دویچه وله: «عنان ۷۴ ساله که نوبل صلح را در کارنامه خود دارد، در این یادداشت نوشت که راه‌ حل بحران سوریه، نه صرفاَ دخالت نظامی است و نه راه دیپلماتیک غیرفراگیر. او همچنان تاکید کرد که باید در پی ‘گذار سیاسی مدیریت ‌شده’ برآمد.» به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، سایت دویچه ...

دویچه وله: «عنان ۷۴ ساله که نوبل صلح را در کارنامه خود دارد، در این یادداشت نوشت که راه‌ حل بحران سوریه، نه صرفاَ دخالت نظامی است و نه راه دیپلماتیک غیرفراگیر. او همچنان تاکید کرد که باید در پی ‘گذار سیاسی مدیریت ‌شده’ برآمد.»

به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، سایت دویچه وله(DW)، روز جمعه ۱۳ مرداد(August 03) نوشت: «”باید درک کنید که من نمی‌توانم به عنوان یک مامور بیش‌از خود بازیگران اصلی، یا بیش ‌از شورای امنیت و یا جامعه جهانی به دنبال صلح باشم.” این چیزی بود که کوفی عنان، میانجی صلح سازمان ملل و اتحادیه عرب برای بحران سوریه، پس از انتشار خبر استعفایش به خبرنگاران گفت. او در این جملات، نارضایتی خود را از عدم همراهی نهادهای جهانی، دولت و اپوزیسیون سوریه با طرح صلح پیشنهادی‌اش نشان داد. تنها ساعاتی پس از این سخنان، واکنش‌هایی بین قدرت‌های دنیا دیده شد که از سوی رسانه‌ها “بازی سرزنش” نام گرفت.»
//

این سایت ادامه داد: «چه کسی مقصر شکست طرح صلح عنان است؟ این سوالی بود که هر یک از قدرت‌های جهان با توجه به مواضع خود سعی در توضیح‌ آن داشت، آمریکا انگشت خود را به سوی چین و روسیه نشانه گرفت و ایران و روسیه به سوی غرب اشاره کردند. نشریه تایم از استعفای عنان به عنوان “گواهی رسمی فوت ماموریت وی” نام برد و کوشید فضای خصومت‌آمیز پس از اعلام استعفا را باز کند. عنان هم به همین نسبت در یادداشت روز دوم اوت خود که تقریبا هم‌ زمان با اعلام استعفایش در “فایننشال تایمز” منتشر شد تلاش کرد تا تحلیلی در این زمینه ارایه دهد.»

دویچه وله افزود: «عنان به رغم آنکه جهان و رسانه‌ها او را بازنده میدان نبرد قدرت‌ خارج از سوریه و داخل آن می‌بینند، بار دیگر در یادداشت خود تاکید کرد که هنوز می‌توان از سوریه در برابر فاجعه بزرگ محافظت کرد. عنان ۷۴ ساله که نوبل صلح را در کارنامه خود دارد، در این یادداشت نوشت که راه‌ حل بحران سوریه، نه صرفاَ دخالت نظامی است و نه راه دیپلماتیک غیرفراگیر. او همچنان تاکید کرد که باید در پی “گذار سیاسی مدیریت‌ شده” برآمد.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1404

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.