برنامه‌ای برای انتخابات نداریم/خبرسازی رسانه نزدیک به هاشمی/دقیقه ای ۲میلیون برای سریال مخرب! برنامه‌ای برای انتخابات نداریمبه گزارش پیارم به نقل از جام نیوز به نقل از روزنامه ایران شنیدیم که مرتضی حاجی، وزیر دولت اصلاحات درخصوص بنیاد باران، وابسته به محمد خاتمی گفته: این بنیاد علمی است و تا جایی که بنده خبر دارم، ...

برنامه‌ای برای انتخابات نداریم/خبرسازی رسانه نزدیک به هاشمی/دقیقه ای ۲میلیون برای سریال مخرب!

برنامه‌ای برای انتخابات نداریم
به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز به نقل از روزنامه ایران

شنیدیم که مرتضی حاجی، وزیر دولت اصلاحات درخصوص بنیاد باران، وابسته به محمد خاتمی گفته: این بنیاد علمی است و تا جایی که بنده خبر دارم، برنامه‌ای برای انتخابات ندارد. البته من الآن در بنیاد باران سمتی ندارم!
وزیر آموزش و پرورش دولت خاتمی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که آیا خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت می‌کند، اظهار داشته: خبر ندارم. سؤال پرسیدن از من ممنوع است! من فقط از آنچه در روزنامه همشهری می‌نویسند، خبر دارم!
وی همچنین درباره برنامه‌های اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده گفته: این مسئله را از اصلاح‌طلب‌ها بپرسید، من اصلاح‌طلب نیستم!

خبرسازی رسانه نزدیک به هاشمی
یک خبر دیگر این که روزنامه جمهوری اسلامی وابسته به نزدیکان و یاران هاشمی در حالی که تنها یک نفر از روحانیون حوزه علمیه قم از پذیرش هدیه‌ای که مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به نیابت از رئیس جمهور به آنها داده بود، امتناع کرده، در خبرسازی عجیب عنوان کرده برخی از روحانیون این هدیه را نگرفته‌اند!
فردی به نام انصاری‌نیا در نامه‌ای که به همین مناسبت تنها به روزنامه جمهوری اسلامی ارسال کرده است، دلیل نپذیرفتن این هدیه را چنین شرح داده است: «با توجه به هتک حرمت علما و سابقین انقلاب و یاران امام(ره) و بیت شریف حضرت امام در دوره آقای احمدی‌نژاد، از پذیرش این هدیه خودداری می‌کنم!»
این ادعاها در حالی است که دیدار اخیر طلاب و روحانیون دو استان تهران و البرز با رئیس جمهور نشان داد ارتباط میان دولت و بدنه روحانیت در شرایط مطلوبی قرار دارد، ضمن آن که آمارها نشان می‌دهد دولت‌های نهم و دهم بالاترین حمایت مادی را از فعالیت های دینی وفرهنگی و حوزه‌های علمیه سراسر کشور به عمل آورده‌اند.

دقیقه ای ۲میلیون برای سریال مخرب!
به گزارش جام نیوز به نقل از آوینی فیلم:

این شب ها که تلویزیون تمام سعیش را می کند تا مخاطبانش را از دست ندهد شاهد سریال هایی هستیم که به مناسبت ماه مبارک رمضان روی آنتن می روند.

در این بین”خدا حافظ بچه” به دلیل ساعت پخش خوبش، بیشتر در معرض دید بینندگان قرار گرفته و البته مورد نقد رسانه ها. این سریال که تکلیفش با خودش هم مشخص نیست و سیاست گذاری و هدفش نامعلوم است زوجی را روایت می کند که مثلا عاشق بچه هستند.

این زوج که بچه خود را در بدو تولد از دست دادند می خواهند به هر طریقی که شده بچه ای برای خودشان اختیار کنند. موضوع غیر واقع و همین طور نگاه غیرکارشناسی عوامل سریال باعث شده تا نه تنها این سریال جنبه آموزشی مثبت نداشته باشد بلکه به ماخذی برای فراگیری کارهای ناشایست نظیر بچه دزدی، دروغ گویی صرف که تماما در سریال جاری است و … مبدل شود.

وضعیت پوشش بانوان در این سریال نیز که خود کاملا مبلغ الگوی اسلامی است!! دکمه های باز مانتوی خانم ها و استفاده از رنگ های نامتعارف در لباس خانگی همگی نشان از عدم نظارت صحیح بر”خدا حافظ بچه” است. باید گفت این نوع پوشش همانی است که گشت ارشاد متذکرش می باشد.

اگر بخواهیم با دیده اغماض به دیگر جنبه های سریال نگاه کنیم و مثلا حضور بازیگران حامی فتنه که نقش لیدر را برای کمیته به اصلاح هنرمندان اصحاب فتنه بازی می کردند نادیده بگیرم از مخارج هنگفت آن به هیچ وجه نمی شود فاکتور گرفت.

این سریال که تاکنون از دید منتقدان، رسانه ها و مخاطبان اصلی یعنی مردم یک اثر مخرب در جامعه محسوب می شود بیش از دو و نیم برابر دیگر سریال های در حال پخش جذب بودجه کرده است. در حالی این بخشش از کیسه بیت المال به عوامل”خدا حافظ بچه” صورت می گیرد که این سریال حتی از بازیگران و عوامل نه چندان مشهور بهره برده و در نهایت ضعف ساختاری و فنی روی آنتن سیما می رود.

هزینه هنگفت دقیقه ای حدود ۲ میلیون تومان برای ساخت سریالی ضعیف و البته مخرب به حال عمومی جامعه این سوال را به ذهن متبادر می کند که آیا کسی هم صلاح می داند پاسخگو باشد؟! هزینه چند ده میلیون تومانی برای هر قسمت یک سریال مناسبتی در این وضعیت نابه سامان اقتصادی کشور چه توجیهی دارد؟

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1447

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.