دانشجویی استان قزوین، در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با تمجید از عملکرد ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین در برگزاری طرح ولایت اظهار کرد: طرح ولایت پس از گذشت دو دهه از آغازش توانسته است اثرگذاری خود را در حد مطلوبی بروز دهد.

وی عنوان کرد: این طرح پا نمی‌گرفت مگر با اهتمام بسیج دانشجویی که شرایط لازم را برای اجرای این طرح فراهم کرده و باید برای اجرای منظم و بی‌نقص طرح ولایت در قزوین به بسیج دانشجویی این استان تبریک گفت.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پیرامون جریان شناسی انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ یادآور شد: انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ متفاوت‌‌تر از انتخابات‌های گذشته است که یکی از علل این تمایز همزمانی انتخابات شخص محوری با انتخابات گروه محور است.

صفار هرندی با اشاره به انتخابات‌های گذشته خاطرنشان کرد: با تجربه‌ای که از انتخابات‌های گذشته و سال ۸۸ به دست آمده باید انتخابات آینده را به نحو مطلوبی مدیریت کرد که در این راستا جریان شناسی نوع رقابت‌های انتخاباتی نیز دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: با بازخوانی انتخابات‌های دهه ۶۰ درمی‌یابیم که پس از اولین دوره انتخابات که بنی صدر رئیس جمهور شد تا اولین دوره انتخابات پس از رحلت امام برگزیدگان ملت در عرصه ریاست جمهوری، نماینده وفاق عمومی مردم و گروه‌های سیاسی برای تصدی این کرسی مهم بودند که در این فضا بسیاری از نامزدها با فداکاری که از خود نشان می‌دادند علیرغم حضور در انتخابات مردم را به سوی رقیبان مقابل خود ارجاع می‌دادند.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه اضافه کرد: در میانه دهه ۶۰ نیز جمعی از نیروهای تندرو متاثر از جریان‌های خارج دانشگاه سعی در برهم زدن این فضا داشتند که امام خمینی (ره) به خوبی این عرصه را مدیریت کرد.صفار هرندی تصریح کرد:‌ این وفاق جمعی در دوره اول ریاست جمهوری آقای هاشمی رخ داد و در دوره ریاست جمهوری ایشان اولین رقابت انتخاباتی را در سال ۷۲ تجربه کردیم و در سال ۷۶ اوج رقابت بین دو جریان مشاهده شد که با این ابعاد تا به حال تجربه نشده و قابل لمس نبود به طوری که انتخابات وارد فضای دو قطبی شد.

وی تشریح کرد: از سال ۷۶ تاکنون انتخابات ویژگی تازه‌ای پیدا کرد که از آن جمله می‌توان به قطبی شدن جامعه در ایام انتخابات، تبلیغ جدید انتخاباتی و حرکت جامعه به سوی افراد اشاره کرد.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه عنوان کرد: دو جریان چپ و راست که عمدتا در انتخابات مجلس ظهور و بروز داشتند در انتخابات ریاست جمهوری نیز مشاهده شدند.

صفار هرندی بیان کرد: متاسفانه برخی از عملکردها و تورم ۴۹ درصدی موجب شد تا مردم منتظر تغییر در ساختار دولت باشند.

وی اذعان کرد: خیزش و رای بالا در سال ۷۶ نیز نشان از همین امر داشت ولی خود آقای هاشمی اعلام کرد که من پرورده مکتب هاشمی هستم ولی عدم همسویی وی در تبلیغات انتخاباتی با هاشمی موجب شد تا رای کثیری از مردم را به دست آورد.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه با اشاره به حضور جریان رسانه‌ای خارج از انقلاب به صورت آشکار و نهان در عرصه انتخابات پس از سال ۷۲ عنوان کرد: نکته برجسته دیگر در این انتخابات‌ها محوریت اشخاص در انتخابات بود، نه گروه‌ها و خاتمی با وجود اینکه اصلاح طلبان دچار آشفتگی بودند در دور دوم نیز توانست رای بیشتری از دوره اول کسب کند.

صفار اذعان کرد: این پریشانی درونی اصلاح طلبان در انتخابات دور دوم شورای شهر نیز بروز کرد به طوری که گروهی کوچک از اصولگرایان به نام آبادگران، گروه‌های بنام اصلاح طلبان را شکست داده و هر ۱۵ کرسی شورای شهر را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس نیز گروه‌های مختلف که دیگر اصولگرایان نامیده می‌شدند پرونده اصلاح طلبان را بستند به طوری که همه گروه‌های اصلاح طلب با ناامیدی و پریشانی وارد انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ شدند.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه اضافه کرد: در انتخابات ۸۴ با توجه به اینکه هاشمی و احمدی نژاد وارد دور دوم انتخابات شدند، انتخابات دو قطبی شده و هنر مردم کف جامعه و حزب‌اللهی‌ها به دیگران بقبولانند که هاشمی امتداد همان مسیر سازندگی و اصلاحات است که برای ایجاد طرح جدید باید به سوی احمدی نژاد روی آورد.

صفار هرندی با تاکید بر نقش نیروهای مذهبی و مردم جامعه در پیروزی احمدی نژاد در انتخابات سال ۸۴ خاطرنشان کرد: نگاه جدید که به مبارزه با اشرافی گری و تبعیض شده بود، همان شعارهای مقام معظم رهبری بود که تبدیل به آئین شده و مکتب ولایت را ایجاد کرد و جریان برآمده از این مکتب نیز به انتخاب احمدی نژاد ختم شد که بازگشت به انقلاب از اصول این جریان بوده و ربطی به شخص نداشت و به نوعی رای به احمدی نژاد رای به آرمان‌های انقلاب بود.

وی ابراز کرد: هر گاه جریانی افراد متعدد را در انتخابات شرکت داده شکست خورده است و مقداری از ظرفیت‌هایش را از دست داده که از نمونه‌های این مهم در انتخابات ۸۴ برای اصلاح طلبان پیش آمد.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه با اشاره به حضور اصلاح طلبان و نحوه و کیفیت آنها برای شرکت در این انتخابات تشریح کرد: برخی که ضد انقلابی خود را ثابت کردند به تحریم انتخابات می‌پردازند، عده‌ای بی آنکه شهامت به صراحت اعلام کردن اشتباه خود را داشته باشند، خواستار بازگشت به جمع نظام و مردم را دارند و در این میان عده‌ای از اصلاح طلبان هستند که همچنان برای مردم و مقام معظم رهبری قابل احترامند و از این جمله می‌توان به عده‌ای اشاره کرد که توسط معظم له در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی سمت گرفته و مشغول فعالیت هستند.

صفار هرندی تصریح کرد:‌پیش از اینکه بگوییم چه کسی را برای انتخابات آتی انتخاب کنیم باید بگوییم که به دنبال چه هستیم و راجع به آرمان‌ها، برنامه‌ها و راهبردهای اداره کشور بیندیشیم و بدانیم که از اصولگرایی چه می‌خواهیم.

وی با اشاره دوباره به همزمانی انتخابات شخص محور و انتخابات گروه محور در سال ۹۲ این ادغام را موجب پیچیدگی‌های خاصی در عرصه انتخابات دانست و با تاکید بر اثرگذاری این دو عامل در یکدیگر اذعان کرد: هم اکنون زمان مطرح کردن چهره‌های انتخاباتی نیست زیرا مقام معظم رهبری در دوره گذشته انتخابات فرمودند نباید به تبلیغات زود هنگام انتخاباتی بر محوریت اشخاص دامن زد زیرا این امر به دامن زدن هیجانات کمک می‌کند.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه همچنین یادآور شد: هیچ کدام از اشخاصی که به عنوان کاندیدا مطرح می‌شوند محصول تکاپوی جمعی نیروهای اصولگرا نیستند.

صفار هرندی با اشاره به محبوبیت مقام معظم رهبری و مقبولیت نظام که از نگاه غرب عوامل استحکام نظام جمهوری اسلامی هستند،‌عنوان کرد: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در اوج تحریم‌ها و همچنین حضور ده‌ها کشور از سراسر جهان در اجلاس عدم تعهد تهران نشانه قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند که نقشه‌های غرب را برای شکست این نظام نقش بر آب کرده است.

در ادامه این نشست دانشجویان سؤالات خود را به صورت مکتوب با صفار هرندی در میان گذاشته و وی به سؤالات آنها در خصوص کیفیت حضور اصلاح طلبان و اصولگرایان در انتخابات آتی، نحوه آرایش اصلاح طلبان در انتخابات، اقدامات دولت نهم و دهم و چگونگی مدیریت نظام در مقابله با تحریم‌ها توسط مسئولان پاسخ داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1605

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.