حاجی آباد- حجت اسلام علیرضایی نماینده ولی فقیه در ناحیه سپاه حاجی آباد گفت: . مسجد، حافظ سلامت دین و جامعه است و نمایش وحدت و همدلی نمازگزاران، بقای اسلام را تضمین می کند . حجت اسلام علیرضایی در گفتگو با خبرنگار پیارم، ضمن تبریک به مناسبت سالروز مساجد ، سنگر خدایی را به همه ...

حاجی آباد- حجت اسلام علیرضایی نماینده ولی فقیه در ناحیه سپاه حاجی آباد گفت: . مسجد، حافظ سلامت دین و جامعه است و نمایش وحدت و همدلی نمازگزاران، بقای اسلام را تضمین می کند .

حجت اسلام علیرضایی در گفتگو با خبرنگار پیارم، ضمن تبریک به مناسبت سالروز مساجد ، سنگر خدایی را به همه مومنین خداجو اظهار داشت: در زمان پیامبر(ص)، مسجد نه صرفاً محل عبادت، که محل فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، قضایی و نظامی به شمار می آمد. برای احیای هر چه بیشتر مساجد باید کوشید آنها هر چه بیشتر به مساجد صدر اسلام نزدیک شوند و توانایی های فراوان خود را به فعلیت برسانند. همان طور که امام راحل فرمودند:مساجد سنگر هستند آنها را حفظ کنیم.

ایشان در ادامه افزود: مسجد، محل گردهمایی مسلمانان و تجلی گاه پرشکوه انسجام و یک پارچگی ملت مسلمان است. اصل مسجد آنقدر مهم است که پیامبر اکرم (ص) وقتی وارد مدینه شدند اولین کاری که انجام دادند ساخت یک مسجد بود و تمام فعالیت های پیامبر از جمله اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، و محل مشورت و گردهمایی پیامبر با مسلمانان در مسجد انجام می شد .

علیرضایی در ادامه: مسجد کانون همه کاره ، یک مجتمع اداری، تجاری است،رسول اکرم (ص)می فرمایند: هر کاری که می خواهیم انجام دهیم باید رنگ خدایی داشته باشد پس چه مکانی بهتر از مسجد ، مسجد بهترین مکان برای گرد همایی مسلمانان است.

وی در پایان افزود: وقتی دشمنان ما نمی توانند بر علیه ما کاری انجام دهند شروع به تخریب مساجد می کنند مثل بحرین یا اینکه، فتنه ۸۸ که وقتی این فتنه با شکست مواجعه شد شروع به تخریب چند مسجد کردند.

چرا که در آن زمان، مسجد نه صرفاً محل عبادت، که محل فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، قضایی و نظامی به شمار می آمد. برای احیای هر چه بیشتر مساجد باید کوشید آنها هر چه بیشتر به مساجد صدر اسلام نزدیک شوند و توانایی های فراوان خود را به فعالیت برسانند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1533

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.