«جی کارنی سخنگوی کاخ سفید: واشنگتن به شرکایش به طور شفاف و صریح تاکید کرده است که هنوز زمان برای پیگیری مسیر دیپلماتیک از طریق رویکرد دو مسیره به همراه تشدید تحریم ها وجود دارد.» // به گزارش پیارم به نقل از  جام نیوز، سایت “رادیو فردا” (radiofarda) سه شنبه ۲۴ مرداد (August.14) به نقل ...

«جی کارنی سخنگوی کاخ سفید: واشنگتن به شرکایش به طور شفاف و صریح تاکید کرده است که هنوز زمان برای پیگیری مسیر دیپلماتیک از طریق رویکرد دو مسیره به همراه تشدید تحریم ها وجود دارد.»

//

به گزارش پیارم به نقل از  جام نیوز، سایت “رادیو فردا” (radiofarda) سه شنبه ۲۴ مرداد (August.14) به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت : “جی کارنی” سخنگوی کاخ سفید که در هواپیمای “ایر فورس وان” هواپیمای رئیس جمهوری امریکا، با خبرنگاران صحت می کرد، گفت: ما همچنان باور داریم که هنوز زمان و فضا برای دیپلماسی وجود دارد ، این فرصت نیز برای ایران وجود دارد که از چنین فرآیندی استفاده کند. طبق این گزارش، “جی کارنی” در اشاره ای که ظاهرا به مذاکرات دولت “باراک اوباما” با دولت “بنیامین نتانیاهو” تعبیر شده، گفته است: واشنگتن به شرکایش به طور شفاف و صریح تاکید کرده است که هنوز زمان برای پیگیری مسیر دیپلماتیک از طریق رویکرد دو مسیره به همراه تشدید تحریم ها وجود دارد. “جی کارنی” گفته است: از آنجا که زمان و فضا همچنان باقی است، دلیل کافی برای ادامه مذاکرات ۱+۵ وجود دارد.»

“رادیو فردا” در ادامه افزود: «به دنبال به نتیجه نرسیدن مذاکرات در مسکو در ماه ژوئن دو طرف توافق کردند تا گفت وگو ها در سطحی پایین تر ادامه یابد. در همین زمینه تاکنون معاون “سعید جلیلی” و معاون “کاترین اشتون” گفت گو هایی را در استانبول برگزار کرده اند. اختلاف نظر دولت های آمریکا و اسرائیل بر سر برنامه هسته ای ایران باعث شده است این دولت ها به طور علنی موضعگیری کنند.

“بنیامین نتانیاهو” روز یکشنبه گفته بود خطر هسته ای شدن ایران، بزرگ تر از هر تهدید دیگری برای اسرائیل است. مقام های اسرائیلی خواهان جلوگیری از دست یابی ایران به قابلیت ساخت سلاح هسته ای هستند و از سوی دیگر آمریکا همواره تاکید کرده است که اجازه نخواهد داد ایران به قابلیت ساخت سلاح های اتمی دست یابد.»
این سایت با اشاره به واکنش شدید روسیه به تحریم های یک جانبه علیه ایران اشاره خاطر نشان کرد: «وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه به شدت از تحریم های یکجانبه آمریکا علیه نهادهای مالی و بانک ها، شرکت های بیمه و کشتیرانی انتقاد کرده و گفته است که چنین تحریم هایی نقض قوانین بین المللی است و به روابط دو کشور لطمه وارد خواهد کرد. در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: ما درباره اقدامات محدود کننده صحبت می کنیم که نه تنها علیه ایران است بلکه شرکت های خارجی و افرادی که با ایران همکاری دارند را هدف قرار می دهد، از جمله شرکت هایی که در حوزه های استخراج هیدروکربن و حمل و نقل، پتروشیمی، صنایع مالی و بیمه فعال هستند.»

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1487

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.