یک روزنامه چاپ ترکیه در گزارشی از وضعیت بد زندگی آن دسته از مسلمان میانمار که توانسته اند از دست بودائیان این کشور گریخته و به بنگلادش پناهنده شوند خبر داد. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری مهر : مسلمانان استان آراکان میانمار که از کشتار این کشور گریخته اند در سرپناه هایی در ...

یک روزنامه چاپ ترکیه در گزارشی از وضعیت بد زندگی آن دسته از مسلمان میانمار که توانسته اند از دست بودائیان این کشور گریخته و به بنگلادش پناهنده شوند خبر داد.

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری مهر : مسلمانان استان آراکان میانمار که از کشتار این کشور گریخته اند در سرپناه هایی در کمپ های مرزی بنگلادش که در روستای در منطقه “کاکس بازار” قرار دارد زندگی کرده و در زیر بارش بی وقفه باران برای زنده ماندن تلاش می کنند.

بر اساس اعلام منابع سازمان ملل از زمان آغاز دور جدید کشتار مسلمانان در میانمار و بواسطه حمله نیروهای پلیس میانمار که مسلمانان را هدف قرار می دهند نزدیک به ۱۰۰ هزار مسلمان میانماری خانه های خود را ترک کرده اند.

مسلمانان روهینگیا برای زنده ماندن در حالیکه فرزندان خود را در بغل دارند در زیر باران شدید و برخی با پای برهنه از جنگل عبور می کنند تا به ساحل رسیده و از آنجا به بنگلادش بروند.

در کمپ های مهاجرانی که مسلمانان روهینگیا از سال ۱۹۹۳ به آنها پناه می برند، مردم وابسته به کمک های غذایی سازمان های خیریه و بین المللی هستند. بر اساس یک آمار دولتی فقط در یکی از کمپ های کاکس بازار شش هزار خانواده که بالغ بر ۷۰ هزار نفر می شوند زندگی می کنند. و اغلب در سرپناه هایی که فقط ۱۵ متر مربع وسعت دارد سه خانواده باهم زندگی می کنند.

روزنامه زمان در ادامه به کمک هایی که توسط موسسات خیریه ترک برای این پناه جویان ارسال شده، اشاره کرده و می نویسد : آخرین موج از آزار مسلمانان میانمار در تاریخ سوم ژوئن بوده که بر اساس برخی گزارش ها هزارن مسلمان در طی آن کشته شده و از زمان آغاز درگیری های جدید تعداد زیادی از آنها نیز زندانی شده اند و خانواده های آنها نیز اطلاعی از این موضوع ندارند که عضو زندانی آنها در چه مکانی به سر می برد.

این درحالی است که بر اساس درخواست بودائیان، مساجد در استان آراکان میانمار نیز تعطیل شده اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1343

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.