ایالات متحده ی آمریکا در طول دو سال گذشته شاهد افزایش استفاده از مواد مخدر مصنوعی و ساخته شده از مواد شیمیایی قانونی است که اثرات آن شبیه مواد مخدری همچون کوکائین ، آمفتامین و سایر محرکهای غیر قانونی است. // [-] اندازه متن [+] به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، این داروها ...
ایالات متحده ی آمریکا در طول دو سال گذشته شاهد افزایش استفاده از مواد مخدر مصنوعی و ساخته شده از مواد شیمیایی قانونی است که اثرات آن شبیه مواد مخدری همچون کوکائین ، آمفتامین و سایر محرکهای غیر قانونی است.

//
[-] اندازه متن [+]

به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، این داروها اغلب در فروشگاه های عمومی و کوچک در بسته بندی های گمراه کننده همچون بسته های نمک ، نمک نظافتی حمام ، خوشبو کننده ها و بسته بندی های مواد غذایی به راحتی فروخته می شوند . اثرات این داروهای روان گردان و به ظاهر قانونی، بسیار قوی بوده و باعث بروز رفتارهای خشونت آمیز و خطرناک در فرد می شود . از آنجا که دانه های ریز این نوع از مواد مخدر شبیه دانه های نمک نظافتی معمولی ( برای شستشوی حمام و … ) است از این رو نام این مواد را “نمک نظافتی حمام”  نامیده اند .

این مشکل از آن جهت است  که بر اساس قوانین آمریکا تنها زمانی می توان موادی را به عنوان مواد مخدر به رسمیت شناخت و ممنوع کرد که آن مواد ، کارایی مواد مخدرهای شناخته شده را داشته باشند و چنانچه دادستانهای فدرال اعلام کنند، این مواد ، صرفا برای انسان و امور روزانه به کار می روند یعنی جنبه ی مخدر آن مورد توجه مردم نمی باشد بنابراین فروش اینگونه مواد قانونی است .

 

گفتنی است باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در اوایل ماه جاری لایحه ای را به صورت قانون به امضا رسانده که بر اساس آن ، فروش ، تولید و در اختیار داشتن بیش از دو جین از مواد مخدر مذکور ممنوع بوده و جرم محسوب خواهد شد . این در حالی است که کارشناسان بهداشت و سلامت آمریکا ضمن انتقاد از اقدامات کم اثر دولت در مبارزه با این گونه مواد، اعلام می دارند ، انواع بسیار مختلفی از این مواد مخدرها در آمریکا روزانه تولید و منتشر می شود که مقامات و قانون گذاران به ندرت موفق به شناسایی و مقابله با آنها می شوند .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1283

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.