کارشناس فرانسوی گفت: به خاطر اشتباهات مارشال طنطاوی در شورای عالی ارتش مصر، در ارتش کسی به خاطر برکناری وی به دست محمد مرسی نخواهد گریست. شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: روبر سُل کارشناس فرانسوی در ارتباط با برکناری مارشال طنطاوی وزیردفاع مصر توسط محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور خاطرنشان کرد ...

کارشناس فرانسوی گفت: به خاطر اشتباهات مارشال طنطاوی در شورای عالی ارتش مصر، در ارتش کسی به خاطر برکناری وی به دست محمد مرسی نخواهد گریست.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: روبر سُل کارشناس فرانسوی در ارتباط با برکناری مارشال طنطاوی وزیردفاع مصر توسط محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور خاطرنشان کرد که ارتش برای طنطاوی نخواهد گریست. طنطاوی نماینده رژیم گذشته مصر است که از بیست و یک سال پیش در این پست باقی مانده بود. او یک بروکرات است که پس برکناری مبارک، در شورای عالی ارتش مصر مرتکب اشتباهات زیادی شد. طنطاوی در راس این شورا بسیار بد عمل کرد و به همین دلیل محبوبیت خود را از دست داد. این در حالیست که ارتش در زمان سرنگونی مبارک نزد مردم محبوب بود. مجری با اشاره به تلاش نظامیان مصری برای انحلال مجلس منتخب مردم در مصر، خاطر نشان کرد برخی بر این عقیده اند برکناری طنطاوی، ضد حمله مرسی به نظامیان بوده است. روبر سل گفت: «در داخل ارتش جنگ بین نسل ها در گرفته است و وزیر دفاع جدید مصر به نسل جدید نظامیان مصری تعلق دارد. مرسی در برکناری طنطاوی خیلی خوب عمل کرد. البته باید دانست که او قادر نبود این تصمیم را به تنهایی اتخاذ کند. او قبلا این تصمیم را با اخوان المسلمین در میان گذاشته است. چرا که او یکی از اعضای این حزب است. از طرف دیگر خاطر نشان می کنم که مرسی تصمیم برکناری طنطاوی را بدون جلب نظر آمریکایی ها به اجرا نگذاشته است. آمریکایی ها از زمان سقوط مبارک تلاش می کنند، بین نظامیان و اسلامخواهان مصری یعنی اخوان المسلمین آشتی برقرار کنند. جلب نظر مساعد عناصر نظامی نیز در اتخاذ این تصمیم مد نظر قرار گرفته است.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1500

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.