رهبران اسرائیل به تازگی تکرار کرده و گفته اند که «هرگز با هسته ای شدن ایران» کنار نخواهند آمد. // [-] اندازه متن [+] به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، وب سایت “پارس دیلی نیوز” pars Daily News)) پنج شنبه پنجم مرداد (۲۶ july) در خبری مدعی شد مجلس اسرائیل به دنبال مجازات ...
رهبران اسرائیل به تازگی تکرار کرده و گفته اند که «هرگز با هسته ای شدن ایران» کنار نخواهند آمد.

//
[-] اندازه متن [+]

به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، وب سایت “پارس دیلی نیوز” pars Daily News)) پنج شنبه پنجم مرداد (۲۶ july) در خبری مدعی شد مجلس اسرائیل به دنبال مجازات ایران است.

در این خبر آمده: « مجلس اسرائیل یک لایحه ارائه شده از سوی دولت این کشور را مورد تصویب نهایی قرار داد که بر اساس آن، هر فرد، عامل، شرکت و یا کشوری که در جهان «به هر نحوی یاری رسان برنامه هسته ای ایران باشد»، از سوی اسرائیل مجازات خواهد شد. این لایحه تنظیم شده از سوی دولت بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر این کشور چهارشنبه در شورهای دوم و سوم بر سر آن به تصویب رسید. هنگام تصویب این لایحه، از میان ۱۲۰ نفر نمایندگان «کنست» تنها ۵۰ نماینده حضور داشتند که ۴۷ نفر آنها موافق مبدل شدن لایحه به قانون بودند و تنها سه نفر از نمایندگان با آن مخالفت کردند.»

پیشتر این لایحه در شور اول «کنست»، با رأی اکثریت نمایندگان حاضر تصویب شده بود. تصویب یک لایحه یا یک طرح در سه شور مجلس اسرائیل به منزله قطعیت آن است.

دولت نتانیاهو در این لایحه، تشکیل کمیسیونی از وزیران امور مرتبط را نیز در نظر گرفته است که موظف به نظارت بر اجرای مفاد این قانون خواهند بود. قانون جدید اسرائیلی می گوید کمپانی ها، افراد، عوامل اسرائیلی یا بین المللی یا هر کشوری در جهان که «به هر نحوی» به توسعه برنامه هسته ای ایران و دستیابی ایران به سلاح های غیرمتعارف کمک کند، باید به عنوان «همکار ایران» محسوب شده و تحریم شود.

براساس این مصوبه، همکاری های اسرائیل با چنین افراد، عوامل و شرکت ها و دولت هایی در جهان باید «به شدت» محدود شود و در مورد میزان سرمایه گذاری در همکاری مشترک اسرائیلی با عوامل و کمپانی های یاد شده، محدودیت های تازه ای تعیین گردد.

همچنین این قانون جدید اسرائیل تأکید دارد که مجتمع های تولیدی و اقتصادی جهانی که به «هر نحوی» در خدمت برنامه تولید جنگ افزار غیر متعارف ایران تشخیص داده شوند، از امتیازات اقتصادی در کشور اسرائیل محروم خواهند شد.

دولت اسرائیل در حالی سال گذشته پیش نویس این لایحه را ارائه کرد که پس از سال ها مبارزه علیه برنامه هسته های ایران و ردگیری شرکت ها و دولت های خارجی، هنوز از احتمال همکاری میان کمپانی ها و عوامل خود اسرائیلی با جمهوری اسلامی ایران غافل مانده بود.

سال گذشته ماجرای رفت و آمد کشتی ها و نفتکش های شرکت کشتیرانی برادران اسرائیلی «عوفر» به بنادر ایران جنجال زیادی ایجاد کرد؛ خاندان «عوفر» تأکید کرده بودند که هیچیک از قوانین اسرائیل را پایمال نکرده اند.

اما در گذشته افراد و عواملی در اسرائیل به اتهام همکاری با ایران محاکمه و محکوم شده اند؛ مشهورترین آنها، آقای «ناخوم منبار» یک بازرگان عمده بود که بخاطر معاملات کلان شیمیایی با ایران به ۱۶ سال حبس محکوم گردید.

دولت اسرائیل با توصیف اینکه جمهوری اسلامی «خطرناک ترین» حکومت در سراسر جهان است، برنامه هسته ای ایران را «خطر حیاتی» برای موجودیت خود می داند.

رهبران اسرائیل به تازگی تکرار کرده و گفته اند که «هرگز با هسته ای شدن ایران» کنار نخواهند آمد. بنیامین نتانیاهو همچنین در چند مناسبت در روزهای اخیر گفت «تحریم های جامعه جهانی علیه ایران، برنامه هسته ای این رژیم خطرناک را زمین گیر نکرده است».

روز چهارشنبه به هنگام نهایی شدن لایحه دولت اسرائیل در «کنست»، سه نفر رأی دهندۀ مخالف به این لایحه، نمایندگان عرب شهروند اسرائیل بودند.

نمایندگان عرب «کنست» در مخالفت خود در نشست علنی «کنست» گفتند که عزم دولت نتانیاهو برای حمله نظامی به طرح های هسته ای ایران جزم شده است و تصویب چنین قوانین جدیدی تنها «زمینه سازی بیشتر» برای عملی کردن چنین حمله ای است.

آشائول موفاز، رهبر حزب اوپوزیسیون «کادیما» نیز این هفته دوبار نخست وزیر اسرائیل را به «مقدمه چینی» برای عملی کردن حمله نظامی به ایران متهم کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1291

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.