حاجی آباد- خانم خوشنویسان مشاوره خانواده گفت:چند سالی است که اختلافات زندگی زناشویی در جامعه ما بیشتر شده و بدنبال آن, درصد طلاق رو به افزایش است یکی از بزرگترین خطراتی که جامعه و زندگی خانواده های ایرانی را تهدید می کند، طلاق است. امروز آمارها در این زمینه تکان دهنده و غیر قابل باور ...

حاجی آباد- خانم خوشنویسان مشاوره خانواده گفت:چند سالی است که اختلافات زندگی زناشویی در جامعه ما بیشتر شده و بدنبال آن, درصد طلاق رو به افزایش است یکی از بزرگترین خطراتی که جامعه و زندگی خانواده های ایرانی را تهدید می کند، طلاق است. امروز آمارها در این زمینه تکان دهنده و غیر قابل باور است.

خوشنویسان در گفتگو با خبرنگار پیارم افزود: اکثر طلاق ها بین سنین ۱۵ تا ۱۸ سال در همان سال های اولیه زندگی و دوران عقد صورت می گیرد.از جمله دلایلی که باعث طلاق می شود پایین بودن سن ازدواج، عدم آشنایی با مهارت های زندگی، بی توجهی و عدم مسئولیت پذیری زوجین نسبت به همو فرزندان، نداشتن شغل مناسب، اعتیاد که امروزه در بین جوانان شایع شده است.

وی در ادامه افزود: نکته بعدی در مورد افزایش طلاق، حمایت نکردن خانواده ها از فرزندان بعد از ازدواج و روابط نامشروع در بین زوجین که بیشترین آمار این چنین موارد در بین روستاییان می باشد.

خوشنویسان:یکی دیگر از دلایلی که باعث طلاق می شود ریشه دار نبودن مذهب در خانواده ها ایمان و اعتقادات ضعیف شده و  متاسفانه ماهواره با پخش فیلم های مبتذل باعث از بین رفتن حیا و عفت شده بنیان خانواده را از هم بپاشیده است .

ایشان در ادامه اظهار داشتند: عوارض ناشی از طلاق به ویژه اثرات شدید روحی آن بر روی فرزندان، ما را به این فکر می‌اندازد که چه خوب می‌بود ازدواج‌ها با بصیرت، شناسایی و آگاهی عمیق‌تری از خصوصیات اخلاقی و روحی طرفین صورت می‌گرفت و تا زوج‌ها در مسائل خانوادگی به توافق کافی نمی‌رسیدند، بچه‌دار نمی‌شدند؛ زیرا در این‌گونه موارد، فرزند، قربانی امیال و خواسته‌های زودگذر والدین می‌شود و بر مسائل و مشکلات آنان می‌افزاید

وی در پایان افزودند:پیشگیری بهتر از درمان است، راهکارهایی که برای کاهش طلاق می شود پیشنهاد داد:

· مشاوره قبل از ازدواج آن هم چند جلسه

· ایجاد مراکز مشاوره قبل از ازدواج که متاسفانه در شهرستان حاجی آباد فقط یک کلاس دو ساعته برای زوجین برگزار می شود که کافی نیست و مهارت لازم را بدست نمی آورند

· حمایت خانواده ها بعد از ازدواج از فرزندان

· ایجاد زمینه های شغلی برای جوانان

· جمع آوری ماهواره ها که در روستا ها به دلیل نداشتن سرگرمی مناسب بیشتر خانم ها اوقات فراغت خود را به تماشای برنامه های ماهواره اختصاص می دهند.

· به دلیل پایین آمدن سن ازدواج در مدارس برای دانش آموزان کلاس های آموزش و مهارتهای زندگی آن هم به توسط یک روانشناس با تجربه برگزار شود.

· برگزاری کلاسهای فرهنگی و آموزشی در بحث خانواده در روستاها و غیره…………….

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1299

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.