مایکل لدین، عضو شورای روابط خارجی آمریکا با بی فایده خواندن تحریم ها و اقدام نظامی علیه ایران، بهترین گزینه غرب علیه ایران را حمایت از جریان برانداز داخلی عنوان کرد. ÷یارم به نقل از پایگاه خبری «شورای روابط خارجی آمریکا» در مطلبی به اقدام وزیر جنگ اسرائیل در تحریف ارزیابی اطلاعاتی آمریکا درباره برنامه ...

مایکل لدین، عضو شورای روابط خارجی آمریکا با بی فایده خواندن تحریم ها و اقدام نظامی علیه ایران، بهترین گزینه غرب علیه ایران را حمایت از جریان برانداز داخلی عنوان کرد.

÷یارم به نقل از پایگاه خبری «شورای روابط خارجی آمریکا» در مطلبی به اقدام وزیر جنگ اسرائیل در تحریف ارزیابی اطلاعاتی آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران پرداخت و نوشت: مقامات آمریکایی ادعای ایهود باراک مبنی بر اینکه برآورد اطلاعات ملی آمریکا (CBS) نشان می دهد ایران در زمینه تسلیحات هسته ای به پیشرفت چشمگیری دست یافته است، زیر سوال بردند. این دیدگاه شبیه به دیدگاه اسرائیل در این زمینه بود.

جالب اینجاست که ادعای وزیر جنگ اسرائیل در این باره در حالی بیان شده بود که در برآورد ملی آمریکا تاکید شده: واشنگتن بر این باور است ایران در آستانه تولید سلاح هسته ای قرار ندارد و تهران هنوز برای تولید این تسلیحات تصمیم گیری نکرده است.

به گزارش فارس، به دنبال این انتقادات بود که ایهود باراک از موضع خود عقب نشینی کرد و گفت، مطمئن نیست ارزیابی مورد نظر او، همان برآورد اطلاعات ملی آمریکا بوده یا خیر. همین اظهارنظر نیز واکنش کاخ سفید را در پی داشت. سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره گفت: ارزیابی اطلاعاتی آمریکا درباره فعالیت های هسته ای ایران از زمان ارائه این برآورد به کنگره در اوایل سال جاری، تغییر نکرده است. به علاوه ما، بر این باوریم هنوز زمان برای ادامه مسیر دیپلماتیک آنهم به همراه فشار فزاینده بین المللی وجود دارد. این موضوع به وضوح نشان می دهد مقامات اسرائیلی در تلاشند با شروع جنگ تبلیغاتی و روانی، آمریکایی ها را به جنگ با ایران ترغیب کنند.

از طرف دیگر، «مایکل لدین»، یکی از اعضای شورای روابط خارجی آمریکا نظری خلاف کاخ سفید دارد. او در مطلبی در این باره نوشت: گروه ۱+۵ در حال مذاکره با ایران هستند تا تهران را به توقف فعالیت های هسته ای متقاعد کنند و البته همراه با گفت وگو، غربی ها تحریم های شدیدی علیه ایران اعمال کرده اند، اما تاریخ نشان داده تحریم ها مقامات ایران را وادار به رها کردن برنامه اتمی نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه ایران تسلیم نخواهد شد، افزود: برخی تحریم ها را بر اقدام نظامی مقدم می دانند. اما هیچ یک از این گزینه ها جذاب نیست. در عوض اگر آمریکا و متحدان آن دید خود را وسیع کنند به جای توجه صرف به برنامه هسته ای ایران، تهاجم بزرگتر جمهوری اسلامی علیه غرب را مد نظر قرار دهد، خواهند دید که گزینه سوم و بهتری نیز وجود دارد و آن حمایت از انقلاب دموکراتیک در ایران است.

جالب اینکه برخلاف همه این نظریه ها، »کنث والتز»، یک تحلیلگر برجسته بین المللی طی مقاله ای در مجله «فارین افرز» که ارگان رسمی شورای روابط خارجی آمریکا محسوب می شود، به طور کم سابقه ای تاکید کرد که دستیابی ایران به بمب هسته ای به ثبات بیشتر در خاورمیانه خواهد انجامید.

به گفته والتز، درحالی که تحلیلگران اسرائیلی و غربی هشدار می دهند دستیابی ایران به بمب، بدترین پایان برای تقابل کنونی میان ایران و غرب خواهد بود، اما باید گفت در واقع این بهترین گزینه است چرا که باعث بازگرداندن ثبات به خاورمیانه خواهد شد.

او در مطلب خود نوشت: قدرت های هسته ای به طور کلی ثبات بیشتری در سطح منطقه ای و جهانی ایجاد کرده اند که نمونه آن چین است. این کشور پس از تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای در ۱۹۶۴ دست از سیاست تهاجمی خود برداشت و یا پاکستان و هند که پیمانی امضا کردند تا مراکز هسته ای یکدیگر را مورد حمله قرار ندهند و این پیمان تا امروز پابرجا مانده است.

به باور کنث والتز، زرادخانه اتمی اسرائیل باعث ایجاد عدم توازن در منطقه خاورمیانه شده است؛ عدم توازنی که بعید است تا مدت زیادی دوام یابد اما نکته عجیب درباره اسرائیل آن است که پس از این همه سال، هنوز قدرت هسته ای دیگری در برابر آن ظهور نکرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1480

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.