بی بی سی: شمشیر ایران از غلاف بیرون آمد/ اسرائیل در لاک دفاعی فرو رفت *فیلم بی بی سی: در حالی که اسرائیل بر توان دفاعی خود می افزاید ایران روز به روز قدرت تهاجمی خود را افزایش می دهد. // به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، شبکه بی بی سی فارسی (BBCPersian)یکشنبه۱۵ ...
بی بی سی: شمشیر ایران از غلاف بیرون آمد/ اسرائیل در لاک دفاعی فرو رفت *فیلم
بی بی سی: در حالی که اسرائیل بر توان دفاعی خود می افزاید ایران روز به روز قدرت تهاجمی خود را افزایش می دهد.

//

به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، شبکه بی بی سی فارسی (BBCPersian)یکشنبه۱۵ مرداد (August.03) از تقویت سپر دفاع موشکی اسرائیل با کمک های آمریکا در حالی که اقتصاد این کشور وضعیتی بحرانی دارد، خبرداد: « اسرائیل می گوید سپر دفاع موشکی خود را تقویت کرده است این خبر همزمان شده با آزمایش موشک های میان برد ایران و آمریکا هم به کمک هایش به اسرائیل برای آمادگی در مقابل حمله احتمالی موشکی ایران افزوده است.»

گزارشگر بی بی سی گفت: «شلیک آزمایشی نسل چهارم موشک «فاتح۱۱۰» موشک هایی که دل آسمان را می شکافند و به طرف مقابل پیام قدرت و تلافی دردناک هرگونه حمله به خاک ایران را می دهند. اما هرچه ایران از پیشرفت های موشکی خود می گوید اسرائیل و آمریکا هم روی بالابردن توان دفاع ضد موشکی خود تلاش می کنند. روزنامه هاآرتص چاپ اسرائیل امروز در گزارشی نوشت. اسرائیل به تازگی بهینه سازی در امور دفاع ضد موشکی خود ایجاد کرده است این بهینه سازی شامل رادارها، سنسورها و دقت موشک های ضد موشکی می شوند که اسرائیل در سپر دفاعی موسوم به آرو یا پیکان گرد هم آورده اند این بهینه سازی ها با کمک قابل توجه آمریکا امکان پذیر شده است. هفته ای نیست که یک مقام ارشد آمریکا در اسرائیل نباشد.»

بی بی سی از اینکه آمریکا در حالی که خودش با بحران اقتصادی دست به گریبان است به اسرائیل کمک می کند گزارش داد: «خبرها از سرازیر شدن میلیون ها دلار پول حکایت دارند که برای تقویت سپرهای دفاع ضد موشکی اسرائیل به تل آویو داده می شود. به گفته رسانه ها، کمکی سخاوتمندانه است. در شرایطی که اقتصاد آمریکا با بحران دست به گریبان است. آمریکا علاوه بر سه میلیارد دلار که سالانه به اسرائیل می دهد صدها میلیون دلار دیگر را هم برای توسعه و تقویت سیستم های ضد موشکی اسرائیل به آن کشور داده است.»

بی بی سی در ادامه افزود: «برخی گزارش ها از کند شدن برنامه موشکی ایران سخن می گویند و علت آن را در اثرگذاری تحریم ها آمریکا علیه ایران جست و جو می کنند اما از طرفی وزارت دفاع آمریکا پنتاگون می گوید بر قدرت و دقت موشک های ایرانی از جمله موشک های کروز افزوده شده است به راحتی می توان از لحن مقامات ایرانی به هنگام اعلام پیشرفت ها فهمید که شمشیرها از غلاف به در آمده اند و دیگر پیام آزمایش های نظامی اعلام دوستی و برادری در منطقه نیست. در سایه اظهار نظرهایی مانند سه ماه آینده برای حمله به ایران دوره ای تعیین کننده خواهد بود فشارها برای رسیدن به نتیجه در پای میز مذاکرات چندین برابر می شود.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1424

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.