پیارم به نقل از پایگاه بصیرت:یک عضو حزب اعتماد ملی می گوید اصلاح طلبان احتمالا از نامزدی قالیباف یا ناطق نوری در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می کنند. محمدجواد حق شناس (مدیر مسئول روزنامه توقیف شده اعتماد ملی) به آریا گفته است: آقای قالیباف در ۷ سال گذشته عملا با حمایت چهره های اصلاح طلب ...

پیارم به نقل از پایگاه بصیرت:یک عضو حزب اعتماد ملی می گوید اصلاح طلبان احتمالا از نامزدی قالیباف یا ناطق نوری در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می کنند.



محمدجواد حق شناس (مدیر مسئول روزنامه توقیف شده اعتماد ملی) به آریا گفته است: آقای قالیباف در ۷ سال گذشته عملا با حمایت چهره های اصلاح طلب شورای شهر توانست به عنوان شهردار تهران انتخاب شود.این در حالی است که تنها دو عضو از ۱۵عضو شورای شهر تهران (نجفی و ابتکار) اصلاح طلب هستند.وی همچنین گفته است: حمایت اصلاح طلبان از یک کاندیدای اصولگرا غیرمنطقی است. البته اگر چنانچه در انتخابات آینده یک چهره شاخص اصلاح طلب نتواند وارد عرصه رقابت شود و از سوی دیگر از آنجا که جریان اصلاح طلبی به دنبال تحریم انتخابات نیست علی القاعده اعلام تحریم نمی کند بنابراین طبیعی است آن بخشی از بدنه اصلاح طلب که می خواهد در انتخابات شرکت کند از بهترین گزینه که مدافع حقوق و منافع ملی باشد در آن مقطع تاریخی حمایت کند.

تفاوت های ناطق و قالیباف

عضو شورای مرکزی اعتماد ملی درباره گرایش اصلاح طلبان به قالیباف و ناطق نوری گفت: این دو گزینه با یکدیگر تفاوت های جدی دارند. ناطق نوری از چهره های شاخصی است که بعد از انقلاب در سه دهه گذشته حضور جدی در عرصه سیاسی داشته است. به طوری که در یک مقطع یعنی انتخابات ۲خرداد ۷۶ چهره شاخص جریان اصولگرا در مقابل جریان اصلاح طلب بود، در آن زمان شاهد عملکرد و رفتار قابل دفاع و دموکراتیکی از سوی ناطق نوری بودیم و در حالی که وی ریاست مجلس را برعهده داشت و رقیب شکست خورده اصلاح طلب محسوب می شد اما رفتار هوشمندانه و متناسب با منافع ملی از خویش نشان داد و دیدیم حتی پیروزی آقای خاتمی را هم تبریک گفت.

وی ادامه داد: ناطق نوری از معدود چهره های اصولگراست که در ۷ سال گذشته مواضع شفاف و صریحی نسبت به عملکرد دولت داشته و حتی در سال های گذشته به دلیل این مواضع هزینه هایی هم پرداخت کرده است مثل برخوردهایی که اخیرا در مشهد با وی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برخوردهایی که با ناطق نوری صورت می گیرد نشان دهنده استقلال نظر وی و رای ایشان است. به عقیده من این استقلال رای قابل احترام است.

حق شناس تاکید کرد: «بنده معتقدم نگاه و عملکرد قالیباف و ناطق نوری با یکدیگر متفاوت است؛ عمدتا دو نیرو اطراف قالیباف حضور دارند یکی نیروهای نظامی هستند که با ایشان همکار بوده اند و یا نیروهایی از استان خراسان هستند که همشهری و هم استانی قالیباف محسوب می شوند بنابراین در حال حاضر نمی توان بیش از این قضاوت کرد و باید منتظر فضای پیش رو در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باشیم.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1604

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.