حاجی آباد-دکتر وحیده وفایی پزشک عمومی،تغذیه در طول ماه رمضان از اهمیت زیادی برخوردار است چون مدت زمان روزه داری طولانی است، لازم است با تغذیه مناسب و درست از دچار شدن به عارضه های کم آبی و افت قند خون پیشگیری و سلامتی خود را حفظ کنند .     وحیده وفایی در گفت ...

حاجی آباد-دکتر وحیده وفایی پزشک عمومی،تغذیه در طول ماه رمضان از اهمیت زیادی برخوردار است چون مدت زمان روزه داری طولانی است، لازم است با تغذیه مناسب و درست از دچار شدن به عارضه های کم آبی و افت قند خون پیشگیری و سلامتی خود را حفظ کنند .

 


 

وحیده وفایی در گفت وگو با خبرنگار پیارم تأکید کرد: در ایام رمضان باید طوری مواد غذایی را مصرف کنیم که دچار دو عارضه کم آبی و افت قند خون نشویم و مواد غذایی مناسبی را مورد استفاده قرار دهیم.

او خاطر نشان کرد: باید از غذاهای پر نمک، پرچرب به خصوص در سحر که سبب تشنگی می شوند، سعی کنیم در مصرف این مواد افراط نکنیم و در فاصله بین افطار تا سحر به اندازه کافی نوشیدنی و میوه به خصوص هندوانه به میزان زیاد مصرف کنیم تا در طول روز دچار عطش و تشنگی نشویم.

او بر مصرف مواد غذایی سبک تر در افطار مانند شیر، عسل، خرما، پنیر بدون نمک و رژیمی، گردو و غذاهای کم چرب و دارای مواد قندی کمتر در سحر تأکید کرد.

وفایی عنوان کرد: بسیاری از مردم از چای در سحر استفاده می کنند که سبب تشنگی می شود زیرا استفاده از چای و مایعات سبب دفع آب بیشتری می شود و همین امر باعث تشنگی در طول روز می شود بنابراین لازم است برای جبران کمبود آب مقدار بیشتری سبزی و سالاد به صورت خام و از غذاهایی که آب دارند مثل خورشت، آش و سوپ استفاده کنیم.

این مشاور تغذیه گفت: در سحر یک لیوان شربت آبلیمو ، استفاده ار عرق کاسنی در بین سحر و افطار که باعث پاک شدن کبد می شود، عرق نعنا به مقدار کم آن هم در سحر برای پیشگیری از ناراحتی های معده توصیه می شود.

وی در پایان افزود: موقع افطار غذا با حجم زیاد نخوریم افطار را با دو لقمه نون و پنیر و یک و دو عدد خرما شروع کنیم و یک ساعت بعد یک غذای کامل میل کنید آن هم پر چرب نباشد. و ایشان به افرادی که ناراحتی کلیه دارند توصیه کرد که بدون اجازه پزشک روزه نگیرند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1314

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.