Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Table Normal”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} بی بی سی * علی صدرزاده تحلیلگر امور جهان عرب: حضور فاروق الشرع در کنار گروه دیپلماسی ...

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Table Normal”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

بی بی سی

* علی صدرزاده تحلیلگر امور جهان عرب: حضور فاروق الشرع در کنار گروه دیپلماسی ایران در سوریه نشاندهنده مستحکم بودن تیم بشاراسد است.
*
علیرغم آغاز اجلاس عدم تعهد در ایران، برنامه نوبت شما ی بی بی سی که ادعای مطرح کردن موضوعات مهم ایران را دارد و همچنین سایت بی بی سی فارسی به پوشش اخبار مرتبط نپرداختند
*
برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران، این کشور را در موقعیتی قرار داده که جایگاهش را در منطقه بالا ببرد و تلاش آمریکا و اسرائیل برای منزوی کردن ایران را تحت الشعاع قرار دهد.
*
در حالی که آمریکا فکر می کرد ایران را از نظام بانکی دلاری دنیا حذف کرده است، تهران از خدمات بزرگترین بانکهای جهان استفاده می کرد.
*
انتخابات آمریکا با صرف ۶تا۷میلیارد دلار، گرانترین انتخابات این کشور خواهد بود.
*
بخش عمده کمکهای مالی به نامزدهای انتخابات آمریکا در آگهی های تلویزیونی تخریبی علیه هر دو نامزد خرج می شود.

اندیشه

* مانوک خدابخشیان: فریب بازی ها و پروژه های سبز و غیره را نخورید.
*
حسن خیاطی باشی (مجری): اپوزیسیون مجانی دارد برای حکومت ایران کار می کند، انقدر خوب کار می کند، که اگر  رژیم می خواست به آنان کمک کند انقدر خوب کار نمی کردند.

اویل پرایس

* قیمت نفت برنت بار دیگر با صعود فوق العاده ۱۱۵٫۱۷$ در بازارهای جهانی عرضه شد.

مارکت واچ

* آمریکا با مشکل نقض تحریم ها علیه ایران روبرو شده است. این بار یک بانک بزرگ ایتالیایی قصد دارد با دور زدن تحریم ها تعاملات خود را با ایران از سر بگیرد.
*
ابرهای سیاه در اقتصاد آمریکا به این زودی ها باز نخواهد شد و نور امید برای رونق اقتصاد بسیار کم رنگ است.

لس آنجلس تایمز

* اجلاسیه غیر متعهدها در تهران با انتقاد شدید الحن وزیر امورخارجه ایران از تروریست دولتی کشورهای غربی و آمریکا آغاز به کار کرد.

نیویورک تایمز

* بیش از سه چهارم بازار سلاح جهان توسط آمریکا تامین می شود و تنها در سال گذشته ایالات متحده در حدود ۶۶٫۳ بیلیون دلار در این بخش تجارت کرده است و روسیه با ۴٫۸ بیلیون دلار در جایگاه دوم بوده است.

* متاسفانه آمریکا و برخی از کشورهای غربی رویکردی کاملا منفی به نشست تهران داشته‌اند و حتی تا آنجا پیش رفته‌اند که از‌بان ‌کی مون، دبیرکل سازمان ملل خواسته‌اند آن را به خاطر تخلف کشور میزبان از قطعنامه‌های سازمان ملل در موضوع هسته‌ای تحریم کند.
*
اقدام دبیر کل سازمان ملل که برای حضور در تهران مستقلانه تصمیم گرفت، شایان تقدیر است.

راشاتودی

* اجلاسیه غیر متعهد ها در تهران و حضور اکثر کشورها در آن و از همه مهمتر حضور اولین رهبر مصر پس از ۳۲ سال در این کشور بزرگ ترین مانور سیاسی برای ایران است که نشان می دهد تحریم ها ضد این کشور هیچ ارزش و توانی نداشته است.
*
تنها نگاهی به نقشه جهان بیاندازید اجلاسیه تهران یک کنفرانس بزرگ بین المللی است و تلاش غرب و آمریکا برای ضعیف جلوه دادن آن کاملا ناکام بوده است.

آسوشیتدپرس

* ایران اجلاسیه غیر متعهدها را با زدن یک سیلی محکم به گوش شورای امنیت آغاز کرد و خواستار پاک شدن جهان از سلاح های اتمی شد.

سی ان ان

* شبکه سی ان ان بعد از اشاره تلویحی به شروع اجلاس غیر متعهد ها به افزایش احتمال حمله اسرائیل به ایران اشاره کرد و فیلمی نشان داد که شهروندان اسرائیلی در حال خرید ماسک ها بودن تا در صورت حمله ایران مردم با این ماسک ها آشنایی داشته باشند.
*
سی ان ان اکثریت اسرائیلی ها بر این باورند که اسرائیل نباید به تنهایی به ایران حمله کند.

رویترز

* میزبانی و ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد فرصتی با ارزش برای نفوذ بر کشورهای درحال توسعه و مقابله با تلاش‌های آمریکا در منزوی کردن این کشور است.

هندوستان تایمز

* فریده فرحی، کار‌شناس مستقل دانشگاه هاوایی : «تلاش‌های فوق‌العاده رهبران ایران و برگزاری این نشست در تهران نشان دهنده نقش ایران در تحولات جهانی است و مدرکی برای شکست سیاست منزوی سازی ایران از سوی آمریکا به شمار می‌آید.
*
تصمیم بان کی مون برای حضور در نشست سران عضو جنبش عدم تعهد در تهران را عامل شکست سیاست منزوی‌سازی آمریکا علیه ایران قلمداد کرد.

فایننشال‌تایمز

* اجلاس سران غیر متعهد ها در ایران( یکی) از بزرگ ترین مناسبات سیاسی ایران بعد از انقلاب( اسلامی) است.

جروزالم پست

* حضور سران غیر متعهد ها در تهران نشان دهنده این است که فشار های دیپلماتیکی بر روی ایران تاثیری ندارد.

* شبکه های سی ان ان، بی بی سی انگلیسی، فاکس نیوز، فرانس ۲۴ و یورونیوز؛ روزنامه ها و سایت های واشنگتن پست، کریستین ساینس مانیتور، لس آنجلس تایمز، هاآرتص،جروزالم پست وآسوشیتدپرس به طور خلاصه به شروع اجلاس تهران اشاره کردند.
*
روزنامه های گاردین، دیلی تلگراف، دیلی میل ،ایندیپندنت و مجله تایم تا کنون اشارهای به اجلاس تهران نکرده اند و تنها راشاتودی و نیویورک تایمز به این موضوع پرداخته اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1576

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.