قرص جادویی که بیماری‌های مختلف مغزی را درمان می کند* برای جلوگیری از صدمه چشم، اینگونه تلویزیون تماشا کنید *  عکس // قرص جادویی که بیماری‌های مختلف مغزی را درمان می کند ایسنا: دانشمندان مدعی شده‌اند، کلاس دارویی جدید می‌تواند از مغز در برابر اثرات مخرب التهابی محافظت کند. نتایج آزمایش دارو بر روی حیوانات ...
قرص جادویی که بیماری‌های مختلف مغزی را درمان می کند* برای جلوگیری از صدمه چشم، اینگونه تلویزیون تماشا کنید *  عکس

//

قرص جادویی که بیماری‌های مختلف مغزی را درمان می کند

ایسنا: دانشمندان مدعی شده‌اند، کلاس دارویی جدید می‌تواند از مغز در برابر اثرات مخرب التهابی محافظت کند.

نتایج آزمایش دارو بر روی حیوانات دلگرم کننده عنوان شده است و نخستین مرحله از آزمایش بالینی دارو بر روی انسان نیز انجام شده که نتایج آن هنوز منتشر نشده است.

 

دو گروه از این داروها به نام های MW151‌ و MW189‌ توسط محققان دانشگاه «نورث وسترن» ثبت اختراع شده اند.

آزمایش دارو بر روی حیوانات حاکی از اثربخشی آن در برابر اثرات مخرب التهابی دارد.عملکرد این دارو مسدود کردن تولید بیش از حد مولکول های آسیب زننده به سیستم ایمنی موسوم به سیتوکین التهابی عنوان شده است.

 

به گفته محققان، این دارو رویکرد کاملا متفاوتی برای درمان بیماری های مغزی در پیش می گیرد و اساس عملکرد دارو MW151‌ توقف التهاب در مغز و پیشگیری از نابود شدن سلول های عصبی است.

 

نتایج منتشر شده در مجله Neuroiscience نشان می دهد که درمان زودهنگام با داروی MW151 روند توسعه بیماری آلزایمر را در موش های آزمایشگاهی متوقف کرده است.

 

موش های آزمایشگاهی که با روش مهندسی ژنتیک به آلزایمر مبتلا شده بودند، از شش ماهگی بمدت سه بار در هفته تحت درمان با داروی MW151 قرار گرفتند.

 

بررسی موش ها در سن ۱۱ ماهگی نشان داد، بر خلاف روند طبیعی، سطح سیتوکسین مغز به اندازه طبیعی بازگشته و علائمی از گسترش بیماری در موش ها دیده نمی شود.

 

دکتر «لیندا فان الدیک» یکی از نویسندگان تحقیق و مدیر مرکز ساندرز- براون در دانشگاه کنتاکی تأکید می کند: این دارو از صدمات مرتبط با اختلال حافظه و یادگیری پیشگیری می کند و مصرف آن پیش از شروع تغییرات حافظه می تواند یک رویکرد امیدوار کننده برای درمان باشد.

***

برای جلوگیری از صدمه چشم، اینگونه تلویزیون تماشا کنید

مهر: تلویزیونهایی که پشت ویترین فروشگاه ها قرار داده می شوند برای جلب توجه است و نگاه کردن طولانی به تصویر آنها که معمولاً از تنظیمات نور و رنگ برخوردار نیست می تواند باعث سوزش چشم شود.

 

یک گزارش جدید هشدار داده است که نخستین چیزی که همه ما پس از خرید تلویزیون جدید می خواهیم تماشای برنامه های تلویزیون از طریق دستگاه جدید است اما انجام چنین کاری می تواند به دید چشم صدمه بزند.

 

نکته تعجب برانگیز این است که نیمی از مصرف کنندگان پس از خریداری دستگاه های تلویزیون آن را اصلا تنظیم نمی کنند و بلافاصله پس از قرار دادن دستگاه تلویزیون در جای درنظر گرفته شده برای آن به تماشای تصاویر می پردازند.

 

این درحالی است که براساس اظهارات کارشناسان تصویر، تماشای تلویزیون با این شرایط می تواند به چشم صدمه بزند.

تلویزیونها در فروشگاه ها برای جلب توجه تنظیم می شوند و روشن تر از حد معمول هستند و تضاد رنگی آن در آخرین حالت قرار گرفته است.

 

از سوی دیگر تنظیمات کارخانه ای که برای نمایش در فروشگاه ها صورت گرفته موجب افزایش مصرف انرژی نیز می شود و می تواند عمل محصول را کوتاه کند.

 

نظرسنجی Ipsos MORI اظهار داشته است افرادی که تصویر تلویزیونهای خود را پس از خریداری تنظیم می کنند ۲۱ درصد از کل مشتریان هستند که این تعداد براساس راهبردهای تولید کننده عمل می کنند و تنها ۵ درصد از مشتریان از خدمات حرفه ای بهره می گیرد.

 

تنظیمات پیش فرض تلویزیون براساس اظهارات کارشناسان صرفا برای فروشگاه های تلویزیون بوده و برای مصرف خانگی مناسب نیست. این تنظیمات جزئیات تصویر و رنگ را خدشه دار می کند و عمر دستگاه را کوتاه تر خواهد کرد، از این رو برخی از کارشناسان ستادی را عنوان ” تصویر بی نقص” راه اندازی کرده اند تا به ارتقا آگاهی عمومی در این رابطه کمک کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1284

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.