حداقل چهار نفر به اتهام ارسال تجهیزات مورد نیاز برای ساختن راکتور هسته ای به ایران، در آلمان بازداشت شده اند. خانه ها و دفاتر این چهار نفر در شهرهای هامبورگ، اولدنبورگ و وایمار پیش از بازداشت شدن آنها مورد تفتیش قرار گرفته بود. // به گزارش پیارم به نقل از  جام نیوز، شبکه بی ...
حداقل چهار نفر به اتهام ارسال تجهیزات مورد نیاز برای ساختن راکتور هسته ای به ایران، در آلمان بازداشت شده اند. خانه ها و دفاتر این چهار نفر در شهرهای هامبورگ، اولدنبورگ و وایمار پیش از بازداشت شدن آنها مورد تفتیش قرار گرفته بود.

//

به گزارش پیارم به نقل از  جام نیوز، شبکه بی بی سی فارسی (BBCPersian)چهارشنبه ۲۵(August.15) از بازداشت چهار نفر آلمانی به اتهام همکاری با ایران  و نقض تحریم ها خبر داد.

بی بی سی افزود: « حداقل چهار نفر به اتهام ارسال تجهیزات مورد نیاز برای ساختن راکتور هسته ای به ایران، در آلمان بازداشت شده اند. خانه ها و دفاتر این چهار نفر در شهرهای هامبورگ، اولدنبورگ و وایمار پیش از بازداشت شدن آنها مورد تفتیش قرار گرفته بود.

 

دولت آلمان این افراد را متهم کرده که در معاملاتی به ارزش چند میلیون یورو از طریق شرکت های واسطه صوری در ترکیه و جمهوری آذربایجان لوازم مورد نیاز ایران را به آن کشور ارسال کرده‌اند. تعدادی از کشورهای غربی، بخصوص ایالات متحده آمریکا و برخی اعضای اتحادیه اروپا نسبت به برنامه هسته ای ایران ابراز نگرانی کرده اند اما دولت ایران همواره اصرار داشته که برنامه اتمی آن کشور صلح آمیز بوده است.»

در این گزارش آمده است: «دادستانان می گویند که یک نفر تبعه آلمان و سه نفر که تابعیت مضاعف ایرانی و آلمانی دارند ابزارهای تخصصی مورد استفاده در رآکتورهای آب سنگین را به ایران می فروختند. بازداشت شدگان “حمید خ، غلامعلی ک، کیانزاد ک و رودولف م” نام دارند. نام متهم پنجم توسط مقامات رسمی اعلام نشده است. نود نفر از ماموران گمرک و دادستانی آلمان در تفتیش منازل و محل های کار افراد بازداشت شده شرکت داشته اند. قرار است بازداشت شدگان امروز در جلسه مقدماتی دادگاه حاضر شوند.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1518

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.