پیارم به نقل از پایگاه بصیرت:یکی از مجلات وابسته به جریان شبه روشنفکری به تجلیل از وابستگان دربار پهلوی و معاندین انقلاب اسلامی پرداخته است. فصلنامه «نقد و بررسی کتاب تهران» در آخرین شماره خود و در حاشیه معرفی یک کتاب از علی اصغر امیرانی(روزنامه نگار جاسوس وابسته به دربار پهلوی) تمجید کرده است و ...

پیارم به نقل از پایگاه بصیرت:یکی از مجلات وابسته به جریان شبه روشنفکری به تجلیل از وابستگان دربار پهلوی و معاندین انقلاب اسلامی پرداخته است.

فصلنامه «نقد و بررسی کتاب تهران» در آخرین شماره خود و در حاشیه معرفی یک کتاب از علی اصغر امیرانی(روزنامه نگار جاسوس وابسته به دربار پهلوی) تمجید کرده است و در معرفی این جاسوس نشان دار انگلیسی آورده است: «بزرگترین عشق زندگی اش از آغاز، انتشار یک مجله خواندنی و بعد نوشتن مقاله های انتقادی بود. جز اینها هیچ جاه طلبی نداشت. او هیچگاه شغل دولتی قبول نکرد.»

در معرفی این عنصر وابسته اشاره ای به ارتباط او با میس لمبپتون جاسوس معروف انگلیسی و سفارتخانه های غربی پس از کودتای ۲۸ مرداد نشده است. ارتباط او با سفارتخانه آمریکا چنان بود که در اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی از او به عنوان رابطین خوب آمریکا یاد شده است. همچنین «میس آن لمبپتون» جاسوس انگلیسی در خاطرات خود علی اصغر امیرانی را به عنوان منبع اطلاعاتی و خبرچین معرفی می کند که برای انجام خدمات ویژه! دستمزد و مقرری ماهانه از سفارت انگلیس دریافت می کرده است.

علی اصغر امیرانی که مدیر مسئول مجله خواندنیها بود، با انتشار این مجله در دوره اعتصاب مطبوعات در سال ۵۷ قصد شکستن اعتصاب مطبوعات را داشت. وی حتی در هفتم بهمن ماه ۵۷ و در آستانه بازگشت حضرت امام خمینی(ره) که سقوط رژیم ستمشاهی اجتناب ناپذیر می نمود طی سرمقاله ای برای فرار محمدرضا پهلوی از ایران مرثیه سرایی می کند.

امیرانی پس از انقلاب نیز به دشمنی با جمهوری اسلامی پرداخت چنان که فعالیت های خائنانه او موجب بازداشت و محاکمه و اعدام وی شد. جالب این که مجله نقد و بررسی کتاب تهران در این باره نیز تلاش می کند با ایجاد خدشه در رأی دادسرای انقلاب اسلامی چهره موجهی از این جاسوس نشان دار ارائه کند. این مجله تا آنجا پیش می رود که حزب توده ایران و جریان چپ را عامل اعدام امیرانی معرفی می کند تا از او چهره ای ضد مذهبی و طرفدار مردم ترسیم کند.

مجله «نقد و بررسی کتاب تهران» به سردبیری «هرمز همایون پور» و توسط جمعی از فعالان «انتشارات فرزان روز» منتشر می شود و چهره هایی مانند داریوش آشوری (نویسنده صهیونیست) و… به صورت دائم با آن همکاری می کنند.

گفتنی است نقد و بررسی کتاب تهران با انتشار مقالاتی از مطبوعات خارجی به معرفی و ترویج کتاب های «کاندولیزا رایس» و «بیل کلینتون» پرداخته است. این سیاستمداران آمریکایی در کتابهایشان تلاش می کنند چهره غیرقابل شکستی از آمریکا ترسیم نمایند و سرپوشی بر سیاست های غلط کاخ سفید در زمان حکمرانی شان بگذارند.

«هرمز همایون پور» صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله نقد و بررسی کتاب تهران مدیر انتشاراتی «کتاب روشن» و از کارمندان برجسته انتشارات فرانکلین وابسته به سفارت آمریکا در سالهای ستمشاهی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1603

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.