* یکی از اعضای جمعیت الوفاق بحرین گفت: از زمان آغاز انقلاب مردمی این کشور تاکنون ۸۴ کودک در معرض بازداشت و محاکمه رژیم آل‌خلیفه قرار گرفته‌اند و ۸۶ کودک نیز به دست نیروهای نظامی و امنیتی رژیم آل‌خلیفه زخمی شده‌اند. وی تأکید کرد که وضعیت این کودکان در زندان‌های رژیم آل‌خلیفه بسیار وخیم است ...

* یکی از اعضای جمعیت الوفاق بحرین گفت: از زمان آغاز انقلاب مردمی این کشور تاکنون ۸۴ کودک در معرض بازداشت و محاکمه رژیم آل‌خلیفه قرار گرفته‌اند و ۸۶ کودک نیز به دست نیروهای نظامی و امنیتی رژیم آل‌خلیفه زخمی شده‌اند. وی تأکید کرد که وضعیت این کودکان در زندان‌های رژیم آل‌خلیفه بسیار وخیم است و بیشتر آن‌ها در وضعیت جسمی و روحی بدی به‌‌سر می‌برند و با اینکه تمام آن‌ها زیر ۱۸ سال هستند، با این حال به‌سان افراد بزرگسال و بدون حضور وکیل در دادگاه محاکمه می‌شوند.

* در ملاقات مایک راجرز، رئیس کمیته امور امنیتی در کنگره آمریکا، با نتانیاهو، وی به‌شدت از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا و کاخ سفید انتقاد کرد و گفت: اوباما به اندازه کافی با پرونده هسته‌ای ایران تعامل نمی‌کند. نتانیاهو همچنین اظهار داشت: باراک اوباما به‌جای آنکه به ایران فشار بیاورد، به اسرائیل فشار وارد می‌کند که مانع از حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران شود. سفیر آمریکا در تل‌آویو به اظهارات نتانیاهو واکنش نشان داد و به او گفت که ادب را رعایت کند و حد خود را نگه دارد.

*جلسات مختلف نظریه‌پردازان ‌جریان اصلاحات برای تدوین راهبرد این جریان و نیز هدف‌گذاری برای عملیات روانی شدت گرفته است. در این جلسات که افرادی همچون «سعید حجاریان»، «عباس عبدی»، «علیرضا علوی‌تبار» و «جلایی‌پور» و… حضور دارند، موضوعات مختلفی در رابطه با راهبرد جریان اصلاحات بحث و بررسی می‌شود. ایجاد تردید و نزاع میان اصول‌گرایان، ساده‌سازی فتنه ۸۸، طرح و بیان تفاوت میان اصلاحات و جریان اصلاح‌طلبی، گره‌زدن عملکرد دولت به حاکمیت و… مواردی هستند که مورد بررسی قرار گرفته و پاره‌ای از مصوبات این جلسه نیز در سایت‌های مختلف انتشار می‌یابد.

*پایگاه اینترنتی «راواستوری» نوشت: سه نظامی آمریکایی که ظاهراً درون ارتش آمریکا، یک گروه شبه‌نظامی به وجود آورده بودند که برای سرنگونی دولت آمریکا و ترور «باراک اوباما» طرح‌ریزی کنند، پس از آنکه به اتهام قتل به دادگاه احضار شدند، با حکم اعدام روبه‌رو شدند.

مقام مصری، پیشنهاد امام خامنه ای مرا شگفت زده کرد

به گزارش پاگاه بصیرت:عضو شورای امور خارجه مصر با بیان اینکه «من از طرح امروز امام خامنه ای درخصوص برگزاری رفراندوم در فلسطین شگفت زده شدم»، نسبت به سران عربی و اسلامی که چطور در گذشته به این پیشنهاد نرسیده و یا آن را مطرح نکرده بودند، انتقاد کرد.«یسری ابوشادی» عضو مرکزی شورای امور خارجه مصر در ادامه با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در آغاز اجلاس شانزدهم اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که ساختار سازمان ملل و شورای امنیت ناعادلانه است و چگونه پنج کشور برای بیش از ۱۹۱ کشور دیگر تصمیم سازی می کنند که این خود نکته مهمی است. عضو ارشد بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به دیدار خود با فرزندان شهدای هسته ای کشورمان اذعان داشت: زمانی که پدرم در سال ۱۹۴۸ترور شد، من بسیار کوچک بودم و وقتی که این کودکان را در تهران دیدم حس آنها را به خوبی درک کردم و می دانم که چه دردی را تحمل می کنند.

سیل زدگان جمهوری آذربایجان به فریادمان برسید

در پی تبلیغات گسترده مقامات و رسانه های باکو درخصوص کمک به زلزله زدگان در استان آذربایجان شرقی، یک سایت اینترنتی جمهوری آذربایجان در اقدامی قابل تأمل از آذری های ایران برای کمک رساندن به سیل زدگان در جنوب جمهوری آذربایجان استمداد طلبید.بر اساس این گزارش؛ سایت «صدای میرزا خزر» (میرزا خزرین سسی) به کنایه نوشته است: «کجایی تبریز، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به فریادمان برسید که دو سال است به زیان دیدگان از سیلاب های رودخانه های کورا و ارس کمکی نمی رسد.» سایت اینترنتی میرزاخزر افزوده است: «ای آذربایجان شرقی مبادا نق بزنی ای تبریز راحت باش. به این طرف غبطه نخور. در این طرف پول های آوارگان تصاحب می شود. در این طرف قربانیان زلزله را بدون یاری و در چادرهایی که پشت ندارند، رها کرده فرار می کنند. ۰۶۴ میلیون منات بودجه دولتی اختصاص داده شده برای کمک به زیان دیدگان از سیلاب های رودخانه های کورا و ارس را نوش جان کرده و رویش هم آب نوشیده اند.

شیعیان مصر حقوق خود را خواستار شدند

رئیس جریان شیعه مصر خواستار به رسمیت شناختن مذهب تشیع، ساختن حسینیه و حضور شیعیان در مناصب دولتی شد.«محمد غنیم» با اشاره به فتوای شیخ «محمود شلتوت»، رئیس اسبق دانشگاه الازهر مصر مبنی بر جواز عمل و التزام به مذهب شیعه جعفری دوازده امامی، از رئیس جمهوری این کشور و شیخ «احمد الطیب»، رئیس کنونی دانشگاه الازهر خواست که مذهب تشیع را به عنوان مذهبی که عمل و التزام به آن در مصر مجاز باشد، به رسمیت شناخته و اجازه دهند که شیعیان این کشور حسینیه بسازند. رئیس جریان شیعه مصر همچنین بر ضرورت حضور نمایندگان شیعیان این کشور در دو بخش پارلمان مصر یعنی «مجلس الشعب» و «مجلس الشوری» تأکید کرد و از رئیس جمهوری این کشور خواست که اصل شهروندی را در حق شیعیان مصر اعمال کرده، هجمه های مخالفان و معاندان علیه آنها را متوقف کند، اجازه ندهد با شیعیان همچون افراد مطرود و رانده شده برخورد شود و همانند قبطی های مسیحی ارتودکس مصر نمایندگانی از میان شیعیان این کشور در شوراها و پارلمان تعیین کند، چراکه شیعیان مصر پس از سنی ها و مسیحیان ارتودکس سومین اقلیت مذهبی در این کشور هستند.

هدایای فرانسوی به شوالیه های ضدفرهنگ

نشان لژیون دونور یا «نشان هنر و ادب» از سال ۷۵۹۱ برای قدردانی و فعالیت هنرمندان که در زمینه هنر و ادبیات اعطا می شود، در سال های اخیر همواره به برخی از هنرمندان ضد ایرانی تقدیم شده است.سفیر فرانسه که این جایزه را به لیلا حاتمی داده است، در مورد علت دادن این نشان به برخی هنرمندان گفته است که این نشان به دلیل خلاقیت هنری یا ادبی و یا برای مشارکت در تلألوی هنر و ادب، در فرانسه و در جهان به هنرمندان اعطا می شوداین هدیه در گذشته به عباس کیارستمی نیز اهدا شده است، وی در مصاحبه با خبرنگار ایتالیایی که از او پرسیده بود آیا مذهبی است؟ گفته بود: بله به شیوه خودم، اما هم گوشت خوک می خورم هم شراب. فرد دیگری که این نشان را گرفته محسن مخملباف است؛ کسی که برای دشمنان سنگ تمام گذاشت و در اوایل انقلاب عضو گروه مجاهدین خلق بود که در سال ۸۸ چهره منافق خود را آشکار کرد. افرادی که این نشان را می گیرند، در اصل نقش همان شوالیه ها را دارند البته در قلع وقمع کردن فرهنگ اسلامی ایرانی مردمان این سرزمین.

روحانیون ضددین در خدمت صدای آمریکا

رسانه مغرض صدای آمریکا در تازه ترین فعالیت ضدایرانی خود، تعدادی روحانی نما استخدام کرده است. صدای آمریکا که در رویکرد جدید خود برای تأثیرگذاری بر جامعه ایران ترجیح داده از برخی روحانی نماهای معلوم الحال استفاده کند، در برنامه ای با عنوان افق، به بررسی بحث مهدویت پرداخته است .در بخشی از این برنامه، فردی که خود را حجت الاسلام والمسلمین محمد هدایتی معرفی می کرد در مقام تبیین رابطه مهدویت و نظام جمهوری اسلامی ایران برآمد و مدعی شد «هیچ رابطه و نسبت حقیقی میان این دو مفهوم یعنی مهدویت و جمهوری اسلامی وجود ندارد»

اسلام آمریکایی یعنی…

کدیور برای خوشایند آمریکا که اجازه تدریس و انتشار کتاب های او را می دهد، به یکی از احکام اسلامی حمله برد. وی در تازه ترین اظهار نظر خود برای کم رنگ کردن حکم شرعی حجاب، اصل این مسئله را در نگاه پیامبر اسلام انکار کرده است .کدیور در سلسله مطالبی با عنوان «تأملی بر مسئله حجاب» برخلاف استنادات تاریخی و فقهی مسئله حجاب مدعی شد مسئله پوشش زن، مستند قوی در سیره پیامبر]ص[ نداشته است.

دروغ بودن ادعاهای رژیم آل خلیفه

احزاب عضو گروه «ائتلاف برای جمهوری» در بحرین، سفر هیئت این کشور به ایران برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را دلیلی بر دروغ بودن ادعاهای رژیم آل خلیفه مبنی بر دخالت ایران در بحرین دانست. جنبش «حق»، جریان «الوفاء الاسلامی» و جنبش «احرار» بحرین در بیانیه ای تأکید کردند: گدایی ذلت بار رژیم آل خلیفه از جمهوری اسلامی ایران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک، دلیلی آشکار بر دروغ رژیم آل خلیفه مبنی بر توطئه ایران و قرار داشتن این کشور در پس پرده انقلاب مردمی ۴۱ فوریه ۱۱۰۲ است.

روزنامه ترکیه سی و چهار سال عقب است

روزنامه «تودیز زمان» چاپ ترکیه در اتهام پراکنی علیه جمهوری اسلامی و با هدف سرپوش گذاشتن بر سیاست های غلط دولتمردان این کشور در قبال سوریه، در اقدامی بسیار ناشیانه مدعی شد که سرویس های اطلاعاتی این کشور ۹ نفر از جمله یک ایرانی را در شرق این کشور دستگیر کرده اند که برای سازمان امنیت و اطلاعات ملی ایران موسوم به «ساواک» کار می کردند.این روزنامه ترک که ظاهراً خبر ندارد ۴۳ سال پیش «ساواک» سرویس اطلاعاتی رژیم پهلوی در ایران برچیده شده است، مدعی شد این افراد برای برافروختن آتش در مناطق کردنشین ترکیه برنامه ریزی کرده بودند.این روزنامه همچنین در ادعایی مضحک تر مدعی شد سرویس های اطلاعاتی ترکیه مکالمات تلفنی برخی مقامات «ساواک» ایران با این افراد را نیز ضبط کرده اند. سفارت ایران در ترکیه در بیانیه ای این خبر کذب را تکذیب کرد.

هوس بازی و بی غیرتی شیوخ عرب

برخی شیوخ عرب با سوءاستفاده از وضعیت پناهندگان سوری در کشورهای مختلف، دختران نوجوان سوری را به صورت رایگان به عقد خود در می آورند. رسانه های خبری این روزها از انتشار پدیده ای در نواحی مرزی سوریه با کشورهای همسایه خبر می دهند که به علت اوضاع بد آوارگان سوری ایجاد شده است، این پدیده شامل موج پیشنهادهای ازدواج ازسوی جوانان عرب در کشورهای همسایه است که از طریق سایت های اینترنتی و سایر راه های ارتباطی به اطلاع آوارگان سوری می رسد. آوارگان سوری به علت ترک کشور خود در وضعیت بدی در مرزها به سر می برند. گزارش دیگری از اردن نیز نشان می دهد که درخواست های سعودی ها نیز از طریق سفارت این کشور در اردن برای ازدواج با دختران نوجوان سوری مقیم اردن افزایش یافته است. «ینار محمد» فعال عراقی در این رابطه می گوید بعید نیست دختران سوری نیز سرنوشتی مانند زنان عراقی داشته باشند که در بین سال های ۵۰۰۲ تا ۹۰۰۲ با قیمت های بسیار پایین در کشورهای خلیج فارس خرید و فروش می شدند.

حمایت شاعر یونانی از مواضع رهبر انقلاب

یک شاعر یونانی گفت: سخنان رهبر انقلاب ایران در مراسم گشایش سران اجلاس غیرمتعهدها حقایق را در روند کارشکنی حل مسئله فلسطین آشکار ساخت. «یانیس ایفندیس» شاعر و نویسنده یونانی، ضمن مهم قلمداد کردن برگزاری اجلاس سران در تهران گفت: بیانات روز پنج شنبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشست سران، حقایق در روند کارشکنی ها در حل مسئله فلسطین، مظلومیت مردم فلسطین و ناکارآمدی سازمان ملل متحد در این راستا را آشکار کرد.

اظهار نظر بودیانو درخصوص نظریه اقتصاد مقاومتی

آقای بودیانو، معاون رئیس جمهور اندونزی، در دیدار با رهبر معظم انقلاب ضمن ابراز خرسندی از برگزاری بسیار خوب اجلاس غیرمتعهدها در تهران، ظرفیت های کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را برای نقش آفرینی بیشتر و تأثیرگذارتر در مسائل بین المللی مهم خواند. معاون رئیس جمهور اندونزی همچنین با اشاره به تخصص خود در زمینه اقتصاد، خطاب به رهبر انقلاب اسلامی افزود: من دیدگاه های جنابعالی را درخصوص اقتصاد مقاومتی مطالعه کرده ام و این دیدگاه ها بسیار جالب و جدید است.

مجری انتخابات تغییر نمی کند

سایت مشرق نوشت: بحث تغییر مجری انتخابات به هیچ وجه در دستور کار نهادهای نظارتی و حقوقی قرار ندارد و انتخابات یازدهم ریاست جمهوری به روال گذشته صورت خواهد پذیرفت.

توافق اسد با کردها

بر اساس توافق انجام شده میان بشار اسد و کردهای سوریه، تأمین امنیت چهار استان این کشور را کردها برعهده گرفته اند تا ارتش بتواند نیروهای خود را در بخش های دیگر متمرکز کند.

دام قطری ها برای خلبانان و مهندسان ایرانی

شرکت های نفت و گاز قطری که قبلاً نیروهای خود را از هند تأمین می کردند، در هفته های اخیر تبلیغات گسترده ای را برای جذب ایرانیان به کار گرفته اند. قطری ها پیش از این نیز تلاش بسیاری برای جذب خلبانان باتجربه ایرانی از خود نشان داده بودند.

تبلیغ ایران هراسی آمریکا را پولدار می کند

کنگره آمریکا در گزارشی به افزایش چند برابری فروش سلاح ها و تجهیزات آمریکایی نسبت به سال گذشته اعتراف کرد.

در این گزارش آمده است: در سال۲۰۱۱فروش اسلحه به کشورهای دیگر۶۶ میلیارد بود، در حالی که در سال۲۰۱۲این میزان به ۸۸ میلیارد دلار رسیده است. کنگره آمریکا در ادامه، این افزایش فروش تجهیزات نظامی را ترس کشورهای منطقه خاورمیانه از ایران دانسته و گفته است که بیشترین خرید تجهیزات نظامی از سوی عربستان سعودی و امارات صورت گرفته است. لازم به توضیح است که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که هیچ گاه قصد تجاوز به کشوری را نداشته و ندارد و تمامی برنامه های نظامی ایران بر مبنای دفاعی شکل گرفته است.

به دلیل اینکه حاضر نشدم علیه ایران بنویسم، اخراج شدم

بانوی تازه مسلمان شده بلاروسی با اشاره به تخصص خود در زمینه های نمایش، سینما، کارگردانی نمایش و هنرپیشگی گفت: پس از اینکه مسلمان شدم کار هنرپیشگی را کنار گذاشتم و به نوشتن فیلم نامه و نمایش نامه برای کودکان مشغول شدم.«آنا شوت» به علاقه خود به کشور ایران اشاره کرد و گفت: در مجله ای با یکی از شیخ های مسلمان آذربایجانی کار می کردم ولی به دلیل اینکه حاضر نشدم در این مجله مطلبی علیه کشور ایران بنویسم، اخراج شدم.وی تصریح کرد: به دلیل وجود افرادی که در کشور روسیه با دین اسلام و کشور ایران مشکل دارند نمی توانم به صورت روشن از دین اسلام در مجله ای که کار می کنم سخن به میان آورم.

عضو جنبش منطقه ای امید اذعان کرد: با توجه به اینکه برای کودکان قلم به دست می گیرم تلاش می کنم با استفاده از مفاهیم اسلامی و بیان احادیث به صورت غیر مستقیم دین اسلام را تبلیغ کنم.شوت به بیان چگونگی مسلمان شدنش پرداخت و افزود: در زمان دانشگاه با دیدگاه های اسلام آشنا شدم و به این موضوع پی بردم که اسلام نسبت به همه وجوه زندگی انسان دقت ویژه و برنامه های جامعی دارد.مولف نخستین مجله کودکان مسلمان در مسکو، اسلام را پاسخگوی همه سوالات ذهن بشر دانست و افزود: همه انسان ها به طور طبیعی طرفدار عدل و حقیقت هستند و در واقع اسلام پیام آور عدالت جهانی است.وی به بیان احساس قلبی خود از سفر به کشور ایران به ویژه زیارت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) پرداخت و گفت: به قدری شگفت زده ام که نمی توانم احساساتم را بیان کنم ولی پس از بازگشت به کشورم احساسم را نسبت به این سفر خواهم نوشت و در یک شبکه اینترنتی اجتماعی منتشر خواهم کرد.

 

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1592

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.