رئیس اداره خاورمیانه وزارت خارجه با اشاره به ادامه تلاش‌ها برای آزادی زائران ربوده شده ایرانی، تأکید کرد که همه این گروگان‌ها سلامت هستند. به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز به نقل از سایت بی بی سی فارسی (bbcpersin) پنجشنبه ۱۹ مرداد نوشت:مجتبی فردوسی پور، رئیس اداره خاورمیانه وزارت خارجه ایران در گفتگو ...
رئیس اداره خاورمیانه وزارت خارجه با اشاره به ادامه تلاش‌ها برای آزادی زائران ربوده شده ایرانی، تأکید کرد که همه این گروگان‌ها سلامت هستند.

به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز به نقل از سایت بی بی سی فارسی (bbcpersin) پنجشنبه ۱۹ مرداد نوشت:مجتبی فردوسی پور، رئیس اداره خاورمیانه وزارت خارجه ایران در گفتگو با تلویزیونی العالم، از تماس هایی برای اطلاع از وضعیت چهل و هشت ایرانی ربوده شده در سوریه خبر داده و گفته است “همه آنها سالم هستند و هیچ نشانه ای از شهادت تعدادی از آنها وجود ندارد.”

 

پیشتر، خبرگزاری رویترز به نقل از مصاحبه ای با سخنگوی نیروهای مخالف حکومت سوریه گزارش کرده بود که ساختمان محل نگهداری ربوده شدگان در اثر آتشباری ارتش سوریه تخریب شده و در این حادثه، سه تن از این افراد جان خود را از دست داده اند.

آقای فردوسی از تماس ایران با سازمان ملل و کشورهای ترکیه، قطر و عربستان سعودی برای آزادی ربوده شدگان سخن گفت و در مورد درخواست از این سه کشور گفت: “اتهامی از سوی ایران به ترکیه، قطر و عربستان زده نشده اما با توجه به روابط این کشورها با عناصر مسلح، ایران از آنها می خواهد برای آزادی زائران ربوده شده تلاش کنند.”

برخی از مقامات جمهوری اسلامی، کشورهای غربی و دولت های این سه کشور منطقه را به دلیل مخالفت با حکومت بشار اسد و حمایت از مخالفان او مسئول خونریزی و خشونت در سوریه و اقدامات نیروهای مخالف قلمداد کرده اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1433

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.